De psyche van de "op de gehandicaptenplaats-parkeerder"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
Iets wat me al heel lang ontzettend stoort, mensen die ten onrechte op de gehandicaptenplaats parkeren.

Ik zie het iedere dag, meestal op de parking van de supermarkt, naast de ingang, twee gehandicapten parkeerplaatsen, en daar staat steevast een voertuig met daarin een kerngezonde mevrouw en twee al even gezonde tienerdochters, of een strak in het pak uitgedoste zakenman die er ook niet echt gehandicapt uitziet (te zien aan het gemak waarmee hij de bakken bier in de koffer zet).

EDIT: Voor alle duidelijkheid: de mensen waar ik het dan over heb, hebben geen gehandicaptenkaart voor het raampje van hun wagen.

Wat gaat er in die mensen om? Vinden die het "normaal" om daar te parkeren? Het zou nooit of te nimmer bij mij opkomen. Zelfs al moet ik 500 meter verder parkeren en in de gietende regen naar de supermarkt sjokken terwijl er twee lege gehandicapten parkeerplaatsen zijn, nooit zou ik daar parkeren. Als je dan eens, tot grote ergernis van mijn vrouw, demonstratief staat te kijken naar de wagen en de kerngezonde bestuurder en naar het bordje "gehandicaptenparkeerplaats" (en vaak in Vlaanderen ook nog een bordje "Neemt U mijn parkeerplaats, neem dan alstublieft ook mijn handicap" erbij nog ook), dan snappen die lui het gewoon niet.

Enkele jaren geleden (en nu ook nog, vaak) bracht ik mijn grootmoeder vaak naar de supermarkt en parkeerde dan inderdaad mét haar gehandicaptenkaart op die gereserveerde plaatsen, om haar dan uit de wagen en in de supermarkt te helpen. Hoeveel keer daar een dikke terreinwagen met bijbehorende lui stond, dat wil je gewoon niét weten.

Is dan ook nog het laatste beetje fatsoen verdwenen tegenwoordig dat we al niet meer 50 meter verder willen stappen? Ik snap die lui gewoon niet. Iemand hier die weet wat er in die hoofdjes omgaat? Grrrr, moest er even uit.
macciez schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:57:
Er niet gehandicapt uitzien, betekend niet dat ze niet gehandicapt zijn...
Daar heb je een punt. Ik ga er dan maar van uit dat iemand die a) parkeert zonder gehandicaptenkaart aan de voorrruit én b) een blozende blonde mevrouw van 40 met twee Britney-spears-achtige tienerdochters van een jaar of 15, die aan de kassa de laatste roddels van het dorp deelt en gezwind 5 boodschappentassen in de koffer van de terreinwagen zet, toch niet zo heel erg gehandicapt is.
macciez schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:11:
[...]
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar in de TS staat, dat ze er alleen niet gehandicapt uitzien. Niks over geen kaart hebben (of is het te vroeg en lees ik eroverheen?)
Klopt, sorry, was ik vergeten. Criterium #1 is altjid natuurlijk de gehandicaptenkaart. En heeft die mevrouw met de twee Britney-spears dochters dan zo'n kaart voor het vensterraam (en dat heeft ze nooit, geloof me), dan zal ik dat, mits het grommelen van het woord "fraude" tussen mijn tanden, toch accepteren.

[ Voor 28% gewijzigd door demichel op 17-08-2011 08:14 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 21:54

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49
macciez schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:57:
Heel simpel. Geen gehandicaptenkaart = niet parkeren op die plek.

Ik sluit me aan bij de TS. Ik snap ook echt niet waarom je dat doet. Misschien komt het ook meer met het gevoel 'schijt aan de rest' hebben dat je steeds meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 21:54
MuddyMagical schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:09:
[...]

Heel simpel. Geen gehandicaptenkaart = niet parkeren op die plek.
Daar ben ik het helemaal mee eens, maar in de TS staat, dat ze er alleen niet gehandicapt uitzien. Niks over geen kaart hebben (of is het te vroeg en lees ik eroverheen?)

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
macciez schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:11:
[...]

Het staat er inderdaad niet maar zelfs ik begrijp dat dat de strekking van het verhaal is. Als je geen kaart hebt mag je daar simpelweg niet parkeren (linkje). Ik ben zelf in het bezit van een dergelijke parkeerkaart en zelf maak ik er totaal geen probleem van als mensen eens een keertje op deze parkeerplaats hun auto neer plempen. Maar dat ligt helemaal aan de situatie. Als alle parkeerplaatsen vol zijn en ik mijn auto niet meer uitkan door te parkeren op een standaard parkeerplaats ( algemene gehandicapten parkeerplaatsen zijn namelijk niet alleen dichter bij de locatie maar ook een stukje breder ) dan kan ik er wel eens moelijk over gaan doen.

Wat de mensen bezielt om het te gaan doen? Waarschijnlijk iets als dat ze nooit iemand daar zien staan dus vinden dat het overbodige parkeerplaatsen zijn die door iedereen gebruikt zouden mogen worden. Koppel daarbij nog het gehandicaptenbeleid van de gemiddelde Nederlandse gemeente (iedere malloot die een beetje kreupel is meteen een scootmobiel on de kont duwen / parkeerkaart aansmeren) en je hebt een goed recept voor het (on)rechtmatig gebruik van een dergelijke parkeerplaats.

Dat mensen vervolgens verbaasd zijn dat ze een boete krijgen ( ja ik heb wel eens de politie gebeld / parkeerwachter ) is dan natuurlijk leuk zaterdag morgen vermaak.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:46

Rmg

MuddyMagical schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:09:
[...]
Misschien komt het ook meer met het gevoel 'schijt aan de rest' hebben dat je steeds meer ziet.
of het meer onschuldige "kan wel heel even ik sta er toch maar 10 minuutjes" ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Is heel simpel in mijn ogen. Het is een overtreding en er staat een boete op. De boete is (in Nederland dan) 180 euro. Afhankelijk van hoe vaak je bekeurd wordt, kun je dus prima berekenen of het je de moeite waard is om de bekeuring te ontlopen.

Stel even dat het een pakkans is van 5% dan kost je dit gemiddeld nog geen tientje per keer. Als booschappen doe, kan ik dus ook prima de afweging maken of ik voor een tientje extra minder ver wil slepen. (er even van uitgaande dat tijd geen invloed heeft op pakkans). De psyche van deze mensen kan dus ook prima "goede rekenaars" zijn. Ik ga naar een iets goedkopere winkel, bespaar dat tientje op de boodschappen en parkeer lekker dichtbij.

De oplossing zijn dus ook vrij simpel (als we dit als speerpunt voor de politie zien)
- pakkans verhogen
- boete verhogen

In beide gevallen wordt de business case minder voordelig en zal het verschijnsel dus ook afnemen.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:27

Polariteit

Fietsende fotografeur

Is dan ook nog het laatste beetje fatsoen verdwenen tegenwoordig dat we al niet meer 50 meter verder willen stappen? Ik snap die lui gewoon niet. Iemand hier die weet wat er in die hoofdjes omgaat?
Je geeft je antwoord zelf al: ze zijn gewoon te lui om een paar stappen meer te doen, en daarom laten ze iemand anders (een gehandicapte notabene) de dupe worden van hun luiheid.

Mijn ervaring is dat dit soort mensen over het algemeen schijt hebben aan alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De pakkans verhogen door een telefoontje is idd niet erg :+

Een 'probleem' is denk ik ook dat er bijna altijd wel een plaats vrij is, ook in drukke periodes. En dus denkt men dat het wel moet kunnen. Maar dat er altijd plek is in de buurt vd ingang is nu juist het hele idee van die plaatsen. Het is een beetje zinloos als de plaatsen vaak volbezet zijn.
Webgnome schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 08:21:
Koppel daarbij nog het gehandicaptenbeleid van de gemiddelde Nederlandse gemeente (iedere malloot die een beetje kreupel is meteen een scootmobiel on de kont duwen / parkeerkaart aansmeren) en je hebt een goed recept voor het (on)rechtmatig gebruik van een dergelijke parkeerplaats.
Ik zou het dan ook helemaal niet zo raar vinden om - behalve voor langparkeerders zoals touristen die niet met de trein kunnen komen - het parkeren op de invalidenplaatsen ook gewoon betaald te maken. Scheelt meteen ook weer jatten van die kaarten.
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:43:
dan zo'n kaart voor het vensterraam (en dat heeft ze nooit, geloof me), dan zal ik dat, mits het grommelen van het woord "fraude" tussen mijn tanden, toch accepteren.
Dat ben ik dus niet met je eens; ik ken best mensen die op goede dagen best strak in het pak een krat bier in de auto zetten, maar op minder-goede momenten echt geen plezier beleven aan 50 meter extra moeten lopen ;) Al vind ik dat je ook met invalidenparkeerkaart er niet moet gaan staan als je op dat moment geen last hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-03 15:45

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

grmbl... zo een parkeerders :@

Een jaartje ofzo geleden aan het zoeken naar parking, rijd ik voorbij een gehandicapte plaats waar een LADA (zegt al genoeg :) ) met zijn pinker op staat te wachten om deze parkingplaats in te rijden... Ware het niet dat er op deze plaats een huge hummer stond geparkeerd met daarnaast.... één of andere oetlul die van zijn oren aan het maken was dat de "standaard" parkeerplaatsen te klein zijn voor zijn hummertje.

De "bompa" van de lada, en best wel respect, wilde er niet van weten en bleef maar staan met als gevolg een hele file achter ons en iedereen aan het claxoneren.

Ik stap uiteindelijk uit om aan de kerel van de hummer te gaan vragen of hij zich niet ergens anders wil parkeren en indien hij niet kan parkeren gewoon een kleinere auto koopt, heb zelfs voorgesteld om te ruilen met de mijne (Peugeot 206 toen :) ) maar tevergeefs... Kreeg een boks in mijn gezicht met de vermelding: Bol het af kl**tz*k of wil je nog meer?

euh.... Stapje achteruit gedaan, ondertussen nog ander volk erbij gekomen, heb gsm genomen en naar politie gebeld... Geloofde die kerel het nog niet dat ik echt aan het bellen was, dus bleef maar roepen en tieren en had uiteindelijk niet door dat achter hem een politiecombi stopte :) :)

ZIJN gezicht: Goud waard!
MIJN gezicht: Nog meer waard!

Bompa blij, ik blij en alle anderen blij... case closed :)

Voor mijn part mogen ze hier serieus zware boetes op geven of iets verzinnen als "Paal die in grond zakt wanneer je met een wagen rijd waar een soort chip inzit en aanduid dat je gehandicapt bent".

En ja, ik weet ook dat dit systeem misbruikt zal kunnen worden mja....

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Laatst online: 07-05 20:25

mr_obb

Lakse Perfectionist

F_J_K schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:25:
Een 'probleem' is denk ik ook dat er bijna altijd wel een plaats vrij is, ook in drukke periodes. En dus denkt men dat het wel moet kunnen. Maar dat er altijd plek is in de buurt vd ingang is nu juist het hele idee van die plaatsen. Het is een beetje zinloos als de plaatsen vaak volbezet zijn.
De plaatsen zijn soms niet eens dichterbij, maar ze zijn wel veel breder, waardoor ik de rolstoel van mijn moeder naast de auto kan zetten. Zo kan ze direct van de passagiersstoel in de rolstoel stappen. Als er geen invalideparkeerplaatsen zijn, dan moet ik de ruimte op een andere manier maken. Vaak betekent dat dat ik midden op straat of naast een stoep ga staan en verkeer ophoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40104

Hoewel ik ook het niet goedkeur, er zijn ook momenten waar ik me er aan kan ergeren dat er soms 3-4 parkeerplaatsen zijn voor gehandicapten en die allemaal leeg zijn en vaak permanent. Zoals hier bij de het lokale winkelcentrum. Ik heb er nog nooit iemand gebruik van zien maken.

Het is al krap met reguliere parkeerplaatsen, en ongeacht het feit dat er steeds meer bezoekers met de auto komen neemt het aantal parkeerplaatsen vanwege nieuwbouw af.

Ik zou het geen vreemde oplossing vinden als invalide parkeerplaatsen ook kortstondig kunnen worden gebruikt voor reguliere bezoekers mits minimaal de helft ter alle tijden beschikbaar blijft voor mensen die zijn plek echt nodig hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 40104 op 17-08-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

De pakkans verhogen door een telefoontje is idd niet erg :+
Kan ik hieruit opmaken dat je graag zou zien dat de politie gelijk op zo'n melding af komt? Persoonlijk heb ik liever dat ze zich bezighouden met criminaliteit als moorden, verkrachtingen, woninginbraken, mishandelingen, etc. Iemand een prent geven die fout geparkeerd staat, staat echt compleet aan de onderkant van mijn prioriteitenlijstje eerlijk gezegd...

Ik geef onmiddellijk toe dat het een irritant verschijnsel is, maar laten we wel even realistisch blijven en prioriteiten stellen op basis van overlast / gevaar in plaats van de politie zich suf te laten rennen voor ieder wissewasje.

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
JohnR schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:15:
De oplossing zijn dus ook vrij simpel (als we dit als speerpunt voor de politie zien)
- pakkans verhogen
- boete verhogen

In beide gevallen wordt de business case minder voordelig en zal het verschijnsel dus ook afnemen.
^^ Dat dus. En niet te vergeten: als ze dan gepakt worden, geef dan ook daadwerkelijk de boete! Zo kwam ik pas bij "Overtreders" (de vervanger van Wegmisbruikers blijkbaar) een petje op zo'n parkeerplek tegen, en die kwam weg met een waarschuwing. Dat maakt de business case nog veel voordeliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat gaat er in die mensen om? Vinden die het "normaal" om daar te parkeren?
Één keer gedaan. Ik zag het beruchte bord pas toen ik naar de auto terugliep. Ik snap nog steeds niet hoe ik dat bord over het hoofd heb kunnen zien bij het inparkeren. Schaamde me kapot. :$

Als je het trouwens expres doet omdat je te beroerd bent om wat verder te lopen kun je de auto beter gewoon foutparkeren, das een stuk goedkoper. 60 euro vs 180 euro.
Klopt, sorry, was ik vergeten. Criterium #1 is altjid natuurlijk de gehandicaptenkaart. En heeft die mevrouw met de twee Britney-spears dochters dan zo'n kaart voor het vensterraam (en dat heeft ze nooit, geloof me), dan zal ik dat, mits het grommelen van het woord "fraude" tussen mijn tanden, toch accepteren.
Tja, mijn oom klaagde ook over de blikken die hij toegeworpen kreeg als hij op een invalidenparkeerplaats parkeerde, uitstapte en naar de winkel toeliep. De mensen zien vervolgens niet dat hij vervolgens 10 minuten nodig had om weer op adem te komen... En ja, mijn oom heeft zo'n invalidenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

JohnR schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:15:
Is heel simpel in mijn ogen. Het is een overtreding en er staat een boete op. De boete is (in Nederland dan) 180 euro. Afhankelijk van hoe vaak je bekeurd wordt, kun je dus prima berekenen of het je de moeite waard is om de bekeuring te ontlopen.

Stel even dat het een pakkans is van 5% dan kost je dit gemiddeld nog geen tientje per keer. Als booschappen doe, kan ik dus ook prima de afweging maken of ik voor een tientje extra minder ver wil slepen. (er even van uitgaande dat tijd geen invloed heeft op pakkans). De psyche van deze mensen kan dus ook prima "goede rekenaars" zijn. Ik ga naar een iets goedkopere winkel, bespaar dat tientje op de boodschappen en parkeer lekker dichtbij.

- pakkans verhogen
- boete verhogen

QFT. Simpel economisch gezien is het nut van daar parkeren voor deze mensen groter dan de mogelijke kans op een boete.

Er zou moeten een systeem komen dat de kenplaat registreert, en nagaat of de auto al dan niet van een gehandicapte persoon is, indien wel geen probleem, indien niet dan krijg je een fikse bekeuring. Easy as that, maarja, er zijn "grotere" problemen in onze maatschappij om ons hiermee bezig te houden zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17

Wiethoofd

Broadcast TOM

http://www.dumpert.nl/med...dertussen_in_amerika.html << die laatst gezien, hoppa even (imho volledig terecht) >1800 dollar lappen bij illegaal gebruik maken van een gehandicaptenparkeerplaats en/of -kaart >:)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Hier in Vlaanderen staat er bij de gehandicapten-parkeerplaats vaak een bordje 'Neemt U mijn parkeerplaats, neem dan ook mijn handicap'. Hebben jullie dat in NL ook?

(niet dat dergelijke bordjes ook maar enige indruk maken op de hufters met de terreinwagens zonder parkeerkaart)

[ Voor 29% gewijzigd door demichel op 17-08-2011 09:59 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
Hier in Vlaanderen staat er bij de gehandicapten-parkeerplaats vaak een bordje 'Neemt U mijn parkeerplaats, neem dan ook mijn handicap'. Hebben jullie dat in NL ook?
Die heb ik in NL nog nooit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:54:
Nooit gezien, maar werkt het ook? Volgens mij heeft de groep die dit doet sowieso al een "fuck it all, ik ben belangrijker"-mentaliteit. Dat soort mensen worden niet warm of koud van een SIRE-achtige boodschap.

edit:
stiekem even wat er bij editen hè ;)

[ Voor 15% gewijzigd door sub0kelvin op 17-08-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
offtopic:
SG->VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
sub0kelvin schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:01:
[...]

Nooit gezien, maar werkt het ook? Volgens mij heeft de groep die dit doet sowieso al een "fuck it all, ik ben belangrijker"-mentaliteit. Dat soort mensen worden niet warm of koud van een SIRE-achtige boodschap.

edit:
stiekem even wat er bij editen hè ;)
Nee, het werkt niet.

wat bedoel je, stiekem er even wat bij editen?? Dat ik de tekst bold gezet had??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 395864

Het gebeurt niet altijd met opzet. Het staat niet altijd even goed aangegeven dat het een gehandicaptenparkeerplek betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Als je het niet goed kan zien, dan mag je er staan! ;)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

Wok

Dakloos...

Anoniem: 395864 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:06:
Het gebeurt niet altijd met opzet. Het staat niet altijd even goed aangegeven dat het een gehandicaptenparkeerplek betreft.
?? :?

Wat is er niet duidelijk aan dit bord? :P
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heide600/images/rrb%20invalidenparkeerplaats.gif

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Overigens kan ik me ook wel een beetje storen aan 3 lege invalide plekken en de rest van het terrein ram vol met auto's. Maar ja, het is niet anders.
En what about: plekjes voor moeders met kinderen bij de Appie? In Tilburg zijn dat er zo mogelijk nog meer dan de invalidenplekjes. (er zijn ook meer moeders dan invaliden)

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Witte schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:12:
Overigens kan ik me ook wel een beetje storen aan 3 lege invalide plekken en de rest van het terrein ram vol met auto's. Maar ja, het is niet anders.
En what about: plekjes voor moeders met kinderen bij de Appie? In Tilburg zijn dat er zo mogelijk nog meer dan de invalidenplekjes. (er zijn ook meer moeders dan invaliden)
Ha, en in Duitsland, parkeerplaatsen voorbehouden voor vrouwen. Extra breed.

Geen grap, zelf gezien in Wittlich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wok schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

[afbeelding]
Het bord is wel duidelijk, maar de plaatsing van het bord is niet altijd even duidelijk. Ik ken echt voorbeelden waarbij een gestresste parkeerder dit heel makkelijk over het hoofd kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:07

Wok

Dakloos...

Heb je een voorbeeld? Streetview linkje bijv. :)

Ik kan me namelijk geen situatie voor de geest halen waar de plaatsing van zo'n bord niet duidelijk was (voor mij).

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Hier bij ons kun je er echt wel niet naast kijken hoor, als je dit niet ziet dan mag je simpelweg niet met de auto op de baan, want dan ben je ronduit blind.

Afbeeldingslocatie: http://www.west-vlaanderen.be/PublishingImages/20110726_navigeer%20en%20parkeer_bewerkt.jpg

Desalniettemin worden hier in Vlaanderen noemenswaardig veel overtredingen waargenomen, hier enkel cijfers van afgelopen maand juli:
Tijdens de voorbije maand juli werden door de verschillende West-Vlaamse politiediensten 190 misbruiken van parkeervoorzieningen voor gehandicapten vastgesteld.

123 overtredingen vonden plaats in één van de kustgemeenten. In 106 gevallen werd ten onrechte geparkeerd op een voorbehouden parkeerplaats voor gehandicapten. Daarvoor werd telkens een onmiddellijke inning van 100 euro aangerekend. Daarnaast werden er 36 vervalste parkeerkaarten in beslag genomen. De overtreders van een dergelijk misbruik worden vervolgd voor schriftvervalsing en gebruik van valse stukken.
Bron: http://www.west-vlaandere...parkeerplaatsen_1068.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Anoniem: 395864 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:16:
Het bord is wel duidelijk, maar de plaatsing van het bord is niet altijd even duidelijk. Ik ken echt voorbeelden waarbij een gestresste parkeerder dit heel makkelijk over het hoofd kan zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.ango.nl/images/parkeerplaatsbelgie.jpg
Zo eentje moet toch duidelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Laatst online: 10-08-2023
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:05:
[...]
wat bedoel je, stiekem er even wat bij editen?? Dat ik de tekst bold gezet had??
offtopic:
Je had m'n vraag in je edit eigenlijk al beantwoord, maar die edit zag ik pas na m'n post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droomygirl
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik ben het helemaal eens met TS, dat soort gedrag slaat helemaal nergens op.
Ik wou dat ik evenveel moed had als diegene die eerder postte dat hij meneer met de enorme hummer erop aansprak.

Meer dan opvallend lang kijken als die persoon naar/van zijn auto komt durf ik helaas niet, maar ik zou er HEEL graag wat over willen zeggen, al dan niet veel te luid tegen degene waar ik bij loop of direct tegen de persoon zelf.

Ik heb er ook al over nagedacht om de politie te bellen, maar ik vrees een reactie in de aard van "we hebben echt wel beter te doen"..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Soms is er alleen een bord en geen blauw vlak, dan is het soms idd lastiger te zien. Het zal dus inderdaad best voorkomen dat het een keer niet wordt gezien. Maar ja, dan heb je enige boete natuurlijk gewoon terecht te slikken en zou je ook meteen wegrijden als iemand je er op zou wijzen.

-
De 'neemt u mijn parkeerplaats, neem dan ook mijn handicap' en de vrouwenparkerplaatsen (in donkere parkeergarages: goedverlicht en dicht bij de uitgang) ben ik in Frankrijk trouwens ook tegengekomen.
JohnR schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:44:
Kan ik hieruit opmaken dat je graag zou zien dat de politie gelijk op zo'n melding af komt? Persoonlijk heb ik liever dat ze zich bezighouden met criminaliteit als moorden, verkrachtingen, woninginbraken, mishandelingen, etc. Iemand een prent geven die fout geparkeerd staat, staat echt compleet aan de onderkant van mijn prioriteitenlijstje eerlijk gezegd...

Ik geef onmiddellijk toe dat het een irritant verschijnsel is, maar laten we wel even realistisch blijven en prioriteiten stellen op basis van overlast / gevaar in plaats van de politie zich suf te laten rennen voor ieder wissewasje.
offtopic:
Beetje populistisch verwoorde gedachte, IMHO. Natuurlijk moet je als agent niet je sirenes aan doen en ander werk laten vallen. 'Sorry geen tijd want iedereen in de buurt is bezig' is een prima antwoord als je belt, maar alles met lagere prio negeren is ook onzin. Of wil je geen fraude onderzoeken zolang er fysieke inbraken zijn, geen inbraken bekijken als er gevaarlijke situaites op de weg zijn, dat negeren als ergens in Nederland iemand is verkracht en die zaken laten vallen zodra er moorden bestaan? Zo gaat het niet, of tenminste niet op de lange termijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Het valt mij eigenlijk juist wel mee. Het valt me echt op als iemand op zo'n plaats gaat staan, zo weinig zie ik het.

Probleem is dat in gebieden buiten betaalde zones de pakkans 0 is, en er een bepaald type mensen is dat dat voldoende argument vindt om het wel te doen.
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Die heb je ook in Nederland ;) Bij het Jan Tabak hotel in Bussum heb ik ze ook gezien. Parkeerplaatsen alleen voor vrouwen, lekker breed en geen moeilijke hoeken.

Omdat ik me niet laat discrimineren op sexe heb ik hem er maar snel opgezet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, jullie kunnen nu wel met allemaal voorbeelden komen waarbij het heel duidelijk is. Maar dat zegt dus niks.

Meestal is het (heel) duidelijk. Maar soms gewoon niet. Zeker niet als je haast hebt en hangt ergens in de lucht een klein bordje dat je vanuit je auto nauwelijks kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Je kijkt toch wel gewoon naar de borden die bij je parkeerplaats staan :? Een bord missen kan gewoon niet, als hij echt te missen is, zal de rechter je boete ook nietig verklaren.

Die dingen zitten op een paal bij de parkeerplaats, altijd. Als je die over het hoofd ziet, is het toch echt jouw probleem, je moet namelijk gewoon kijken als je parkeert. Als je het niet ziet, loop je er even heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:21

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik kwam laatst tijdens mijn theorie een vraag tegen:

"U wilt op deze invalideparkeerplaats stoppen om iemand af te laten stappen"

En prompt bleek het antwoord "Ja" te zijn, Zelfde geld voor een parkeervak met een kruis en de letters NP (Niet Parkeren.

Parkeren & Stilstaan zijn in de wegenverkeerswet andere termen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En zo zijn er dus mensen die denken dat in de auto blijven zitten terwijl er iemand anders boodschappen doet stilstaan is... Which is not.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:05

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Soms heb je haast en is het bord wat je ziet in de afbeelding van rapture 90 graden gedraait. Het is mij ook wel eens overkomen, file parkeren, beetje haast, weinig plek, zie je eindelijk een plekje, snel de auto neer zetten. Ik zag het met uitstappen dat ik op een invalideplek stond (met kenteken eronder). Heb de auto wel weer weggezet, maar had ik de andere kant op moeten lopen, had ik het bord zomaar over het hoofd kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Hooglander1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:39:
En zo zijn er dus mensen die denken dat in de auto blijven zitten terwijl er iemand anders boodschappen doet stilstaan is... Which is not.
Beetje zelfde als laden en lossen (is wel de bedoeling dat je ook echt aan het laden en lossen bent, en dus niet verwijderd bent van de auto)

Edit: Ik bedoel natuurlijk niet dat in de auto blijven wachten legitiem is op een gehandicaptenparkeerplaats!

[ Voor 12% gewijzigd door Richard op 17-08-2011 10:46 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PWM schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:38:
Je kijkt toch wel gewoon naar de borden die bij je parkeerplaats staan :? Een bord missen kan gewoon niet, als hij echt te missen is, zal de rechter je boete ook nietig verklaren.
Een hoop mensen gaan echt niet naar de rechter voor zoiets. Die hebben betere dingen te doen.
Die dingen zitten op een paal bij de parkeerplaats, altijd. Als je die over het hoofd ziet, is het toch echt jouw probleem, je moet namelijk gewoon kijken als je parkeert. Als je het niet ziet, loop je er even heen.
Kijk, daar ga je al de mist in. Ik moet helemaal niks. Ik hoef m'n nek niet te kraken om een op een slechte plek opgehangen bordje te kunnen zien. De handhaver moet die borden op een goed zichtbare plek ophangen, zodat het echt niet te missen is.

Afijn, zoals gezegd, het komt inderdaad niet vaak voor. Maar ik ken wel een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
[...]

Klein detail is dat die parkeerplaatsen bedoeld zijn om als vrouw niet 's nachts de duistere parkeergarage door te hoeven lopen, en dus de kans op verkrachtingen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:04

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Hier in de UK heb je ook recht voor de supermarkt altijd een oppik plek, waar je dus even iemand kan oppikken. Meestal komt het eropneer dat het hier vol staat met Range Rovers en taxi chauffeurs die binnen "even snel" een boodschap aan het halen zijn. Tja, ik ben ook even snel een boodschap aan het halen en ik gok met mij de helft van de winkel (aan het hoeveelheid mensen met een mandje te zien). Aso's blijf je nu eenmaal houden....

Je hebt hier trouwens wel op vrij veel plaatsen behoorlijke rijen met parkeerplekken voor gezinnen/vrouwen. Vaak iets breder (denk te maken ook met dingen als kinderwagen en zitjes). Maar ja, op deze plekken zie je ook veel mensen die alleen met de cabrio of andere grote bak zijn die hem daar neer gooien, al denk ik niet dat dit je een bekeuring kan opleveren. Maar toch, het gaat om het fatsoen he...

[ Voor 31% gewijzigd door swtimmer op 17-08-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Kwestie van een belletje naar de gemeente, zulke dingen pikken ze meestal snel en goed op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hooglander1 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:53:
[...]

Kwestie van een belletje naar de gemeente, zulke dingen pikken ze meestal snel en goed op :)
Ik zal het doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

RemcoDelft schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Klein detail is dat die parkeerplaatsen bedoeld zijn om als vrouw niet 's nachts de duistere parkeergarage door te hoeven lopen, en dus de kans op verkrachtingen te voorkomen.
Bij de Ikea hebben ze (buiten aanhangwagen parkeerplaatsen) ook kind- en ouderplaatsen. Die zijn gesitueerd tussen de Gehandicapten parkeerplaatsen. Kun je zonder gevaar meteen naar de deur i.p.v. dat je met je kinderen de hele parkeergarage door hoeft. Niet normaal hoeveel mensen daar hun auto mikken zonder kinderen, vooral "bouwlui" die nog snel even in de avonduren iets nodig hebben, en lekker dichtbij willen parkeren, maar de gehandicapten parkeerplaatsen net een brug te ver vinden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demichel
Richard schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:55:
[...]

Bij de Ikea hebben ze (buiten aanhangwagen parkeerplaatsen) ook kind- en ouderplaatsen. Die zijn gesitueerd tussen de Gehandicapten parkeerplaatsen. Kun je zonder gevaar meteen naar de deur i.p.v. dat je met je kinderen de hele parkeergarage door hoeft. Niet normaal hoeveel mensen daar hun auto mikken zonder kinderen, vooral "bouwlui" die nog snel even in de avonduren iets nodig hebben, en lekker dichtbij willen parkeren, maar de gehandicapten parkeerplaatsen net een brug te ver vinden.
Om op het onderwerp aso's verder te gaan, bij ons in de buurt is een vrij lange "zone 30" omdat daar een vrij groot kinderdagverblijf is. Ik rijd er altijd, altijd, 30 of minder. Je kunt je niet voorstellen (of misschien toch wel) hoeveel kwade blikken ik krijg van de wagens achter mij, hoeveel er met de lichten geknipperd wordt, hoe dicht die idioten tegen mijn bumper komen kleven, hoeveel vuisten er in de lucht gaan. En als je dan eens een blik werpt in de achteruitkijkspiegel, dan zitten er vaak kleine kinderen in de wagen (en ik bedoel niet enkel achter het stuur...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

gehandicaptenplaatsen inpikken is zoals snoep stelen van een kind, Zoiets doe je gewoon niet, je moet er voor serieus laag gevallen zijn. Vaak ook mensen die hun voor een winkel op het straat parkeren, recht voor de deur. Terwijl er 10 meter verder nog enkele parkeerplaatsen zijn. Toeval of niet, meestal mensen die eigenlijk beter wat verder zouden parkeren en wat wandelen.

Ik moet eerlijk zijn zone 30's houd ik mij alleen aan als er daadwerkelijk volk naast de baan is, zoals begin/einde van de schooldag. Maar als iemand zo goed is om zich er aan te houden, zal ik mooi volgen. Je kan je toch niet kwaad maken op iemand die gewoon de regels volgt.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Nu online

marapuru

db.

Het probleem zit hem volgens mij in de gemakzucht van die mensen. Onlangs had ik bij mij thuis ook een mooie (niet betreffende een gehandicapten-plaats though). Ik zag een dikke BMW aan komen rijden met stereotype kakker erin, zoonlief ernaast. Dus lekker stoer pronken met de bak. De man parkeert in, helemaal schots en scheef, wat ik ook een beste prestatie vindt met al die parkeersensoren. De auto staat uiteindelijk, vervolgens ziet meneer een andere parkeerplaats die maar liefst 10 meter dichterbij - jawel! - zijn eindbestemming is. Hij rijdt weer weg en parkeert de auto totaal buiten het parkeervak, de auto zelf is al fors, maar komop doe dan op z'n minst een beetje je best. En al helemaal omdat ik nu met mijn eigen auto 3x moet steken om uit te kunnen rijden!

De parkeerplaats is tegenover mijn eigen oprit en daar staan wel vaker auto's. Maar nooit van het formaat tank. Het is eigenlijk niet te verklaren, deze asociale mensensoort. Heel even heb ik nog overwogen om de politie te bellen, maar uiteindelijk dacht ik ook tja... Wat ontlok ik daar weer mee.

Daar komt trouwens nog eens bij dat als je achter dit soort monster-trucks rijdt dat je er niet eens doorheen kunt kijken.

Achtelijke patserbakken zijn het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Had ooit, jaren terug, ook een vriend die dit ook deed. Zijn redenatie was "dit is dichterbij, hoef ik niet zover te lopen. Als er een gehandicapte aankomt wacht hij maar tot ik terug ben, of hij parkeert maar ergens anders, dat is niet mijn probleem" (daar kwam het dan op neer iig).

Is inmiddels geen vriend meer (niet hierdoor overigens ;))

Snap het ook nooit zo goed, maar tegenwoordig is het éng joh, als je een paar meter verder moet lopen. Daar word je MOE van, niet normaal! En dát kunnen we niet hebben natuurlijk. God verhoede het, teh horror, het idee alleen al!

Geld uiteraard ook niet alleen voor gehandicaptenparkeerplaatsen maar ook voor parkeren langs gele strepen, half in plantsoenen/grasvelden, of in een bocht (of er vlak voor), wat allemaal ook niet mag, maar steeds meer lijkt te gebeuren.

Vind het zelf echt grof asociaal, en zal zoiets dus ook nooit doen. Maar voor sommige types is het kennelijk normaal...

Jammer dat niemand er wat aan doet, en het niet bekeurd word. Ze moeten er echt een heftige boete (minimaal 3 cijfertjes) op zetten, ik denk dat dit doort Aso-Tokkies het dan snel genoeg afleert.

Overigens erger ik me andersom ook een beetje. Bij mij in de buur zit de Jumbo met één zo'n extra brede gehandicaptenplaats (meestal bezet door niet-gehandicapten overigens, maar dat terzijde). Niks mis mee. Echter, vaak zetten ze hem ZO breed, dat ook de 'gewone' parkeerplaats ernaast niet meer bruikbaar is. En dat vind ik al net zo asociaal (er is daar toch al een chronisch tekort aan parkeerplaatsen)... die gehandicaptenplaats is ZO breed dat je er 2 Hummers naast elkaar kunt zetten (zonder overdrijven) en NOG is het niet genoeg?

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 17-08-2011 15:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Wok schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:10:
[...]

[afbeelding]
In Utrecht staat bij de parkeerplaatsen aan de Amsterdamsestraatweg zo'n bord tussen twee parkeerplaatsen in. Een van die plaatsen, die achter het bord, gezien vanuit de rijrichting, is gemarkeerd met een wit kruis. Ik ga ervan uit dat die plek de invalideparkeerplaats is. Soms parkeer ik dus op de plek voor het bord.

Mijn moeder heeft een invalideparkeerkaart en als we gaan winkelen en uit de auto stappen, zie ik de afkeurende blikken al. Die trekken weer bij zodra m'n moeder de achterklep opent en de rolstoel eruit tilt. Dat wil ze altijd zelf doen, ze denkt dat hij voor mij te zwaar is :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Iets wat me al heel lang ontzettend stoort, mensen die ten onrechte op de gehandicaptenplaats parkeren.
Bij ons winkelcentrum zijn ook twee invalide parkeerplekken en er precies naast een Rabobank geld automaat.
Nu zijn er naast de invalide plekken een hele rits aan parkeerplekken, alleen zonder belijning, dus iedereen parkeert totaal inefficiënt. Erg vervelend en de gemeente wil hier niets aan doen i.v.m. bezuinigingen.

Dus vaak staan mensen "even" op die parkeerplek om te pinnen. Dat hoort inderdaad niet. Ik zet hem persoonlijk nog liever naast de glasbak er tegenover, dan dat ik hem op die plek zet.

Ik snap ook niet hoe je het in je hoofd haalt op zo'n plek te gaan staan...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
demichel schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:58:
Om op het onderwerp aso's verder te gaan, bij ons in de buurt is een vrij lange "zone 30" omdat daar een vrij groot kinderdagverblijf is. Ik rijd er altijd, altijd, 30 of minder. Je kunt je niet voorstellen (of misschien toch wel) hoeveel kwade blikken ik krijg van de wagens achter mij, hoeveel er met de lichten geknipperd wordt, hoe dicht die idioten tegen mijn bumper komen kleven, hoeveel vuisten er in de lucht gaan. En als je dan eens een blik werpt in de achteruitkijkspiegel, dan zitten er vaak kleine kinderen in de wagen (en ik bedoel niet enkel achter het stuur...).
Ow bij ons ook, dan gaat toch echt iedere zijstraat de rem erop. Om er zeker van te zijn dat er niemand van rechts aankomt. Om vervolgens weer naar de 30 km/u te gaan en geen kilometer harder.

Het is een woonwijk en dan rijd je maar rustig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
Iets soortgelijks : Wat vinden wij van het gebruik maken van het invalidentoilet op je werk?

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-06 20:41
PZOOO schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:43:
Iets soortgelijks : Wat vinden wij van het gebruik maken van het invalidentoilet op je werk?
De invalidentoilet op het werk is een normaal toilet wat ook geschikt is voor gebruik door invaliden. Zo'n toilet moet er zijn (regelgeving), maar wordt, als er geen invaliden werkzaam of op bezoek zijn, nooit door een invalide gebruikt. Iets dergelijks is niet zeldzaam. Het gebruik van dat toilet door niet-invaliden is dus geen enkel probleem. Daarbij duurt een toiletbezoek hooguit een paar minuten. Mocht een invalide dus naar het toilet moeten/willen en het toilet is in gebruik door een niet-invalide, dan is er niets aan de hand. De invalide moet hooguit een paar minuten wachten. M.i. is dus geen sprake van iets soortgelijks, behalve dat het beide met invaliden te maken heeft.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

PZOOO schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 16:43:
Daar heb ik dan weer geen problemen mee.

Een invalidentoilet is niet uitsluitend bedoeld voor invaliden, maar meer als een toilet waar ook invaliden terecht kunnen. Dit dus in tegenstelling tot een invalidenparkeerplaats, die wél expliciet voor hen bedoeld is (mits geen onderbord etc).

In het gebouw van mijn werkgever heb je bijvoorbeeld 2 invalidentoiletten, terwijl er <5 invaliden werken (althans, invaliden die zo'n toilet nodig hebben). Dit tegenover zo'n 350 niet-invaliden, met een stuk of 10 (per geslacht uiteraard) toiletten ofzo. Dan vind ik het logisch dat iedereen dat toilet gebruikt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 12:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik zou het dan ook helemaal niet zo raar vinden om - behalve voor langparkeerders zoals touristen die niet met de trein kunnen komen - het parkeren op de invalidenplaatsen ook gewoon betaald te maken. Scheelt meteen ook weer jatten van die kaarten.
Is dat niet betaald dan? Dat lijkt mij ook niet helemaal eerlijk, behalve dan dat een invalide geen keuze heeft en wel met de auto moet.
wildhagen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:38:
Snap het ook nooit zo goed, maar tegenwoordig is het éng joh, als je een paar meter verder moet lopen. Daar word je MOE van, niet normaal! En dát kunnen we niet hebben natuurlijk. God verhoede het, teh horror, het idee alleen al!

Geld uiteraard ook niet alleen voor gehandicaptenparkeerplaatsen maar ook voor parkeren langs gele strepen, half in plantsoenen/grasvelden, of in een bocht (of er vlak voor), wat allemaal ook niet mag, maar steeds meer lijkt te gebeuren.
Het lijkt inderdaad steeds erger te worden, bij een wildvreemde de auto op de oprit zetten schroomt men ook niet meer voor.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

dj_vibri schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:35:

euh.... Stapje achteruit gedaan, ondertussen nog ander volk erbij gekomen, heb gsm genomen en naar politie gebeld... Geloofde die kerel het nog niet dat ik echt aan het bellen was, dus bleef maar roepen en tieren en had uiteindelijk niet door dat achter hem een politiecombi stopte :) :)
En een mooi verhaal hier in plaats van een klaagtopic hier. Punt is dat je beter iets doet dan een beetje op internet klagen. Je kunt de persoon aanspreken, je kunt de politie bellen, briefje onder de ruitewisser doen. Je kunt het ook negeren (politie heeft het immers al druk genoeg met snlehiedsovertreders op te schrijven, en jij vindt na 3 rondjes op zaterdag toch wel een parkeerplek, maar als je het negeert moet je je er ook niet overdreven aan ergeren.

moest ook hier aan denken,
YouTube: Me,Myself & Irene:Best Scenes 3/3 - YouTube op 1.30min

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

wildhagen schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 15:38:
Jammer dat niemand er wat aan doet, en het niet bekeurd word. Ze moeten er echt een heftige boete (minimaal 3 cijfertjes) op zetten, ik denk dat dit doort Aso-Tokkies het dan snel genoeg afleert.
Die staat er al op. De boete is 180 euro.

/(bb|[^b]{2})/

• BlakHawk

Ja ik ook, wat een onzin!
Ze zijn ook ALTIJD leeg. Welke zelfrespecteerende vrouw gaat daar nu parkeren?

Is dit ook niet in strijd met de grondwet?

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:02:
Ja ik ook, wat een onzin!
Ze zijn ook ALTIJD leeg. Welke zelfrespecteerende vrouw gaat daar nu parkeren?

Is dit ook niet in strijd met de grondwet?
Alleen als je niet weet wat de achterliggende gedachte is, denk ik. Waarom roep je meteen 'onzin'?

De 'vrouwenparkeerplaats' is bedacht om vrouwen een veiliger gevoel te geven. De plaatsen liggen bijvoorbeeld dichter bij een uitgang of worden beter bewaakt d.m.v. verlichting en camera's. Dit is gedaan omdat vrouwen bovengemiddeld vaak slachtoffer zijn van (seksueel) geweld op locaties als een parkeergarage of een uitgestorven parkeerterrein. Het heeft dus niets te maken met een mogelijk gebrek aan rijkwaliteit van de gemiddelde vrouw. :)

Als ik dan wikipedia er nog even bij pak zie ik dat de Duitse antidiscriminatiebond het verschil in slachtoffers als voldoende aanleiding ziet om onderscheid te maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb een keer een bekeuring gehad voor parkeren op een invalidenparkeerplaats. Omdat ik me niet voor kan stellen dat ik zoiets asociaals zou doen heb ik daar bezwaar op gemaakt en gevraagd wat het merk en de kleur van het voertuig was (stond alleen een kenteken in). Daarna kreeg ik een brief dat ik het toch niet was bij nadere controle :p

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:03

Zewatanejo

Fine Thanks!

Bij mijn vriendin om de hoek in Amsterdam is ook invalide parkeerplaats. Meestal zijn het toeristen die er parkeren, doorgaans dikke SUV's. In de meeste gevallen worden ze binnen een half uur al weggesleept.

Dat geeft me een prima gevoel :P , asocialen dat het zijn.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 08:29:
Alleen als je niet weet wat de achterliggende gedachte is, denk ik. Waarom roep je meteen 'onzin'?

De 'vrouwenparkeerplaats' is bedacht om vrouwen een veiliger gevoel te geven. De plaatsen liggen bijvoorbeeld dichter bij een uitgang of worden beter bewaakt d.m.v. verlichting en camera's. Dit is gedaan omdat vrouwen bovengemiddeld vaak slachtoffer zijn van (seksueel) geweld op locaties als een parkeergarage of een uitgestorven parkeerterrein. Het heeft dus niets te maken met een mogelijk gebrek aan rijkwaliteit van de gemiddelde vrouw. :)

Als ik dan wikipedia er nog even bij pak zie ik dat de Duitse antidiscriminatiebond het verschil in slachtoffers als voldoende aanleiding ziet om onderscheid te maken.
En waarom zijn ze dan 1,5 keer zo breed!?
Ik heb ze trouwens ook langs de weg gezien, bij een wegrestaurant. Met een parkeerterreintje van 30 bij 30 meter.

En als dat de reden is, wat is dan het nut van 2 of 3 parkeerplekken op een heel terrein?

Daarbij, controle...
Hoe voer jij controle uit of een vrouw daar geparkeerd heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 18-08-2011 11:37 ]

• Gonadan

Gonadan

dfrenner schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:36:
En waarom zijn ze dan 1,5 keer zo breed!?
Ik heb ze trouwens ook langs de weg gezien, bij een wegrestaurant. Met een parkeerterreintje van 30 bij 30 meter.
Je hebt ze ook voor moeder/kind, dan is de extra breedte bijvoorbeeld gemakkelijk voor een zwangere vrouw.
En als dat de reden is, wat is dan het nut van 2 of 3 parkeerplekken op een heel terrein?

Daarbij, controle...
Waarom zou je het controleren? Het is een service, geen wettelijk vastgelegde richtlijn zoals een gehandicaptenparkeerplaats.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Wat is persoonlijk nog erger vind is mensen die ten onrechte een vaste gehandicaptenparkeerplaats hebben. Mijn buurman bijvoorbeeld, mankeert helemaal niks, is weliswaar afgekeurd maar fietst op zijn stadsfiets vrolijk rond het Schildmeer en beunt hier en daar nog wat als elektricien. Heeft echter wel een gehandicaptenparkeerplaats :/ En hij is niet de enige, er zijn er nog 3 in de straat.

DIT IS MIJN WEBSITE

• BlakHawk
Gonadan schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:41:
Waarom zou je het controleren? Het is een service, geen wettelijk vastgelegde richtlijn zoals een gehandicaptenparkeerplaats.
Dus iedereen mag er parkeren? Duidelijk...

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

dfrenner schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:50:
[...]

Dus iedereen mag er parkeren? Duidelijk...
Alleen is het wel redelijk asociaal als je dat doet als je niet hoort tot de doelgroep voor wie het bedoeld is natuurlijk.

Dat iets strikt genomen mag wil nog niet automatisch zeggen dat je het ook moet doen.

Overigens komen vrouwenparkeerplaatsen niet alleen in Duitsland voor, in Nederland kennen we ze ook op sommige plekken.

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/2yto7xi.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• JohnR
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

dfrenner schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:36:
Simpel genoeg
- Check de auto's eromheen en tel de krassen
- Check de auto in het vak en tel de krassen
- Kijk hoe de auto in het vak staat (steekt ie echt wel met de voorkant aan de ene en met de achterkant aan de andere kant uit
- <insert meer vrouwen parkeer kenmerken hier>

/(bb|[^b]{2})/

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

havana schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:47:
Wat is persoonlijk nog erger vind is mensen die ten onrechte een vaste gehandicaptenparkeerplaats hebben. Mijn buurman bijvoorbeeld, mankeert helemaal niks, is weliswaar afgekeurd maar fietst op zijn stadsfiets vrolijk rond het Schildmeer en beunt hier en daar nog wat als elektricien. Heeft echter wel een gehandicaptenparkeerplaats :/ En hij is niet de enige, er zijn er nog 3 in de straat.
Dat is wel raar, mijn moeder moest twee keer door een keuringsarts gekeurd worden en werd de eerste keer zelfs nog te goed gevonden. Terwijl haar fiets al jaren geleden was vervangen door een scootmobiel.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:29
havana schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 11:47:
Ach ja.. de bekende 'ik ken iemand die geen recht heeft op .... verhalen. Als je het er niet me eens bent dat die persoon deze parkeerplaats heeft dan staat het je vrij om daarmee naar de gemeente te stappen...

Strava | AP | IP | AW

• HellPunk
  • Laatst online: 16-06 15:19
Het is inderdaad een kwestie van luiheid en onverschilligheid, denk ik. Als er geen gehandicaptenparkeerplaats vrij is of ze toch net niet genoeg moed hebben om daar te gaan staan, dan parkeren ze gewoon buiten de parkeervakken zo dicht mogelijk bij de ingang van de supermarkt. Dat anderen dan om hun terreinwagen heen moeten rijden en leveranciers met grote vrachtwagens er al helemaal niet door kunnen komt niet bij deze mensen op.

Ik heb er één keer iemand op aangesproken die zodanig geparkeerd stond dat je nauwelijks meer tussen de auto en de ingang door kon en die werd er nog behoorlijk pissig van - overigens tot grote schaamte van haar twee tienerzonen die nog in de auto zaten :).

Komt de politie overigens effectief langs bij zulke overtredingen? Op openbare parkeerplaatsen zijn er wel controles, maar aan de supermarkt zullen de overtreders er wel altijd mee wegkomen, vermoed ik. De mensen van de supermarkt zelf zullen iig geen controles uitvoeren, dat kost hen gewoon klanten.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

nog een zijstraat: wat vinden we van het parkeren op een parkeerplaats die voor electrische voertuigen is? (incl oplaadpunt) er zit er eentje in de nieuwe parkeergarage hier, maar die word steevast gebruikt door andere auto's..

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is ook asociaal ja.

Overigens zijn die oplaadplekken niet altijd als parkeerplek bedoeld, afhankelijk van het bord :)

Wel parkeerplek (alleen moet meneer nog leren parkeren...):

Afbeeldingslocatie: http://www.duurzameenergiethuis.nl/wp-content/uploads/2010/10/e-laadpunt_amstelveen.jpg

Geen parkeerplek, maar alleen opladen

Afbeeldingslocatie: http://www.anwb.nl/binaries/images/over-anwb/geschiedenis//oplaadpunten/oplaadpunten-original.jpg

Tijd dat er een standaardbord komt hiervoor...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
RemcoDelft schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:49:
[...]
Nu vind ik donkere parkeergarages ook niet fijn, iets met de kans op berovingen. Dus op die plaatsen ga ik dan ook gewoon staan als er verder geen plaatsen in de buurt zijn.

Op invalideparkeerplaatsen ga ik trouwens nooit staan :) Een brede parkeerplek dichtbij een winkel of zo is iets wat een gehandicapte een stuk kan helpen.
swtimmer schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 10:53:
...Je hebt hier trouwens wel op vrij veel plaatsen behoorlijke rijen met parkeerplekken voor gezinnen/vrouwen. Vaak iets breder (denk te maken ook met dingen als kinderwagen en zitjes). Maar ja, op deze plekken zie je ook veel mensen die alleen met de cabrio of andere grote bak zijn die hem daar neer gooien, al denk ik niet dat dit je een bekeuring kan opleveren. Maar toch, het gaat om het fatsoen he...
Ik neem aan dat je daar als man met een kinderwagen/kinderen ook mag staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wildhagen schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 14:01:
Is ook asociaal ja.

Overigens zijn die oplaadplekken niet altijd als parkeerplek bedoeld, afhankelijk van het bord :)

Wel parkeerplek (alleen moet meneer nog leren parkeren...):

[afbeelding]

Geen parkeerplek, maar alleen opladen

[afbeelding]

Tijd dat er een standaardbord komt hiervoor...
Hier in Eindhoven is ook zo'n parkeerplek, maar dan met onderbord: "max 1 uur"

Leuk hoor, kan je net weer 5 km rijden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

als je weet wat je bij zo'n paal voor de stroom betaalt, wil je dr ook niet al te lang staan.. opladen doe je beter thuis op de oprit, of als je baas zo gek krijgt, op je werk op rekening van e zaak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:20
Ik parkeer heel vaak op invalideparkeerplaatsen. Mijn vriendin is dan ook gehandicapt. Ik zie dan ook vaak mensen scheef naar me kijken als ik uitstap. Het is altijd ineens goed als ik de rolstoel van m'n vriendin tevoorschijn haal ;) Ik ga er overigens NOOIT staan als ik met haar auto even ergens heen moet waar zij niet bij is, werd een keer door een voorbijganger gevraagd waarom ik naast een invalideparkeerplaats ging staan ipv op. Uitgelegd dat de kaart niet voor mij was, vond ze raar dat ik dan niet van mijn "privilege" gebruik maakte :S . Daar wordt m.i. nog teveel misbruik van gemaakt.

Ik heb wel het telefoonnummer van de wijkagent, na eenmaal een enorme pickup te hebben gevraagd zijn auto van de invalideparkeerplaats af te halen omdat wij daar WEL recht op hadden en hij niet (geen kaart). Toen werd het even wat minder gezellig en daar is politie bij gekomen. Gozer boos en 160 euro boete.

Zo af en toe SMS ik hem wel eens als er weer eens eentje illegaal daar geparkeerd staat om een DVD terug te brengen. Hij is dan vaak in de buurt en dan heeft hij heel snel weer 160 euro uitgeschreven. Opzouten met dat tuig, vooral als ze een grote bek opentrekken als je vraagt of ze even 20 meter verder willen parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Killjoy

Klingon lawn products

Ik woonde voorheen op een flat in Leidschendam boven het winkelcentrum. Tot ergens verleden jaar stond er regelmatig een ambulance op de invalidenparkeerplaats. Nu was dat niet zo vreemd, want er wonen genoeg bejaarden die regelmatig ambulancebezoek hadden.

Tot het mij opviel dat de ambulancebroeders gewoon boodschappen aan het doen waren. En die invalideplaatsen waren het dichtst bij de ingang :? . Dit ging een aantal weken zo door, tot blijkbaar iemand er wat van heeft gezegd.

Vervolgens parkeerden die gasten recht voor de deur van de supermarkt (op het plein waar je niet eens met een auto mocht komen) :X Dat duurde weer een week of twee en daarna heb ik ze niet meer gezien. Mag hopen dat ze een behoorlijke schop hebben gehad.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:30
Killjoy schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 21:05:
Ik woonde voorheen op een flat in Leidschendam boven het winkelcentrum. Tot ergens verleden jaar stond er regelmatig een ambulance op de invalidenparkeerplaats. Nu was dat niet zo vreemd, want er wonen genoeg bejaarden die regelmatig ambulancebezoek hadden.

Tot het mij opviel dat de ambulancebroeders gewoon boodschappen aan het doen waren. En die invalideplaatsen waren het dichtst bij de ingang :? . Dit ging een aantal weken zo door, tot blijkbaar iemand er wat van heeft gezegd.

Vervolgens parkeerden die gasten recht voor de deur van de supermarkt (op het plein waar je niet eens met een auto mocht komen) :X Dat duurde weer een week of twee en daarna heb ik ze niet meer gezien. Mag hopen dat ze een behoorlijke schop hebben gehad.
Dat is nog IETS wat ik kan begrijpen. In kort ze hebben dienst, en in geval van ellende zoals de slogan is "elke seconde telt". Ze moeten in geval van nood hun (waarschijnlijk) lunch ter plekke laten vallen en als een gek naar de auto rennen en d'r vandoor gaan. Dat je dan niet het halve parkeer terrein over wil naar waar je geparkeerd staat is voor hun beroep begrijpelijk.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-06 14:15
tha_bulldog schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:40:
Ik parkeer heel vaak op invalideparkeerplaatsen. Mijn vriendin is dan ook gehandicapt. Ik zie dan ook vaak mensen scheef naar me kijken als ik uitstap. Het is altijd ineens goed als ik de rolstoel van m'n vriendin tevoorschijn haal ;) Ik ga er overigens NOOIT staan als ik met haar auto even ergens heen moet waar zij niet bij is, werd een keer door een voorbijganger gevraagd waarom ik naast een invalideparkeerplaats ging staan ipv op. Uitgelegd dat de kaart niet voor mij was, vond ze raar dat ik dan niet van mijn "privilege" gebruik maakte :S . Daar wordt m.i. nog teveel misbruik van gemaakt.

Ik heb wel het telefoonnummer van de wijkagent, na eenmaal een enorme pickup te hebben gevraagd zijn auto van de invalideparkeerplaats af te halen omdat wij daar WEL recht op hadden en hij niet (geen kaart). Toen werd het even wat minder gezellig en daar is politie bij gekomen. Gozer boos en 160 euro boete.

Zo af en toe SMS ik hem wel eens als er weer eens eentje illegaal daar geparkeerd staat om een DVD terug te brengen. Hij is dan vaak in de buurt en dan heeft hij heel snel weer 160 euro uitgeschreven. Opzouten met dat tuig, vooral als ze een grote bek opentrekken als je vraagt of ze even 20 meter verder willen parkeren.
Ik ken zo ook mensen die in de wagen van hun ouders/grootouders rijden omdat die zelf niet meer mogen rijden. In de auto ligt dan ook een invalidekaart en ze zijn niet bang om hun wagen op een invalideparkeerplaats te zetten zonder dat er iemand in de auto zit die slecht te been is oid.
Ja, ze mogen daar staan door die kaart maar ikzelf zou altijd eraan denken dat er wel altijd iemand is die die plaats wél nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

misterdoom schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 23:29:
Ik ken zo ook mensen die in de wagen van hun ouders/grootouders rijden omdat die zelf niet meer mogen rijden. In de auto ligt dan ook een invalidekaart en ze zijn niet bang om hun wagen op een invalideparkeerplaats te zetten zonder dat er iemand in de auto zit die slecht te been is oid.
Ja, ze mogen daar staan door die kaart
Eeeuhm. Nee. Ze mogen daar niet staan, alleen is de kans op bekeuring erg laag.

Pagina: 1