Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoeker,

Dank om even tijd te nemen voor mijn vraag - ik heb vrij specifieke eisen voor een smartphone en ben bang dat de winkelverkopers me onvoldoende advies zullen kunnen geven, vandaar deze topic. Mijn excuses indien dit niet de juiste plaats is voor koopadvies.

Ik ben op zoek naar een smartphone waar ik de volgende dingen mee kan doen

-Perfecte ondersteuning voor weergave en invoer van Chinees en Japans (niet via hacks of third-party apps). Handgeschreven invoer echter niet noodzakelijk
-Makkelijke toegang tot Gmail en Facebook (via apps). Indien mogelijk ook voor Google Reader.
-Touchscreen
-Schermtoetsenbord of volledig toetsenbord
-Synchroniseren van Adresboek met Apple Adresboek applicatie. Dit is vrees ik een vrij moeilijke voorwaarde aangezien Apple z'n iSync applicatie uit OS X 10.7 verwijderd heeft en ik geen idee heb of er non-iOS toestellen bestaan die zich maten synchroniseren met Macs. Eventueel ben ik ook tevreden met een synchronisatie met het Google Adresboek (gezien dat ook gesynchroniseerd wordt met Apple Adresboek)

Het hoeft niet per se Google Android te zijn, maar ik wil wel:
-Een mobiel platform dat naar de toekomst toe goed ondersteund zal worden, met veel apps
-Lock-in zoveel mogelijk vermeiden (doei iPhone)
...en als niet-kenner heb ik dan de indruk dat je enkel Google Android hebt.

Indien mogelijk ook:
-Synchronisatie met iTunes muziekbibliotheek
-Wifi
-Een zo goed mogelijk integratie met Mac OS X

Alle ideeën en tips welkom,
Alvast bedankt,

Stefaan

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Als je hoofdvoorwaarden zijn om met Apple/Mac te synchroniseren, koop dan een iPhone. Je definieert zoveel exclusieve voorwaarden dat je je niet kunt veroorloven om dan ook nog vendor-lockin te vermijden.

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 17-08-2011 12:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Voor een iPhone heb ik het geld niet en ik ben tevreden met een synchronisatie met Google Contacts. Integratie met iTunes en Mac OS X zijn geen absolute voorwaarden. Enige echt absolute voorwaarden zijn goede ondersteuning Chinees, Japans en een manier om te synchroniseren met of Apple Adresboek of Google Contacts.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 12:06 ]

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 07:41
Itunes muziek sync kan wel via third party apps. Google geeft gelijk al een heleboel mogelijkheden.

Verwijderd

De dingen die je wil (als ze te realiseren zijn) zullen doormiddel van applicaties gaan, dus volgens mij voldoet 95% van de Android toestellen dan.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat het lastigste de ondersteuning van Chinees en Japans is, ik heb daar geen ervaring mee, wellicht dat je dan een custom ROM zult moeten draaien met meer talen. Alle overige zaken die je noemt zijn sowieso geen probleem met android.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03

Gé Brander

MS SQL Server

Kijk ook even naar Windows Phone 7. Ik denk dat je verbaast zult zijn wat daar allemaal mee mogelijk is.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
lock-in effect heb je ook bij android wel een beetje als je veel apps koopt.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het synchroniseren van zijn/haar Google Contacts met het adresboek in zijn Android smartphone?

Synchronisereert men een Android smartphone doorgaans met zijn/haar Windows PC met synchronisatiesoftware? Mis je veel of kan je geen backups maken indien de smartphonemaker deze software niet meeleverd voor Mac? Of zijn er überhaupt geen fabrikanten die deze software ook voor Mac maken?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 12:47 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Uh, ja dat heeft iedere android eigenaar.
Synchroniseren van je android met je google contacts is het eerste wat je telefoon doet als je hem gekocht hebt.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 21:21
Voor Chinese input kun je PinyinIME installeren, voor Japans is er iets soortgelijks (OpenWnn).

Verwijderd

Topicstarter
OK, hartelijk bedankt voor alle feedback die ik al heb mogen ontvangen. Sta me toe even te recapituleren.

De mogelijkheden van een Android-smartphone die niet hardware-afhankelijk zijn, zijn over het algemeen beschikbaar op alle Android-smartphones, of vergis ik mij. Is het voor een eindgebruiker zeer belangrijk er voor te zorgen dat je minstens Android versie zoveel punt zoveel hebt? De toestellen die ik momenteel overweeg zoals de LG Optimus Me hebben Android 2.2 Froyo... is dit goed?

• Yodah
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 13:46
Met 2.2 kan je alles wat je wilt. Ik heb een Hero met 2.1, dat zou zelfs toereikend zijn verwacht ik.
Uiteraard nodigt je onderstaande requirement uit om een zo nieuw mogelijke versie te nemen:

-Een mobiel platform dat naar de toekomst toe goed ondersteund zal worden, met veel apps

Dit is een afweging die je zelf moet maken. Hiervoor geldt, net als met vele zaken, nieuwer is beter en duurder. Maar ik verwacht dat je met 2.2 de komende jaren goed zit aangezien vrijwel alle apps hiervoor werken. (Note: Met Chinees / Japans heb ik geen ervaring)

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:56

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Hallo, welkom op GoT :)

Helaas voldoet je topic niet aan De regels voor dit forum en Het algemeen beleid. Hierin staat dat "wat moet ik kopen" topic niet zijn gewenst om de vrij eenvoudige reden dat alleen jij kunt beslissen welk toestel voor jou is geschikt. Maak eerst eens een keuze door bijvoorbeeld de http://tweakers.net/pricewatch/ te gebruiken en en kijk dan eens in de bijbehorende toesteltopics. Kom je er dan nog niet uit dan kun je in het desbetreffende topic je vraag stellen of als het een specifieke vraag is, een apart topic openen. Ik doe hier een slot op, veel plezier op GoT :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.