[Mac OS X] Verbinden met gedeelde Windows printer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog niet zo heel lang Mac gebruiker, dus het kan zijn dat dit een hele stomme vraag is. In huis hier hebben we een Windows gedeeld netwerk (zogenaamde "werkgroep") zodat we allemaal kunnen printen via één printer die via USB verbonden zit aan een van de Windows (7) pc's. Nu zou ik graag via mijn MacBook Pro (2011, OS X Lion) willen printen via die printer. Het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om te verbinden met die printer.

Ik ga naar instellingen >> Afdrukken en scannen >> Plus icoon >> Windows tab. Voorbeeld (verkleind):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Ilp5m.png

Nu heb ik de werkgroep en de pc aangeklikt en krijg ik dit schermpje (verkleind voorbeeld):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ciajU.png

Nu weet ik niet wat ik hier moet invullen. De naam en het wachtwoord van de volgende dingen werken niet:
- Windows pc
- Werkgroep
- Mijn Mac
(- gast werkt ook niet)

Wat moet ik precies doen / wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je moet de inlognaam en wachtwoord van een account op de Windows PC invullen, zoals die op het Windows login-scherm staat (meestal is dit gewoon je naam, dus "Nick de Graaf"). Uiteraard moet dit account de juiste rechten hebben.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De pc heeft geen wachtwoord, alleen een naam (achternaam van mijn stf vader). Als ik die invul daar en vervolgens op Verbind klik zegt hij "Toegang tot uw account op de server '******-pc' is geweigerd."

EDIT: Ik heb het idee dat het er aan ligt dat er een wachtwoord op de werkgroep staat, maar ik weet niet waar ik precies mijn Mac kan toevoegen aan een werkgroep (met wachtwoord).

EDIT2: Ik had eindelijk de Windows kant goed geconfigureerd zodat ik de printer vond en ik kon verbinden, zitten de drivers niet meer in OS X Lion (schone installatie). |:(
De drivers zijn overigens niet handmatig te downloaden, maar alleen van OS X Lion 10.6 update naar 10.7.
Nu kwam er een software update van Mac en nu kan ik zelfs niet meer de computer vinden.

EDIT3: Ik heb het weer voor elkaar gekregen de werkgroep, de computer en de printer te vinden, maar ik weet niet waar ik de drivers vandaan kan halen. Ze staan niet meer standaard op Mac en zoals hierboven beschreven zijn ze niet te downloaden van de website van de fabrikant. Dat word dus even zoeken. Het gaat om een HP psc 2410 (HP psc 2400 series).

EDIT4: Het is me gelukt om alle HP printer drivers te installeren (installatie pakket gedownload van de Apple Support site). Wat mij betreft kan dit topic gesloten worden.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 16:52 ]