Mail bijlage limiet Ziggo omzeilen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.538 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik ben een redelijk gelukkge gebruiker van Ziggo Alles In Een Extra. 120Mbps down en 10Mbps up. Geen geld!!!

Waar ik echter mee zit is de schandalig lage limiet voor attachements. 5Mb is toch niet meer van deze tijd en zeker niet met 10Mb upload. Wie weet hoe ik dit kan omzeilen?

(ik heb een SBS 2008 server achter mijn lijn hangen).

(het laatste Ziggo topic bestaat uit ruim 500 pagina's, wellicht iets voor de mod om een deel 8 te openen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mail is niet bedoeld om grote bestanden te versturen daar is het protocol te inefficient voor. Daar hebben ze ftp voor uitgevonden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Bestand in dropbox zetten en er naar linken in de e-mail?

Gmail gebruiken?

Of kijken of het echt nodig is dat je zulke dingen per mail verzend. Meestal zijn er betere alternatieven.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-10 21:53

job

NIemand verplicht je gebruik te maken van de ziggo mailservers. Pak een gmail account en mailen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-10 11:12
job schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:00:
NIemand verplicht je gebruik te maken van de ziggo mailservers.
Ziggo doet dat wel. Poort 25 is geblokkeerd naar alle servers behalve hun eigen. Daar is wel om heen te werken met SMTP servers op poort 587 maar als te veel mensen dat gaan gebruiken wordt het ook weer geblokkeerd vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:53

basdej

OutSystems Consultant

maak hotmail aan, onbeperkte opslag, 25gb fotos per email max

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Neem ziggo zakelijk.

- geen blokkade op poort 25 inkomend en uitgaand
- vast ip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
bgrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:18:
Neem ziggo zakelijk.

- vast ip
Beste antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
bgrr schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:18:
Neem ziggo zakelijk.

- vast ip
Ik zal ze morgen eens bellen, is wel een tientje per maand duurder. Dat heb ik er wel voor over. Ik zie het bijde beschrijving van de allen in 1 zakelijk niet staan overigens. Wel bij de Internet Plus, maar daar is de max 60Mb maar dan voor maar liefst € 119,00 ex btw per maand voor alleen internet.

Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat je een upload hebt van 10Mbps en je van Ziggo maar 5Mb mag mailen. Als je dan een limiet zet, zet hem dan op 20Mb.

[ Voor 13% gewijzigd door TheSiemNL op 17-08-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:26:
Daarnaast is het natuurlijk belachelijk dat je een upload hebt van 10Mbps en je van Ziggo maar 5Mb mag mailen. Als je dan een limiet zet, zet hem dan op 20Mb.
Het limiet is overigens 9,5MB per email en helemaal niet zo belachelijk als je denkt. Ziggo is nl niet de enige met dit limiet en het zou zo maar kunnen dat indien je limiet nou 100MB zou zijn heel veel inkomende mailservers je email gewoon blokkeren.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
The Dolf schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:31:
[...]

Het limiet is overigens 9,5MB per email en helemaal niet zo belachelijk als je denkt. Ziggo is nl niet de enige met dit limiet en het zou zo maar kunnen dat indien je limiet nou 100MB zou zijn heel veel inkomende mailservers je email gewoon blokkeren.
Nee, hij is 5Mb. Ik kreeg net een error met een mailtje van 8,5Mb. Mail onder de 5Mb gaat er wel doorheen.

smtp14.tb.mail.iss.as9143.net #550 5.3.4 SMTPSEND.OverAdvertisedSize; message size exceeds fixed maximum size ##

[ Voor 10% gewijzigd door TheSiemNL op 17-08-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mail heeft nogal de neiging om groter te worden dan je denkt. im mijn ervaring komen er gauw tientallen procenten bovenop bij files die je attached

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:26:
Waarom dan? Zoals al eerder gezegd is e-mail hier niet voor bedoeld. Een plaatje of document (Word, Excel, dat soort dingen) is prima om te mailen, maar als je een heel foto-album, of een filmpje, of wat voor grote hoeveelheid data dan ook wil delen, zijn andere oplossingen wellicht handiger. FTP, zoals al genoemd, of wellicht een uploadsite, of een private website.
fish schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:43:
Mail heeft nogal de neiging om groter te worden dan je denkt. im mijn ervaring komen er gauw tientallen procenten bovenop bij files die je attached
Dat komt door de Base64-encoding.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2011 00:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Waarom dan? Zoals al eerder gezegd is e-mail hier niet voor bedoeld. Een plaatje of document (Word, Excel, dat soort dingen) is prima om te mailen, maar als je een heel foto-album, of een filmpje, of wat voor grote hoeveelheid data dan ook wil delen, zijn andere oplossingen wellicht handiger. FTP, zoals al genoemd, of wellicht een uploadsite, of een private website.

[...]

5Mb is met 2 foto's op een redelijke resolutie al overschreden. 10Mb zou redelijker zijn, zeker in vergelijk met andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Ik denk dat de standaard mailserver een limiet heeft op 10MB. Nog steeds het dubbele van wat hier gezegd wordt, maar 20MB zou je vooral message failed opleveren. Overigens ben ik ook van mening dat mail niet bedoeld is voor dit soort bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... bij een 120 Mb/s down en 10 Mb/s up snelheid.... Dan kost het versturen van een 5 Mb attachment toch slechts resp. 1/60 seconde download of 1/2 seconde upload (even gesteld dat je maximale snelheden kan halen) ..... Waar praten we dan over bij deze snelheden? Ik denk dus dat het probleem eerder bij de servercapaciteiten ligt... en niet bij het protocol. Ziggo heeft denk ik gewoon besloten te bezuinigen op zijn harde schijfjes....voor 't bufferen of opslaan van die emails....? Of mis ik iets?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 01:02 . Reden: getalletje fout... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

hostname schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:03:
[...]

Ziggo doet dat wel. Poort 25 is geblokkeerd naar alle servers behalve hun eigen. Daar is wel om heen te werken met SMTP servers op poort 587 maar als te veel mensen dat gaan gebruiken wordt het ook weer geblokkeerd vrees ik.
Dat is een antispammaatregel, niet een antigroteattachmentsmaatregel. 587 wordt niet geblokkeerd.

Anyway, gebruik voor grote bestanden liever wetransfer.com. Wellicht vind jij wel een server die je je grote attachment laat versturen, maar er is geen garantie dat de ontvanger dat ook toe gaat staan. Bovendien werkt e-mail met het heen en weer relayen van je bericht dus het versturen van grote hoeveelheden data op die manier is ontzettend inefficient.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:57:
[...]

5Mb is met 2 foto's op een redelijke resolutie al overschreden. 10Mb zou redelijker zijn, zeker in vergelijk met andere providers.
Waarom zou je fullres foto's naar iemand mailen? Maak een dropbox aan, zet een FTP op, schaal ze naar een redelijke resolutie (en ja, een pixel of duizend per zijde maximaal is redelijk).
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:01:
hmm... bij een 120 Mb/s down en 10 Mb/s up snelheid.... Dan kost het versturen van een 5 Mb attachment toch slechts resp. 1/60 seconde download of 1/2 seconde upload (even gesteld dat je maximale snelheden kan halen) ..... Waar praten we dan over bij deze snelheden? Ik denk dus dat het probleem eerder bij de servercapaciteiten ligt... en niet bij het protocol. Ziggo heeft denk ik gewoon besloten te bezuinigen op zijn harde schijfjes....voor 't bufferen of opslaan van die emails....? Of mis ik iets?
Grapjas, hij bedoelt natuurlijk 10 Mbit up en mails van 5 MiB. Dat heeft niks met bezuinigen te maken, maar meer met zoals wat onder andere Cyber hierboven zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2011 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:01:
Precies, als je een 512Kb upload hebt kan ik me zo'n lage limiet voorstellen, maar met hun "super" verbindingen is het toch absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

[...]

Ja codering ik weet, maar wordt toch een stuk groter, en is verneukeratief voor de mensen die het niet weten ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:40:
[...]

Nee, hij is 5Mb. Ik kreeg net een error met een mailtje van 8,5Mb. Mail onder de 5Mb gaat er wel doorheen.

smtp14.tb.mail.iss.as9143.net #550 5.3.4 SMTPSEND.OverAdvertisedSize; message size exceeds fixed maximum size ##
Voor de derde keer, mail is niet bedoeld voor filetransfer. Die 8,5MB wordt een stuk groter door de codering (133%). De limiet bij Ziggo is 10000KB en niet 5MB die jij beweerd.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:07:
[...]

Precies, als je een 512Kb upload hebt kan ik me zo'n lage limiet voorstellen, maar met hun "super" verbindingen is het toch absurd.
Hey, psst, ik heb 100/100 Mbit glasvezel liggen op de zaak, maar toch kan ik nog maar 140 tekens twitteren.

Absurd!

offtopic:
I wish. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-10 23:59

kishan4uall

kiesjan mag ook

Je hoeft niet eens een FTP op te zetten om je foto's etc. te versturen... Ziggo levert ook 500MB webspace aan bij je abonnement, en dat kun je volgens mij goed gebruiken om je bestanden te uploaden.
Alles-in-1 Extra 500 MB
https://www.ziggo.nl/#pro.../extra-diensten/webspace/

Mijn vraag dus, waarom wil je het per se mailen als je dit ook kunt uploaden op je persoonlijke webspace?

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:07:
[...]

Je wilt het ook gewoon niet lezen he?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Mailen is natuurlijk het meest gebruikersvriendelijk. Daarnaast is het ook bewijslast. Zakelijk gezien moet ik al mijn bedrijfscorrespondentie bewaren. PDF-jes, foto's, CAD tekeningen etc. 5Mb zit zo vol. Met 10Mb ben ik voor 99% gered.

[edit]

Net een testmailtje met een 7Mb mp3 naar mezelf doorgestuurd en die is op mijn Hotmail adres gewoon aangekomen.

Met het 133% coderingsverlies zou ik dus tot 7,5Mb moeten kunnen versturen???

[ Voor 31% gewijzigd door TheSiemNL op 17-08-2011 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall

kishan4uall

kiesjan mag ook

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:12:
Mailen is natuurlijk het meest gebruikersvriendelijk. Daarnaast is het ook bewijslast. Zakelijk gezien moet ik al mijn bedrijfscorrespondentie bewaren. PDF-jes, foto's, CAD tekeningen etc. 5Mb zit zo vol. Met 10Mb ben ik voor 99% gered.
Van de Ziggo site
Wat is de maximale grootte voor een e mailbijlage

De maximale grootte van een e-mailbijlage is 5 MB via Webmail. Via andere mailprogramma`s zoals Outlook Express is dit 10MB.
https://www.ziggo.nl/#hel...te-voor-een-e-mailbijlage

Misschien is het een optie om een dedicated mailprogramma te gebruiken ipv webmail? Of doe je dit al?

[ Voor 7% gewijzigd door kishan4uall op 17-08-2011 01:17 ]

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:12:
Mailen is natuurlijk het meest gebruikersvriendelijk. Daarnaast is het ook bewijslast. Zakelijk gezien moet ik al mijn bedrijfscorrespondentie bewaren.
Beste klant,

Uw ontwerp staat klaar op ftp://ftp.pietjepuk.nl/Klantnaam/Ontwerp2, uw gebruikersnaam is X en het wachtwoord Y.

Groeten,

Pietje Puk
Hoppa, de bestanden staan klaar, alleen voor die klant, jij hebt het bewijs dat je het verstuurd hebt.

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2011 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
kishan4uall schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:17:
[...]

Van de Ziggo site

[...]

https://www.ziggo.nl/#hel...te-voor-een-e-mailbijlage

Misschien is het een optie om een dedicated mailprogramma te gebruiken ipv webmail? Of doe je dit al?
Outlook 2010 via mijn eigen SBS 2008 server (met Exchange 2007).
Het antwoord van "Tess" had ik uiteraard ook gevonden en daarom vindt (vond) ik het vreemd dat ik bij een attachement van 8,5Mb een error krijg. Het coderingsverlies klinkt aannemelijk, maar dan kan Ziggo beter melden dat ze een 7,5Mb limiet hebben of hem bij hen intern op 14Mb zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door TheSiemNL op 17-08-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:18:
[...]

[...]

Hoppa, de bestanden staan klaar, alleen voor die klant, jij hebt het bewijs dat je het verstuurd hebt.
Nee, dan is er geen bewijs dat de bestanden daar gestaan hebben en geen bewijs dat hij ze gedownload heeft. Met mail krijg ik netjes een ontvangstbevestiging van zijn server dat het ontvangen is en afhankelijk van zijn instellingen ook een bevestiging dat hij het gelezen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kishan4uall

kishan4uall

kiesjan mag ook

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:20:
[...]
Outlook 2010 via mijn eigen SBS 2008 server (met Exchange 2007).
Het antwoord van "Tess" had ik uiteraard ook gevonden en daarom vindt ik het vreemd dat ik bij een attachement van 8,5Mb een error krijg.
Email users can be puzzled by these limits because the MIME encoding adds up to 30% overhead[4] – so that a 20MB document on disk exceeds a 25MB file attachment limit.

van de wiki: Wikipedia: E-mail attachment

Dus daar zal je probleem zitten, gezien (kort door de bocht) 8MB*1.3 = 10.4MB, dus >10MB, vandaar je foutmelding.

EDIT: Ah, zie dat dit al gepost was door The Dolf. Dus daar ligt het aan. Zal je mee moeten leven, of een andere mailprovider gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door kishan4uall op 17-08-2011 01:24 ]

desktop, laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 14:10

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Ik heb een tijd de limiet voor bijlages/embeds omhooggegooid voor al m'n users, maar meteen kwamen er NDR's over timeouts en bouncende mails vanwege de groottes.
Nu open ik zelfs mails niet die groter zijn dan 7MB, puur omdat ik weet dat degene die dit verzonden heeft het gehele concept "emailen" niet snapt.
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:21:
[...]

Nee, dan is er geen bewijs dat de bestanden daar gestaan hebben en geen bewijs dat hij ze gedownload heeft. Met mail krijg ik netjes een ontvangstbevestiging van zijn server dat het ontvangen is en afhankelijk van zijn instellingen ook een bevestiging dat hij het gelezen heeft.
Je server krijgt een ontvangstbevestinging van mijn spamexperts server, en niet van m'n exchangeserver, betekent nog helemaal niets.

Ook hogere limieten geven aan dat je een grotere storage moet verlenen. 100MB is nu al de norm bij providers. Wil je weten hoeveel data dat is als je 10k users hebt? :)

[ Voor 9% gewijzigd door kKaltUu op 17-08-2011 01:25 ]

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:21:
[...]

Wie zegt dat je dat moet bewaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
kKaltUu schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:23:
Ik heb een tijd de limiet voor bijlages/embeds omhooggegooid voor al m'n users, maar meteen kwamen er NDR's over timeouts en bouncende mails vanwege de groottes.
Nu open ik zelfs mails niet die groter zijn dan 7MB, puur omdat ik weet dat degene die dit verzonden heeft het gehele concept "emailen" niet snapt.

[...]

Je server krijgt een ontvangstbevestinging van mijn spamexperts server, en niet van m'n exchangeserver, betekent nog helemaal niets.
Wel, het betekend dat ik een mailtje verstuurd heb en ik antwoord van een derde partij heb ontvangen waaruit duidelijk is dat ik aan mijn eventuele verplichtingen voldaan heb. Dat jouw spamexpert de mail niet doorlaat krijg ik netjes als error terug en dan kan ik bellen of mailen (zonder attachement) dat mijn mail er niet door gekomen is. Dan kan ik iets klantonvriendelijks gaan gebruiken als wetransfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:27:
[...]

Wel, het betekend dat ik een mailtje verstuurd heb en ik antwoord van een derde partij heb ontvangen waaruit duidelijk is dat ik aan mijn eventuele verplichtingen voldaan heb. Dat jouw spamexpert de mail niet doorlaat krijg ik netjes als error terug en dan kan ik bellen of mailen (zonder attachement) dat mijn mail er niet door gekomen is.
Van de meeste goed ingestelde antispamservers krijg jij geen enkele bevestiging dat je mail geblokkeerd is.
Dan kan ik iets klantonvriendelijks gaan gebruiken als wetransfer.
Ik acht wetransfer niet klantonvriendelijk hoor, en dan ben ik een ontvanger van bestanden en niet iemand die zelf spullen via wetransfer stuurt. (Ik ben sysadmin, daar heb ik uiteraard andere mogelijkheden voor.)

Ik zei ook heel specifiek wetransfer omdat dat in mijn ogen juist de enige file transferservice is die niet klantonvriendelijk is. Dat geldt niet voor andere dingen waar je code's in moet typen en weetikwat. Voor wetranfer hoef je alleen maar even op de link in je email de clicken en dan in je browser op de knop 'download'.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 17-08-2011 01:31 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:27:
[...]
Dan kan ik iets klantonvriendelijks gaan gebruiken als wetransfer.
Want het is totaal niet klantonvriendelijk om iemand op te zadelen met een e-mail van 10 MiB op z'n mailserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wat mijn betreft mag email gewoon voor bestanden gebruikt worden of het nu de bedoeling was of niet. klaar

@ts
Maar weet je, nu kun je het mischien even oprekken door ziggo te omzeilen. maar in mijn ervaring kappen de meeste smtp servers het af na 15 mb. dus dan wordt je mail ook gebounced als je mail door iets stoms over de 15mb heengaat. Als het echt zo gebruikelijk en overkomelijk is dat de ontvanger grote bestanden moet ontvangen kun je beter een andere voorziening daar voor opzetten. ftp/dropbox/vpn etc. via ftp kun je ook loggen of een klant een bestand succesvol binnen heeft.

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:33:
[...]

Want het is totaal niet klantonvriendelijk om iemand op te zadelen met een e-mail van 10 MiB op z'n mailserver?
Nee, in de vastgoed is het gebruikelijk en men prefereert het zelfs. Een eindgebruiker interesseert het toch niets hoe groot zijn/haar mailbox is. Bouwtekeningen gaan 3 -4 keer op en neer met aanpassingen, hetzelfde met contracten en andere juridische documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

10 mb is gewoon ok, en 15 is gebruikelijk

Als het je niet bevalt moet je gewoon ziggo zakelijk nemen en een eigen mailserver regelen
je merkt het vanzelf wel wanneer je tegen de 15mb aan de andere kant aanloopt

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
fish schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:40:
10 mb is gewoon ok, en 15 is gebruikelijk

Als het je niet bevalt moet je gewoon ziggo zakelijk nemen en een eigen mailserver regelen
je merkt het vanzelf wel wanneer je tegen de 15mb aan de andere kant aanloopt
Ja, ik zal ze morgen eens bellen, die 120 per jaar extra heb ik er wel voor over als die limieten dan weg zijn.

7,5 is net te weinig, 10 zou acceptabel zijn. (en dan echt kunnen verzenden zonder overhead).

ga nu pitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:37:
[...]

Nee, in de vastgoed is het gebruikelijk en men prefereert het zelfs.
Als je dit nou gewoon in je topicstart had gezet had het je driekwart van de onnodige reacties gescheeld. Je hebt nu in ieder geval een oplossing. :)

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 17-08-2011 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
CodeCaster schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:49:
[...]

Als je dit nou gewoon in je topicstart had gezet had het je driekwart aan onnodige reacties gescheeld. Welterusten.
Ja, ik wist niet dat er zoveel mensen zouden zijn die het versturen van een kleine attachement al bijna een doodzonde vinden.

Ik begrijp wel de overlast van nuttelozen PPT's, filmpjes en andere "leuke" mailtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-10 11:56
Je kan ook gewoon een met data gevulde usb stick opsturen met de post naar de persoon die jij wilt mailen.Gewoon in een envloppe doen,adres erop zetten ,postzegel erbij en dan op de brievenbus doen.Gaat een stuk sneller dan een heel topic aanmaken over de mailserver van Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FTP logs (dus waar de downloads instaan) bevatten meer bewijs van aflevering dan email ooit kan bevatten. (je ziet namelijk de login, de download en of ie klaar is of niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 09:57:
FTP logs (dus waar de downloads instaan) bevatten meer bewijs van aflevering dan email ooit kan bevatten. (je ziet namelijk de login, de download en of ie klaar is of niet)
Nee, een mail gaat vaak naar meerdere personen. Van elke persoon en/of elke server krijg ik een ontvangstbevestiging. Als ik ga FTP-en, moeten mijn klanten een redelijke FTP client installeren, ze moeten naar een site gaan waar ze eennaam en wachtwoord in moeten gaan vullen. Ik moet een bestand uploaden en voor elke gebruiker een account aanmaken voor dat ene bestand (waar een wijziging op komt en een week later weer eens).

Nee, dat is inderdaad veel gemakkelijker dan mailen.

Ik begrijp dat er een limiet zit aan hetgeen verstuurd kan worden, 20Mb mailen is inderdaad overdreven. Maar 15Mb is toch redelijk anno 2011 waarin Nederland een van de landen is met de hoogste penetratie breedband internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16

Umbrah

The Incredible MapMan

Bij m'n vorige werkgever had ik maar een mailbox van 65 megabyte, en nu moet ik het zelfs zelf regelen: hoewel het een mooi adres is, heb ik zelf gekozen voor Google om m'n mail af te handelen.

En dat is dan ook gelijk wat ik jou aanbeveel:

Je @ziggo adres gebruiken is iets wat ik sowieso afraad, zeker omdat het net zoiets is om je website maar bij Ziggo in je privé space te hosten:

* Stel DAT je van provider wisselt... dag dag e-mail adres!
* Het staat gewoon niet professioneel
* De beperkingen

Naast dat ik onderschrijf dat Base64 encodering voor bestanden sowieso not-done is en ik je dus afraad om ook maar één niet-ascii teken met mail te versturen, is het gewoon een ramp om 20% van je mailbox aan één mailtje te moeten besteden. En geloof me: m'n vorige werkgever was een grote! Ik studeer er ook nog bij, en binnen het instituut waar ik studeer is de mailbox zelfs nog kleiner. Het zou best kunnen dat je "size exceeded" melding niet vanaf Ziggo kwam, maar juist vanaf de ontvanger. En dan heb je een probleem.

E-mail + bestanden is, in verband met spam filters, sowieso een probleem. Er zijn zat bedrijven die *.zip standaard wegfilteren, en zo nog wel meer extenties. Een link mailen is dus het beste.

Je steekt wel hoog van de wal met bandbreedte, maar bandbreedte is niet alles. Storage, efficiëncy, transfer, hosting, security: het zijn allemaal aspecten, en mail is gewoonweg NIET bedoeld waar je het voor gebruikt. Is het niet van jouw kant, dan is het wel van de kant van de ontvanger.

Wil je dit soort dingen doen, ga dan ergens anders de mail hosten. Gmail is zelfs al wat flexibeler. Ik gok dat, aangezien je het vanuit een bedrijf doet (waarom, als bedrijf, ga je sowieso van consumenten lijntjes gebruik maken? Misschien is dit een les voor je dat voor een duppie op de eerste rij zitten niet iets is waar je je bedrijfsprocessen aan wilt toevertrouwen), je toch een mooi @bedrijfsnaam.tld adres hebt, wat je laat forwarden. Verander die forward naar een g-mail of nog beter: ga goed hosten.

En ja, ik ben bekend met bepaalde bedrijfstakken met gekke gewoonten, in mijn geval zijn dat astronomen op dit moment. Absoluut gestoord die gasten: in dit specifieke geval probeerden ze een terabyte aan data uit chili over te pompen. Gelukkig waren zij wél slim genoeg om even rond te kijken of het op een andere manier dan in de e-mail kon. Elke industrie verandert. Als 640K niet meer genoeg is, dan bouw je 2*8gigabyte aan RAM extra in. Is e-mail én inefficiënt, en zijn je bestanden groot geworden? Switch naar andere hosting! Zoals elke industrie dat doet. Base64 heeft, afhankelijk van de inhoud van je file (erg onvoorspelbaar, want ascii gaat haast nooit iets aan verloren en veel fileformats zijn gedeeltelijk ascii), tot wel 30% overhead!

Conclusie: niet zeuren over bandbreedte, en "vechten" tegen het feit dat e-mail geen bestanden kan oversturen zoals je het wilt. Je kunt, zoals je nu doet, flabbergasted blijven doen en verbaasd blijven doen, of je er bij neerleggen dat het een feit is, zoals zoveel doen en je ook zeggen in dit topic, en tot een constructieven oplossing komen. En daar zijn er al ZAT van genoemd.

Vanwege de micro-mailboxes bijvoorbeeld (jaja, sent items telt mee), gebruikt zo'n beetje elke uni/hogeschool een dropbox of blackboard like systeem met personal workspaces waar files in geupload kunnen worden. Ideaal.

Heb je een bewijslast eis? Ga research doen! Newsflash: je bent niet de enige. Financiële instellingen bijvoorbeeld, of zorginstellingen die klanten met een PGB hebben. Stel dat die klant er weg wil, drukken ze dan op delete? Dat màg niet. Dus dat KAN niet. Gemiddeld ERP/CRM pakket stored files vrijwel permanent ook. En dat moet jij ook gaan doen.

Wat voor bedrijven als de jouwe zelfs idealer zou zijn is een systeem à la Microsoft Sharepoint: iteraties van documenten kun je zo zelfs bijhouden!
Van elke persoon en/of elke server krijg ik een ontvangstbevestiging.
Dus je stuurt nog uitvoerbare scripts mee ook met je e-mails? Als men dat in '78 wist, toen het huidige e-mail protocol ontworpen werd (in '78 gebruikten ze bij CERN voor grote bestanden, van 0,5 megabyte etc., gewoon sneakernet. In dit geval in de vorm van een bakfiets), dan had men het gedaan net zoals bij SMS: een 7-bit encodering om alleen de standaard ASCII tabel te kunnen ondersteunen. Dan had men Base64 wel uit z'n hoofd gelaten!

Wat wijzigingen betreft: Sharepoint nogmaals. Leuk! Delta documenten. Misschien koppelen aan een SBM pakketje...

[ Voor 7% gewijzigd door Umbrah op 17-08-2011 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
YellowOnline schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:57:
Ik denk dat de standaard mailserver een limiet heeft op 10MB. Nog steeds het dubbele van wat hier gezegd wordt, maar 20MB zou je vooral message failed opleveren. Overigens ben ik ook van mening dat mail niet bedoeld is voor dit soort bestanden.
Naar mijn mening is mail juist bedoeld voor gebruiksgemak, als iemand iets wil sturen, moet dat gewoon kunnen werken.
Ik verbaas me erover dat "email" qua bijlagen totaal niet is meegegroeid met de rest van internet/ICT. "Vroeger" kon je een paar MB bijlagen mailen, en was dat meteen je mailboxgrootte die bereikt was. En was dat zeg maar 1% van je harddiskruimte. Als dat meegeschaald zou zijn, zou je nu simpelweg meerdere gigabytes per mail kunnen sturen. Uiteraard duurt dat lang, maar dan is het tenminste je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:59
ik denk dat veel mensen gewoon niet begrijpen hoe complex email is, en hoe het werkt. Je mails worden onderweg waarschijnlijk meerdere keren geparset, en dan is het redelijk naar als je mail zo groot is. Email is in principe een plaintext format, dus als je daar binary data in gaat encoden, wordt het belachelijk veel data.

SMTP staat ook niet voor niets voor simple mail transfer protocol, en niet voor dikke vette files transfer protocol. een mail van 10 MB is volkomen belachelijk wat mij betreft, moet je voor de gein die mail eens naar je printer sturen, dan kan je lachen hoeveel pagina's aan data dat is.

Ik snap prima dat ZIGGo of elke andere enigzins normale provider geen infrastructuur wil aanleggen om dat soort grote mail te verwerken voor die paar uitzonderingen waar mensen wel grote bestanden willen versturen, maar te incapabel zijn om daar de juiste middelen voor te gebruiken.

Dat een mail geen error veroorzaakt betekent helemaal niet dat ie bij door de ontvanger gelezen is, of uberhaupt aangekomen is. Dat is wat mij betreft een kul argument, maar alleen dat geeft al aan dat je niet weet hoe email werkt.

Voor het uitwisselen van bestanden zou ik altijd middelen gebruiken die ervoor geschikt zijn, de alternatieven zijn hier al meerdere keren genoemd. Als je toch niet naar de adviezen van meer kundige mensen wilt luisteren; waarom kom je dan nog hierheen met je vraag? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Wat is het hele probleem nu?
Je geeft aan dat je SBS hebt draaien, met een budget om dat te draaien kun je ook wel een eigen domein betalen.
Host die bij een betrouwbare partij die je ook SMTP over SSL aabiedt, laat je Exchange daar de mail ophalen en afleveren.
Problem solved en je hebt geen last meer van de limieten van Ziggo.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Jullie kunnen wel doorheuien, maar maar de ts mag lekker zelf bepalen wat die in zijn mail stopt ondanks al het " maar het hoort niet" en "het is er niet voor gemaaakt"

Voor de gene die onderstaande post gemist hebben herhaal ik em even.
jantje.vlaam schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 01:45:
[...]

Ja, ik zal ze morgen eens bellen, die 120 per jaar extra heb ik er wel voor over als die limieten dan weg zijn.

7,5 is net te weinig, 10 zou acceptabel zijn. (en dan echt kunnen verzenden zonder overhead).

ga nu pitten!
dus laat hem gewoon even zijn gang gaan dan komt alles op zijn pootjes
Dat het makkelijk en/of beter kan ben ik met jullie eens. want met email is nou niet echt doelgericht dingen fatsoenlijk bijhouden

[ Voor 8% gewijzigd door Fish op 17-08-2011 13:31 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:34

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Probleem is dat alle mailservers die je onderweg tegenkomt moeten meerwerken. Als alleen Ziggo het maximum verhoogt heb je daar helemaal niks aan. Het is als de rode brievenbussen van de PTT. Als het niet door de gleuf past dan kunnen ze het niet als brief behandelen. Als jij met een ijzerzaag de gleuf wat groter maakt dan kun je wel een grote envelop versturen maar die zal dan niet bij de ontvanger door de deur kunnen (of anders wordt ie wel door de sorteerrobot geweigerd).

Het zou makkelijk zijn als het mailen van grotere bestanden mogelijk zou zijn, maar e-mail is er niet op gebouwd. Dat het uberhaupt mogelijk is om binaire bestanden per e-mail te versturen is al een hack (vandaar ook de 30% overhead).
Het hele e-mail systeem is overigens een zwaar verouderde puinhoop maar er is inmiddels zo veel om heen gebouw dat we er voorlopig nog niet van afkomen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:14:
Probleem is dat alle mailservers die je onderweg tegenkomt moeten meerwerken. Als alleen Ziggo het maximum verhoogt heb je daar helemaal niks aan. Het is als de rode brievenbussen van de PTT. Als het niet door de gleuf past dan kunnen ze het niet als brief behandelen. Als jij met een ijzerzaag de gleuf wat groter maakt dan kun je wel een grote envelop versturen maar die zal dan niet bij de ontvanger door de deur kunnen (of anders wordt ie wel door de sorteerrobot geweigerd).

...
Klopt volgens mijn had ik dat al zo'n beetje vemeld dacht ik

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Even een update, ik heb de zakelijke verkoopafdeling gesproken en hun zakelijke alles in een is niet meer dan hun prive alles in een maar dan met een betere SLA. Geen vast IP dus en geen grotere bijlages in de mail.

Ik leg me maar neer bij de 7,5Mb limiet op de bijlages

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

jantje.vlaam schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:02:
Even een update, ik heb de zakelijke verkoopafdeling gesproken en hun zakelijke alles in een is niet meer dan hun prive alles in een maar dan met een betere SLA. Geen vast IP dus en geen grotere bijlages in de mail.

Ik leg me maar neer bij de 7,5Mb limiet op de bijlages
Heb je geen eigen domein dan? Bovenstaande geldt alleen als je met een Ziggo adres wilt mailen.
(En ga me nou niet vertellen dat je geen 8 euro per jaar kan missen terwijl je wel SBS draait en een zaak hebt... voorbeeld)

De vaste IP is afhankelijk van het abonnement wat je kiest, Internet Plus heeft bijvoorbeeld 5 vaste adressen.

[ Voor 7% gewijzigd door Coach4All op 19-08-2011 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Coach4All schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:13:
[...]

Heb je geen eigen domein dan? Bovenstaande geldt alleen als je met een Ziggo adres wilt mailen.
(En ga me nou niet vertellen dat je geen 8 euro per jaar kan missen terwijl je wel SBS draait en een zaak hebt... voorbeeld)

De vaste IP is afhankelijk van het abonnement wat je kiest, Internet Plus heeft bijvoorbeeld 5 vaste adressen.
Ik heb 78 domeinnamen waarvan ik er 16 actief gebruik.
Ik moet wel de SMTP server van Ziggo gebruiken, alle IP adressen van Ziggo staan op spamfilters.

Voor de 30-40 mailtjes per jaar boven de 7,5Mb gebruik ik dan wel we transfer. Niet ideaal, maar wel werkbaar. Ik heb geen zin om een VPN naar het datacenter op te zetten om via hen te gaan relayen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt een datacenter ergens anders ?
kun je daar dan geen relay (voor jezelf) neerzetten die naar een andere poort dan 25 luisterd ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

jantje.vlaam schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:25:
[...]

Ik heb 78 domeinnamen waarvan ik er 16 actief gebruik.
Ik moet wel de SMTP server van Ziggo gebruiken, alle IP adressen van Ziggo staan op spamfilters.

Voor de 30-40 mailtjes per jaar boven de 7,5Mb gebruik ik dan wel we transfer. Niet ideaal, maar wel werkbaar. Ik heb geen zin om een VPN naar het datacenter op te zetten om via hen te gaan relayen.
Geen idee waar jij de domeinen host, maar ik kan voor al mijn domeinen smtps (over poort 587) gebruiken om mijn mail te versturen. (uitleg voor bv dreamhost)

Geen probleem met versturen vanaf KPN/Ziggo/T-Mobile/Vodafone.......

[ Voor 4% gewijzigd door Coach4All op 19-08-2011 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
www.wetransfer.com
Tot 2gb aan bestanden uploaden en per mail versturen. De andere persoon krijgt dan een linkje en kan 1x de bestanden downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-10 13:27

IEF

Why so serious?

Wat een gigantisch zinloos topic.
Een limiet is een limiet, dat is nu eenmaal niet anders. Dat weet je ook als je je abonnement afsluit.
Bevalt het je niet, dan stap je over.

Er zijn diverse malen suggesties gedaan om bijvoorbeeld een remote MTA op te zetten die je mail aflevert in plaats van die van Ziggo, of een eigen domein, of gmail.. of..

Het maakt niet uit, je negeert alle adviezen en blijft klagen over de limiet van Ziggo.

Combineer dat met de talloze kicks binnen 24 uur (zie de GoT FAQ!), dan heb je daarmee de reden waarom dit topic op slot gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door IEF op 19-08-2011 20:09 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.