Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfService
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-03 13:41
Hoi allemaal,

zit hier even met mn handen in het haar, mn PC doet de laatst maand heel raar en weet echt niet waaraan het ligt. Even een update:

jaartje geleden heb ik nieuwe hardware in mn PC gestoken, meer bepaald een Asus M4A78 PRO met een AMD X4 955 en een Corsair 650TX. Geheugen weet ik niet meer juist wat erin steekt, in ieder geval niks fancy. Grafische kaart is een Gainward Radeon 4850 golden sample. Zitten 2 HD's in, eentje van 1TB en eentje van 500GB.

Tijdje geleden heb ik mijn bios geupdate, en daarna heeft de pc nog prima gewerkt gedurende een week of 2. maar opeens zette ik m aan, en kreeg ik melding van Windows dat ie niet kon opstarten omdat een benodigd bestand ontbrak. (ik was net thuisgekomen met mijn nieuwe macbook air, o irony :) ). Bleek dat mijn 1TB niet herkend werd, ik heb wat in de bios liggen kijken en kreeg de harde schijf op geen enkele manier zichtbaar (Sata-poorten gewisseld enz, harde schijf volledig losgekoppeld, nada). De HD zelf draait overigens gewoon, maakt geen vreemde geluiden, is ook nog maar jaartje oud... Windows kon niet opstarten omdat mijn pagefile hierop staat, heb ik gedaan om m sneller te doen werken. Ik heb toen ook even geprobeerd om een system restore te doen, maar om één of andere reden ging dat natuurlijk weer niet.

Nu goed, ik zet mijn pc daarna uit want even geen zin om daar uren aan te liggen spenderen. Weekje later wil ik er nog eens naar kijken, maar nu blijkt dat de pc helemaal niet meer wil opstarten: als ik m opstart krijg ik eerst het bekende knipperende streepje op de kleurvolle zwarte achtergrond, en daarna toont ie het groene ASUS-scherm... Maar dan vol met artifacts en vegen. Hier blijft ie op hangen, dus ik kan op geen enkele manier in de bios. Ik dacht eerst dat het misschien aan de grafische kaart ligt, maar ik vermoed hoe langer hoe meer dat mijn mobo gewoon kaduuk is. Nochtans geeft het ding geen enkele error code... Enige manier om dit te testen?

O ja, ik heb ook al geprobeerd om alle niet-noodzakelijke apparaten af te koppelen, de geheugenmodules allemaal eens eruit gehaald en stuk voor stuk erin gestoken, en het probleem blijft hetzelfde...

Enig advies van iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
verse Win instal met alleen het noodzakelijke, dus alleen ssd, dvdspeler en paar geheugenreepjes
en zit er wel een speakertje op je mobo, anders ff eentje aansluiten anders hoor je idd geen enkele beep of errorcode.

[ Voor 38% gewijzigd door Jerdek op 17-08-2011 13:18 ]

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfService
Jerdek schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:16:
verse Win instal met alleen het noodzakelijke, dus alleen ssd, dvdspeler en paar geheugenreepjes
en zit er wel een speakertje op je mobo, anders ff eentje aansluiten anders hoor je idd geen enkele beep of errorcode.
Dank je voor de tip Jerdek, ik heb al geprobeerd om op te starten van een Windows CD om evt op een lege partitie opnieuw windows erop te zetten... Maar aangezien hij blijft hangen op het beginscherm van mijn mobo geraak ik helemaal niet tot deze stap. Is momenteel dus helaas geen optie...

Goeie tip van de luidspreker wel, ik zal er thuis even naar kijken straks, maar ik meen dat deze wel insteekt (zit nu op mn werk...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-04 22:11
En even je bios resetten met de jumper op je moederbord (zie handleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
gewoon je ssd formatteren, secure erase en schoon beginnen!
in de bios op ahci zetten, win cd erin en reboot, dan installeren.
Soms kan het ff duren voordat ie begint, had ik ook, maar hij pakte hem wel

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenialOfService
Zal straks eens een reset van mijn mobo proberen, had ik nog niet aan gedacht... Hoop dat het iets uithaalt. Maar om het even duidelijk te stellen, ik geraak dus niet meer in mijn bios, bij het opstarten van mijn pc kan ik zoveel op del hameren als ik wil, pc blijft hangen op het beginscherm van asus (is grafische schil die over de POST wordt getoond). Dat doet me dan ook het ergste vrezen voor het mobo... :(
Pagina: 1