Toon posts:

Probleem met draadloos netwerk (lag spikes)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort een G73 tweedehands van iemand overgenomen, om mee op vakantie te nemen. Nu had ik al thuis wat problemen met het draadloos wat iedere keer wegviel, maar ik dacht dat het aan mijn router thuis lag. Nu ik echter op vakantie ben en hier precies hetzelfde heb, ben ik verder gaan kijken.

Wat er gebeurd, is dat ik om de 3-4 minuten een lag spike (wat ik dus vooral merk tijdens het gamen) van 5 seconden krijg. Soms is dit lang genoeg dat ik disconnect. Ook schiet m'n ms soms op, en soms verliest hij hierbij het draadloze signaal, waarbij hij geen netwerken ziet. Na een paar seconden vindt hij deze dan weer wel automatisch. Op mijn iPhone, en degenen die hier op hetzelfde draadloos werken, zijn er geen problemen.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
  • Veranderen van driver voor interne wireless kaart
  • USB wireless kaart gekocht, ook hier verschillende versies geprobeerd
  • Windows geupdate met alle laatste Windows updates
  • Eigenschappen van wireless modules gezet zodat Windows deze niet mag uitschakelen om stroom te besparen.
  • IPv6 uitgeschakeld
Dit heeft echter allemaal niet geholpen, en ik kom er niet meer aan uit. Heeft iemand nog suggesties?

Het gaat om een ASUS G73JH-A1, met het volgende:
Windows 7 Home Premium x64
CPU: Intel Core i7 720QM
GPU: ATI Mobility Radeon HD 5870
RAM: 8GB
HDD1: Corsair Force 120GB

Alvast bedankt.

EDIT: Bekabeld zijn er overigens geen problemen. Het is alleen met draadloze netwerken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 11:46 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Naam/merk/type wireless netwerkkaart? Je zou eens kunnen kijken of er een intern apparaat stoort met DPC latency checker.
Testen op een draadloos netwerk waar meerdere andere apparaten gebruik van maken al dan niet met andere wireless standaarden is vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
De netwerkkaart die in de G73 zit is een Atheros AR9285, degene die ik erbij heb gekocht is een Asus WL-167G V3.

Zal dat tooltje eens checken.

Na een tijdje dit gekregen van dat tooltje:
Afbeeldingslocatie: http://img843.imageshack.us/img843/4596/dpco.png

Het zal alleen dus niet aan de wireless drivers liggen, aangezien ik er al meerdere heb geprobeerd, en ook een andere USB stick. Verder zitten er geen apparaten aangesloten, dus dan moet ik naar de minder voor de hand liggende apparaten gaan kijken...

EDIT:

Tot nu toe de LAN-kaart uitgeschakeld, en bluetooth, maar het heeft nog niet al teveel geholpen. Het leek iets beter erop te worden, maar nog steeds dezelfde lag, ook met het tooltje.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 14:57 ]