Ik zit al een tijdje met dit probleem, maar ik kan er geen oplossing voor vinden.
Situatie:
1x SBS 2011 (domein, exchange dhcp etc etc)
1x 2008 R2 Standard (Hyper-V) (RDS server)
1x 2008 R2 Standard (file server)
GPO opstelling:
Voor de users/werkstations is een GPO actief die zorgt voor de standaard instellingen.
(printers, internet explorer instellingen etc etc)
Voor de RDS server heb ik een apparte GPO met nog meer instellingen als C schijf verbergen, taakbalk met rust laten, afmelden ipv afsluiten etc)
Door middel van "Lookback processing mode" wordt deze GPO netjes "gereplaced" en toegepast op de RDS server, en als de gebruiker op zijn eigen werkstation weer inlogd wordt de normale GPO weer toegepast.
Profiel opstelling
Ik maak gebruik van roaming profiles.
Deze worden ook op de RDS server geladen.
Enkel my-documents wordt geredirect ivm grootte.
Probleem:
Ongeveer 1 a 2 keer per maand komt er een gebruiker naar mij toe met de melding:
Ik kan de computer niet direct afsluiten, ik kan niet bij mijn C schijf.
Na onderzoek blijkt dus dat de RDS GPO nog steeds wordt toegepast op het werkstation.
Als ik dan kijk via de GPMC en de GPO Results opvraag, dan staat daar gewoon netjes dat de normale "werkstation gpo" wordt gebruikt.
Om 1 of andere reden blijft de RDS GPO dus actief op het gebruikersprofiel, maar wordt niet "gereplaced" voor de werkstation profiel zoals dat normaal wel gebeurd.
Een simpele gpupdate /force werkt dan ook niet.
Ik kan dan alles proberen, maar het snelste voor mij is het gebruikersprofiel verwijderd, opnieuw opmaken, settings terugzetten en data terugzetten.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Mag ik overigens wel het roaming profile gebruiker in de RDS omgeving?
Overige informatie:
Clients: Windows 7 Pro x86 NL
RDS server: Windows Server 2008 R2 x64 EN
Office 2010 Standard x86 NL
Kaspersky Antivirus Workstation 6.0 MP4
Situatie:
1x SBS 2011 (domein, exchange dhcp etc etc)
1x 2008 R2 Standard (Hyper-V) (RDS server)
1x 2008 R2 Standard (file server)
GPO opstelling:
Voor de users/werkstations is een GPO actief die zorgt voor de standaard instellingen.
(printers, internet explorer instellingen etc etc)
Voor de RDS server heb ik een apparte GPO met nog meer instellingen als C schijf verbergen, taakbalk met rust laten, afmelden ipv afsluiten etc)
Door middel van "Lookback processing mode" wordt deze GPO netjes "gereplaced" en toegepast op de RDS server, en als de gebruiker op zijn eigen werkstation weer inlogd wordt de normale GPO weer toegepast.
Profiel opstelling
Ik maak gebruik van roaming profiles.
Deze worden ook op de RDS server geladen.
Enkel my-documents wordt geredirect ivm grootte.
Probleem:
Ongeveer 1 a 2 keer per maand komt er een gebruiker naar mij toe met de melding:
Ik kan de computer niet direct afsluiten, ik kan niet bij mijn C schijf.
Na onderzoek blijkt dus dat de RDS GPO nog steeds wordt toegepast op het werkstation.
Als ik dan kijk via de GPMC en de GPO Results opvraag, dan staat daar gewoon netjes dat de normale "werkstation gpo" wordt gebruikt.
Om 1 of andere reden blijft de RDS GPO dus actief op het gebruikersprofiel, maar wordt niet "gereplaced" voor de werkstation profiel zoals dat normaal wel gebeurd.
Een simpele gpupdate /force werkt dan ook niet.
Ik kan dan alles proberen, maar het snelste voor mij is het gebruikersprofiel verwijderd, opnieuw opmaken, settings terugzetten en data terugzetten.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van zou kunnen zijn?
Mag ik overigens wel het roaming profile gebruiker in de RDS omgeving?
Overige informatie:
Clients: Windows 7 Pro x86 NL
RDS server: Windows Server 2008 R2 x64 EN
Office 2010 Standard x86 NL
Kaspersky Antivirus Workstation 6.0 MP4