• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Dag Tweakers,
Ik ga een muurbeugel kopen voor mijn Sony Bravia 32EX711.
Ik wil een platte muurbeugel, dus recht tegen de muur... Budget ligt rond de 30- 50 euro.
(Ik heb geen ervaring met muurbeugels, dit wordt mijn eerste!)

Ik heb zelf al wat afgezocht en kwam op deze lijst uit.
(De beugels zijn van het merk Vogels en leek mij zelf wel een A merk...)

Ik heb zelf de voorkeur aan deze 2 beugels. Het schijnt na reviews te lezen dat afbeelding 2 de beste is, maar twijfel of dat ook zo is, omdat op het eerste oog de eerste afbeelding sterker lijkt...
Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=1023928

Afbeeldingslocatie: http://www.vogels.com/web/wcbservlet/com.gxwebmanager.solutions.assetservlet.servlet?id=2753887

Dus wat vinden jullie?
Alvast bedankt! :)

An  a day keeps the doctor away.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

Die tweede die je post voelt een stuk steviger in ieder geval, en je loopt niet het risico dat je bij verkeerde montage het toestel niet meer van de muur af krijgt (bij die eerste: niet de 'touwtjes' vergeten!).

Bij de eerste verdeel je het gewicht wat meer over de muur, maar dat is met dit formaat toestel sowieso geen issue.

aandachtspunt: de Sony is erg gevoelig in kijkhoek, dus ik hoop dat je er recht voor zit en het scherm op ooghoogte hangt, anders kun je toch beter een andere beugel zoeken die wat bij kan draaien.

[ Voor 23% gewijzigd door mr.paaJ op 17-08-2011 15:28 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ik heb het onderste model, alleen dan de oudere versie die bedoeld is voor plasma schermen (tot 60") die moeten dus aardig sterk zijn. Mijn 46" lcd scherm hangt eraan, en heb maar 4 bouten gebruikt om aan de muur te monteren. Het model is zeker een aanrader, het hangt goed dicht op de muur maar je kan het scherm nog genoeg kantelen om bij de aansluitingen te komen zonder dat je het toestel van de muur af hoeft te halen

39

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt! De eerste leek mij ook steviger omdat alles dan verdeeld was...
Ik gebruik deze tv als monitor, dus ik zit er recht voor. Ik heb er één HDMI kabel in, hopelijk blijft deze passen want hij steekt er 3cm uit heb ik opgemeten... En las ook dat die eerste 2 cm van de muur hangt.

Even het principe van muurbeugel 2, dat is dus een metalen plaat aan de muur, waar de tv met soort spijlen aan hangt?

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:07

mr.paaJ

generatie cmd+z

het idee is bij beide hetzelfde, strip aan de muur en twee hangers aan de TV.

Die eerste is idd platter, dan kun je met een haakse HDMI kabel het netjes ophangen, maar er zitten ook ringetjes bij voor wat extra afstand. Ander voordeel is dat hij minder breed is en dus van opzij minder zichtbaar.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Maar als die 2e kwalitatief beter is, zal ik dom zijn om dat 10tje extra niet uit te geven...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Het model wat ik heb is net aan 3 cm dik (oude versie van plaatje 2), daardoor kon ik nog verlichting erop monteren. dat kleine verschil merk je niet, maar wel als je kabels moet aansluiten

even een plaatje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pKKe4VRnKAK55RUtg2Yotd8n/full.jpg
HardCoreGamer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:43:
Bedankt! De eerste leek mij ook steviger omdat alles dan verdeeld was...
Ik gebruik deze tv als monitor, dus ik zit er recht voor. Ik heb er één HDMI kabel in, hopelijk blijft deze passen want hij steekt er 3cm uit heb ik opgemeten... En las ook dat die eerste 2 cm van de muur hangt.

Even het principe van muurbeugel 2, dat is dus een metalen plaat aan de muur, waar de tv met soort spijlen aan hangt?
Je monteerd de 2 hang elementen aan je monitor en je hangt deze op de rail, zo kun je atijd je monitor nog verschuiven, mocht dat nodig zijn. De hoogte kun je weer aanpassen door verschillende gaten op de hangijzers te gebruiken

[ Voor 99% gewijzigd door Fietsbel op 17-08-2011 16:17 ]

39

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Topicstarter
Bedankt! Ik weet meteen wat ik straks ga bestellen, heb geen twijfel over muur beugel 1 of 2, het wordt sowieso versie 2, ook wel versie 040 genoemd. :P

Baal zelf dat de Bravia's een grote standaard hebben, en vooral omdat ik er dicht bij zit,mag het scherm wel wat hoger en verder van me vandaan, een vaste muurbeugel is dus ideaal. Thx :)

Pagina: 1