Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ODBC lokale admin nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een zelfgebouwd programmaatje gekregen van een externe partij.
Deze heeft op onze windows 2008 TS server een ODBC koppeling nodig.
Heb hiervoor een systeem DSN aangemaakt en zo lang een gebruiker lokale admin is werkt het prima.
Zodra het een normale gebruiker betreft krijg ik een melding dat inloggen op de sqlserver mislukt is.
Wie weet hoe ik het toch voor elkaar krijg om dit werkend te krijgen zonder lokale admin rechten?

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mogelijk moet je rechten op HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\ODBC in de registry toevoegen.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik 'everyone' al rechten op gegeven.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Om (laten) zetten naar een UserDSN.
Of, als je dat wil, een file DSN.
Beide kun je via een logonscript/policy uitrollen.

Dat een standaard user niet voldoende rechten gaat hebben kun je toch ook zelf wel bedenken als je een SYSTEM DSN aanmaakt ?

[ Voor 90% gewijzigd door alt-92 op 17-08-2011 12:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke dus het programma maakt nu waarschijnlijk gebruik van de system dsn? En in het programma zou dit dan ook omgezet moeten worden naar een user dsn?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt toch nog iets anders.
Ik dacht dat ie gebruik maakte van de system DSN.
Maar heb deze net verwijderd en hij blijft het (mits gebruik local admin is) gewoon doen.
De user DSN heb ik via een loginscript toegevoegd. En nu doet ie het dus nog steeds niet als de gebruiker geen local admin is.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het! het ging toch om rechten in het register, maar dan in de wow6432 node
Pagina: 1