Een kennis van me zit met het volgende: ze heeft in 2009 huurtoeslag aangevraagd en ook gekregen omdat ze net onder het grensinkomen viel. In totaal in 2009 zo'n 1800 euro ontvangen. Nu krijgt ze van de belastingdienst een brief dat ze dit volledige bedrag moet terugbetalen, omdat haar inkomen in 2009 iets boven het grensinkomen blijkt te liggen. Na nader onderzoek van onze kant blijkt dit te komen door een piepklein nabestaandenpensioen dat ze krijgt van haar overleden partner. Dit pensioen is veel lager dan die 1800 euro.
Nog afgezien van het het feit dat dit pas 2 jaar na dato een keer naar boven komt is mijn vraag: is het mogelijk om met terugwerkende kracht af te zien van dit nabestaandenpensioen, zodat ze toch recht blijft houden op die huurtoeslag in 2009?
Nog afgezien van het het feit dat dit pas 2 jaar na dato een keer naar boven komt is mijn vraag: is het mogelijk om met terugwerkende kracht af te zien van dit nabestaandenpensioen, zodat ze toch recht blijft houden op die huurtoeslag in 2009?