Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een G73 tweedehands van iemand overgenomen, om mee op vakantie te nemen. Nu had ik al thuis wat problemen met het draadloos wat iedere keer wegviel, maar ik dacht dat het aan mijn router thuis lag. Nu ik echter op vakantie ben en hier precies hetzelfde heb, ben ik verder gaan kijken.
Wat er gebeurd, is dat ik om de 3-4 minuten een lag spike (wat ik dus vooral merk tijdens het gamen) van 5 seconden krijg. Soms is dit lang genoeg dat ik disconnect. Ook schiet m'n ms soms op, en soms verliest hij hierbij het draadloze signaal, waarbij hij geen netwerken ziet. Na een paar seconden vindt hij deze dan weer wel automatisch. Op mijn iPhone, en degenen die hier op hetzelfde draadloos werken, zijn er geen problemen.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
Het gaat om een ASUS G73JH-A1, met het volgende:
Windows 7 Home Premium x64
CPU: Intel Core i7 720QM
GPU: ATI Mobility Radeon HD 5870
RAM: 8GB
HDD1: Corsair Force 120GB
Alvast bedankt.
EDIT: Bekabeld zijn er overigens geen problemen. Het is alleen met draadloze netwerken.
Ik heb sinds kort een G73 tweedehands van iemand overgenomen, om mee op vakantie te nemen. Nu had ik al thuis wat problemen met het draadloos wat iedere keer wegviel, maar ik dacht dat het aan mijn router thuis lag. Nu ik echter op vakantie ben en hier precies hetzelfde heb, ben ik verder gaan kijken.
Wat er gebeurd, is dat ik om de 3-4 minuten een lag spike (wat ik dus vooral merk tijdens het gamen) van 5 seconden krijg. Soms is dit lang genoeg dat ik disconnect. Ook schiet m'n ms soms op, en soms verliest hij hierbij het draadloze signaal, waarbij hij geen netwerken ziet. Na een paar seconden vindt hij deze dan weer wel automatisch. Op mijn iPhone, en degenen die hier op hetzelfde draadloos werken, zijn er geen problemen.
Wat ik tot nu toe geprobeerd heb:
- Veranderen van driver voor interne wireless kaart
- USB wireless kaart gekocht, ook hier verschillende versies geprobeerd
- Windows geupdate met alle laatste Windows updates
- Eigenschappen van wireless modules gezet zodat Windows deze niet mag uitschakelen om stroom te besparen.
- IPv6 uitgeschakeld
Het gaat om een ASUS G73JH-A1, met het volgende:
Windows 7 Home Premium x64
CPU: Intel Core i7 720QM
GPU: ATI Mobility Radeon HD 5870
RAM: 8GB
HDD1: Corsair Force 120GB
Alvast bedankt.
EDIT: Bekabeld zijn er overigens geen problemen. Het is alleen met draadloze netwerken.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 11:46 ]