PC reset af en toe zomaar

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017
Hallo,

Ik heb een Asus P3C2000 met PIII 500 en een 230W voeding die rond de 13v geeft..

Het probleem is dat mijn computer zomaar op de gekste momenten gewoon gaat resetten..
Nu heb ik geen idee waaraan het ligt (ik denk voeding, maar daar ben ik helemaal niet zeker van)

Ik hoop dat jullie wat meer weten....

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
ik denk ook de voeding...

Verwijderd

Word je niet gereset door iemand van buiten af.Heb je mischien een constante internet verbinding? Mischien is dan een firewall een oplossing.

suc6

• ebas
Ik heb winroute met NAT en packet filter :)
ik denk niet dat dat het probleem is

Verwijderd

Kan van alles zijn maar klinkt als een hardware probleem.

Het kan zijn dat er iets los zit of niet helemaal zit zoals het zou moeten zitten.
Misschien eens open maken en de kaarten en geheugen er even in en uithalen.

Dat je voeding niet precies 12v is heb ik wel vaker gezien.

Je zou ook gewoon eens een tijdje onder DOS kunnen draaien dan weet je tenminste of het software kan zijn.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
ik heb zoiets ook eens ooit gehad.. en bij mij was het probleem het geheugen..

probeer eens een keer een ander geheugen module of stop ze eens in een andere bank..
Misschien werkt het.

Je kunt trouwens in windows ergens instellen wat de computer moet doen na een fatale fout.. zo kan het zijn dat jouw computer reboot nadat een ander bijvoorbeeld een bluescreen zou krijgen; kijk eens hoe dit bij jou ingesteld is. Als je een error message krijgt is namelijk veel gemakkelijker om te achterhalen wat er precies fout gaat.

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
Het je nog de eerste versie van dit moederbord? want asus heeft er nogal veel problemen mee gehad en heeft ze allemaal omgeruild.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
heb dit gehad met windows ME, andere windows en probleem was opgelost

Verwijderd

Een gok je hebt isdn en win2000

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Heb ik dus ook last van maar dan met een pIII 900, zowel met win2000 als met winME, ook als er bijna geen software loopt te draaien op de achtergrond. Denk dus bij mij dat t hardware probleempje is, bij jou denk ook dat t eerder in de hardware zit dan in de software, maarja moet eerst zelf maar is uitvogelen wat bij mij t probleem is..

(en ik heb btw geen isdn. ;))

• ebas
Ik heb geen win2k en geen isdn :)
Win 2k is helemaal een grote ramp op mijn pc..
ik zal em is een tijdje in dos laten draaien, kijken wat ie dan doet..
En als het de voeding is, dan zou hij het toch ook moeten doen als ik hem in de bios laat hangen, toch?

• DwarV
  • Laatst online: 02-06 07:31

DwarV

Rekent aan het leven

Koop een nieuwe/zwaardere voeding,,,
mijn Pentium III 500 had een zelfde probleem...
zeer irritant

Verwijderd

uuuh had de p3c2000 geen bagger chipcet die heeft Asus toch weer allemaal uit de handel genomen !!! ¡¡¡ ??? ¿¿¿ :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb ook dit probleem, maar alleen omdat Windows 2000. Ik heb 'dual boot', of hoe dat dan ook heet en dan kan ik dus kiezen wat ik wil. Als ik dan een spel of iets dergelijks wil spelen dan is het voor mij slim om naar Windows 98 SE te gaan en als ik wil programmeren ofzo dan ga ik liever naar Windows 2000.

Beetje offtopic verhaal maar in inder geval wil ik duidelijk maken dat de kans dat mijn computer in Windows vast loop zeker 100 keer groter is dan in Windows 98.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Pagina: 1