Ik heb internet basis van KPN en merk dat ik meer snelheid krijg dan mij is beloofd. De beloofde snelheid is 8Mb/s maar kan downloaden met 12Mb/s en een speedtest levert 10.3Mb/s op. Ik ben al jaren bij KPN en had voorheen inderdaad de 8Mb/s en kan dus nu sneller downloaden. Upload is 1Mb/s die mij ook beloofd is. Hebben anderen dezelfde ervaring en zou dit kunnen betekenen dat KPN de snelheid echt aan het verhogen is?
Ja het is vreemd, mijn modem traint in op 11.000 kbit/s maar ik haal nog steeds 6,8 Mb/s jammer genoeg 
Vroeger trainde hij in op 8011 kbit/s.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Zelf zit ik niet bij KPN, maar mijn bij mijn opa en oma heb ik een maand geleden hetzelfde gemerkt. Zij hadden een modem van Speedtouch, omdat ik thuis een andere kreeg (vdsl) heb ik de mijn oude Fritzbox bij hun gezet (geintegreerde wifi). De Fritzbox ondersteunt adsl2+, bij hun ging de downloadsnelheid van 788kb/s naar 1100kb/s. Bij Xs4all merk ik hetzelfde, de upload zou 3 mbit moeten zijn ik haal af en toe 3,7
, .
Edit:
.
Het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je Iptv afneemt je op een langzamer (stabieler) profiel wordt gezet, naar mijn mening onzin, maar wie ben ik
.
Edit:
Dit heeft waarschijnlijk met DLM te maken, die past je verbinding aan op de kwaliteit. Mijn ervaring is ook niet positief met DLM, ik had wat problemen waardoor tijden de test van 10 dagen de modem vaak aan en uit moet worden gezet, de DLM techniek denkt: "wat een waardeloze lijn" en je lijn wordt langzamer ingesteld. Het lijkt erop dat DLM niet continu test, ik bleef vastzitten aan het langzame profiel, er moest een reset worden uitgevoerd en dus een nieuwe test van 10 dagen om dit weer goed te krijgen. Gevolg is dat ik bang ben de router te resettenJim423 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 12:20:
Ja het is vreemd, mijn modem traint in op 11.000 kbit/s maar ik haal nog steeds 6,8 Mb/s jammer genoeg
Het schijnt ook zo te zijn dat wanneer je Iptv afneemt je op een langzamer (stabieler) profiel wordt gezet, naar mijn mening onzin, maar wie ben ik
[ Voor 56% gewijzigd door trabbit op 18-08-2011 15:02 ]
Als je IPTV afneemt kom je op een andere DLM regelkring te zitten die speciaal voor ITV is. Deze werkt net iets anders als de andere kringen.
Ik haalde bij KPN 10Mb/s van de beloofde 16.... Regio Leiden/Den-haag
KPN levert net als alle andere ADSL aanbieders met een tot snelheid, als je 10 Mb haalt zou ik je bekabeling nalopen.
Tevens komt de 10 Mb binnen op je PC of op je modem?
Tevens komt de 10 Mb binnen op je PC of op je modem?
Pagina: 1