• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vroeg in een ver en diep verleden (2 jaar geleden :P) heb ik een upgrade van mn mobo gedaan om wat meer te gaan spelen met overclocken. Ik heb toendertijd mijn E6550 geclocked naar 3,2 Ghz en veel hoger bleek die stabiel niet te draaien, maar in verloop van tijd leek de stabiliteit toch minder te worden. Soms wou die niet starten en was even een bios resetje nodig (lang leve het kunnen opslaan van je bios tegenwoordig!), maar daarna deed hij het altijd vrolijk weer.

Ruim 2 jaar geleden ben ik behoorlijk van het gamen afgestapt en had ik die extra overclock niet echt meer nodig voor mijn gedegradeerde download/internet bak. Ik heb er toen eigenlijk vrij weinig problemen mee gehad (stond ook maar 1-2x per week aan :P) met uitzondering van dat die soms bij 's nachts downloaden om vreemde reden een reboots kreeg. Ik dacht zelf dat die in mijn minder-legale Windows 7 licentie zat.

Ook was de bios reset heeeel soms nog wel is nodig, maar daar kon ik wel mee leven aangezien het een stuk minder was toen ik er nog mee overclockte.

Helaas kwam ik van de week weer hetzelfde tegen, alleen wat ik ook probeerde de bios wou niet meer opstarten. Na een aantal bios reset ging ik maar hardware eruit halen om te kijken of die in een minimalist situatie wel wou booten. Ik ben toen 1x de bios nog ingekomen en daarna helemaal niks meer. Daarna heb ik voor de grap even de al het ramgeheugen eruit gehaald en nog steeds niks.

Zover ik weet zou mijn moederbord moeten gaan piepen als die geen ramgeheugen heeft, maar dat deed die niet, daarom vraag ik me nu eigenlijk af... is mijn mobo dood?:(

ps: tijd voor een nieuwe i5 (A)

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Yep, tijd voor de Sandy Bridge :)

Wat voor moederbord heb je?
Geef even wat meer specificaties, dit is het bekende glazen bol verhaal...

• Deveon
  • Niet online
Ow sorry, ik heb de volgende configuratie:
- E6550
- MSI P45 Neo3-F
- HD5770 (denk ik, heb mijn eigen 4850 tijdelijk geruild)
- 4x 1 GB, G.E.I.L 800MHz DDR2 PC6400 GB22GB6400C4DC
- Samsung F1 spinpoint
- Coolermaster SilentPro M500

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Check nog eens of alle stekkers er nog goed inzitten, als dat het niet is zou ik eens kijken of er fysieke defecten aan het mobo zijn (bolle condensatoren).

De voeding zou ik ook niet meteen uitsluiten, dus die zou ik ook een testen met een multimeter.

Verder kun je ook de dingen in dit topic eens proberen, mocht je dat nog niet gedaan hebben:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 26% gewijzigd door Pixel Punk op 17-08-2011 10:14 ]

• Deveon
  • Niet online
Pixel Punk schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:
Check nog eens of alle stekkers er nog goed inzitten, als dat het niet is zou ik eens kijken of er fysieke defecten aan het mobo zijn (bolle condensatoren).

De voeding zou ik ook niet meteen uitsluiten, dus die zou ik ook een testen met een multimeter.

Verder kun je ook de dingen in dit topic eens proberen, mocht je dat nog niet gedaan hebben:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Bedankt voor je reactie, ik heb de stekkertjes wel al gecontroleerd, maar de condensatoren nog niet.

Heb je een idee hoe ik de voeding kan uitsluiten zonder het te vervangen?

Waarom gebeuren dit soort dingen nou altijd een paar dagen ná de garantie verlopen is :(

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-02 10:34
Deveon schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:32:
[...]

Bedankt voor je reactie, ik heb de stekkertjes wel al gecontroleerd, maar de condensatoren nog niet.

Heb je een idee hoe ik de voeding kan uitsluiten zonder het te vervangen?

Waarom gebeuren dit soort dingen nou altijd een paar dagen ná de garantie verlopen is :(
Ja, dat gebeurt altijd :)

Voeding testen kun je googlen:

http://pinouts.ru/Power/atxpower_pinout.shtml

Pin 8 met ground , als ook pin 14 met ground doorverbinden.

Dan dient deze op te starten en alle uitgangsspanningen te leveren , te controleren d.m.v. multimeter.

Heb ik van een ander forum ;)
Pagina: 1