Beste forumbezoeker,
Dank om even tijd te nemen voor mijn vraag - ik heb vrij specifieke eisen voor een smartphone en ben bang dat de winkelverkopers me onvoldoende advies zullen kunnen geven, vandaar deze topic. Mijn excuses indien dit niet de juiste plaats is voor koopadvies.
Ik ben op zoek naar een smartphone waar ik de volgende dingen mee kan doen
-Perfecte ondersteuning voor weergave en invoer van Chinees en Japans (niet via hacks of third-party apps). Handgeschreven invoer echter niet noodzakelijk
-Makkelijke toegang tot Gmail en Facebook (via apps). Indien mogelijk ook voor Google Reader.
-Touchscreen
-Schermtoetsenbord of volledig toetsenbord
-Synchroniseren van Adresboek met Apple Adresboek applicatie. Dit is vrees ik een vrij moeilijke voorwaarde aangezien Apple z'n iSync applicatie uit OS X 10.7 verwijderd heeft en ik geen idee heb of er non-iOS toestellen bestaan die zich maten synchroniseren met Macs. Eventueel ben ik ook tevreden met een synchronisatie met het Google Adresboek (gezien dat ook gesynchroniseerd wordt met Apple Adresboek)
Het hoeft niet per se Google Android te zijn, maar ik wil wel:
-Een mobiel platform dat naar de toekomst toe goed ondersteund zal worden, met veel apps
-Lock-in zoveel mogelijk vermeiden (doei iPhone)
...en als niet-kenner heb ik dan de indruk dat je enkel Google Android hebt.
Indien mogelijk ook:
-Synchronisatie met iTunes muziekbibliotheek
-Wifi
-Een zo goed mogelijk integratie met Mac OS X
Alle ideeën en tips welkom,
Alvast bedankt,
Stefaan
Dank om even tijd te nemen voor mijn vraag - ik heb vrij specifieke eisen voor een smartphone en ben bang dat de winkelverkopers me onvoldoende advies zullen kunnen geven, vandaar deze topic. Mijn excuses indien dit niet de juiste plaats is voor koopadvies.
Ik ben op zoek naar een smartphone waar ik de volgende dingen mee kan doen
-Perfecte ondersteuning voor weergave en invoer van Chinees en Japans (niet via hacks of third-party apps). Handgeschreven invoer echter niet noodzakelijk
-Makkelijke toegang tot Gmail en Facebook (via apps). Indien mogelijk ook voor Google Reader.
-Touchscreen
-Schermtoetsenbord of volledig toetsenbord
-Synchroniseren van Adresboek met Apple Adresboek applicatie. Dit is vrees ik een vrij moeilijke voorwaarde aangezien Apple z'n iSync applicatie uit OS X 10.7 verwijderd heeft en ik geen idee heb of er non-iOS toestellen bestaan die zich maten synchroniseren met Macs. Eventueel ben ik ook tevreden met een synchronisatie met het Google Adresboek (gezien dat ook gesynchroniseerd wordt met Apple Adresboek)
Het hoeft niet per se Google Android te zijn, maar ik wil wel:
-Een mobiel platform dat naar de toekomst toe goed ondersteund zal worden, met veel apps
-Lock-in zoveel mogelijk vermeiden (doei iPhone)
...en als niet-kenner heb ik dan de indruk dat je enkel Google Android hebt.
Indien mogelijk ook:
-Synchronisatie met iTunes muziekbibliotheek
-Wifi
-Een zo goed mogelijk integratie met Mac OS X
Alle ideeën en tips welkom,
Alvast bedankt,
Stefaan