iPod touch 4G en Bluetooth Stereo Headset: Achtergrond Ruis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 06:24
Ik heb reeds een Bluetooth headset (Sony Ericsson HBH-IS800 Stereo Bluetooth Headset) gekocht voor mijn iPod Touch 4th Generation. Ik heb deze gekocht wegens het feit dat ik het zat was dat mijn Sennheiser CX-300 II's kabel telkens een breuk kreeg na een half jaar en ik het zonde vond om telkens weer 40 euro te betalen.
Nou had ik op youtube een review gezien van deze bluetooth headset, deze was getest met een iPod touch 3rd Generation en presteerde prima.
Nou heb ik het getest met mijn 4th Generation en heb ik een erg irritante ruis op de achtergrond als ik muziek afspeel. Ik was bang dat deze headset misschien beschadigd zou kunnen zijn en heb hem voor de zekerheid getest op mijn Sony Ericsson Walkman phone en daar deed hij het prima op. Geen ruis, geen problemen, niets.

Nou ben ik toch wel benieuwd wat er dan mis kan zijn met de 4e generatie van de iPod touches dat deze geen goed geluid kan produceren.
Iemand een idee?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 12:00
Ik heb in de titel het onderwerp van je probleem opgenomen: iPod touch 4G en Bluetooth Stereo Headset: Achtergrond Ruis. Probeer daarop te letten, dan kunnen mede-Tweakers je probleem ook zien en je wellicht helpen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
Heb je de bluetooth headset met verschillende liedjes geprobeerd?
Kan het niet liggen aan de bitrate van het lied zelf? Probeer verschillende, MP3's, MP4's en Apple Lossless bestanden.

Ikzelf heb een Sony Walkman met bluetooth headset en ik hoor ook zachte ''ruis'' als er geen lied aan staat, maar tijdens het luisteren hoor ik geen ruis.

Kan ook zijn dat het signaal dat de iPod Touch 4G uitzendt niet sterk genoeg is of dat de set gewoon incompatibel is.

[ Voor 4% gewijzigd door n0elite op 18-08-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jhonny44
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 06:24
Dank u hoedje. Ik zal er aan denken!

Ik had daar nog niet naar gekeken, maar heb dat net gedaan en heb gekeken naar een standaard mp3 en naar een flac wat ik beide op mijn ipod heb staan. Ik maakte eerst de fout door een heel rustig liedje te nemen bij flac want daar klinkt hij gewoon prima. Maar als ik een wat ruiger liedje nam, dus met meer hardere instrumenten en ook bass, dan kwam die ruis weer terug. Het klinkt net alsof je een liedje te hard hebt staan en dat de speakers het geluid niet zuiver meer kunnen produceren. In ieder geval de harde tonen kraken, zoals al eerder gezegd de rustigere liedjes ''schijnen'' er niet aan te lijden. (En ja als ik mijn volume omlaag haal hoor ik de ruis nog steeds.)

Over het signaal van de iPod weet ik niets. Ik heb de Apple site bekeken voor 4e en 3e generatie en als ik me niet vergis hebben ze beide dezelfde bluetooth adapter erin zitten.
Als ze niet compatible zijn, hoop ik dat apple daar een update voor uit brengt, want hoewel ik nu mijn walkman phone gebruik als mp3 speler, was deze headset eigenlijk bedoeld voor mijn ipod.
Bedankt voor uw reactie!

[ Voor 5% gewijzigd door Jhonny44 op 19-08-2011 14:18 ]