Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-05 13:36
Hallo allemaal!

Ik probeer mijn laptop (Asus N53S) aan te sluiten op een externe monitor (Dell UltraSharp 3007WFP 30") aan te sluiten...
De monitor heeft helaas alleen een DVI-ingang (ik geloof dual link DVI-D)....

Ik heb een tijd geleden een HDMI naar DVI-kabel gehaald... Maar als ik deze aansluit, komt er geen beeld... het lampje blijft rood. Bij 'Display' komt er niets te voorschijn...

Zie ik hier iets over het hoofd?
Moet je per se een een HDMI naar DVI-D kabel hebben? of zelfs naar dual link DVI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HDMI = DVI + Sound dus = oke

bijna elke laptop heeft zn poort uitstaan voor powersave, meestal iets van zn: "Fn" toets (zit meestal rechts van de spatiebalk) indrukken samen met F4 of F8 ofzo enables de poort en dan heb je beeld ! Zorg wel dat de TV op het HDMI kanaal staat!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Het is geen TV, maar gewoon een monitor met één ingang, namelijk DVD-D...
Laptop is momenteel aangesloten op netstroom en staat op high performance...
En ik heb fn+F4 en fn+F8 geprobeerd, geen effect...

Wel moet ik zeggen dat niet alle functie knoppen het doen... brightness met fn+F5 (donkerder) /F6 (helderder) werkt wel, maar volume met fn+F10 (mute) / F11(zachter) / F12(harder) werkt niet :S

Moet ik misschien de juiste drivers eerst downloaden? Zodat alle fn knoppen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik misschien de juiste drivers eerst downloaden?
Das wel een goed plan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
heb ATK Package verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nu werken de geluid functietoetsen ook!
en als ik fn+F8 probeer, krijg ik een 'LCD' melding, maar nog steeds geen beeld op de monitor...
dus nog steeds is het niet opgelost :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ram eens op de Windows-toets en P tegelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-09 19:38
Heb je in de instellingen een 2e scherm geselecteerd?

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
Ik heb het in het verleden al een met een projector verbonden, en deze zie je nog steeds bij 'Screen resolution' staan, maar er is geen andere display detecteerbaar...
Windows + P heb ik ook geprobeerd, koos voor 'Extend', maar geen verandering...

Ik denk dat het probleem ofwel bij de kabel ofwel bij de monitot zit...
het is namelijk een zogenaamde DVI-D met HDCP scherm, "High Definition Content Protection"
maar als ik mijn iMac mbv een mini-displayport naar dual link DVI-D adapter aansluit, krijg ik wel beeld op de Dell 30"... al valt dat ook soms weg...

dus dan blijft de kabel over... zou deze beschadigd zijn? of moet je ze in een bepaalde volgorde aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kabel kan natuurlijk altijd beschadigd raken dat kunnen we vanaf hier niet zien helaas. Op een normaal systeem moet je via e driver of driver tool een 2e scherm activeren en dan moet je ervoor zorgen dat de resolutie die ingesteld staat voor het scherm lager of gelijk is aan het max van het scherm. Dus dit moet geen probleem zijn voor een 30"Dell? Het enige verschil is dat bij een laptop via de Fn toets de hele poort aan of uit gaat en dit zou dan ook genoeg moeten zijn voor het activeren. Wat natuurlijk het beste werk is als de LCD al aanstaat voordat je de laptop opstart zodat detectie geen probleem kan geven. Wat ook kan bij een Dell scherm s dat je via de input selectie de juiste bron moet selecteren voor weergave. Meest linker knopje is at:

Afbeeldingslocatie: http://static.trustedreviews.com/d11f56%7Ca3d5_7720-IMG4072s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi86
De Dell 30" stond hiervoor op een resolutie van 2560x1600 (WQXGA), terwijl mijn laptop 1920x1080 maximaal aan kan... dus dit zou een reden kunnen zijn... Maar hoort dat niet automatisch te worden aangepast aan de invoer apparaat?

En helaas heeft de 30" maar 3 knopjes op de display, alleen de helderheid knoppen en power...
Ik zal de kabel testen door het te proberen aan te sluiten op een kleiner monitor, kijken of dat wel gaat.
Pagina: 1