Toon posts:

Stille HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn systeem ben ik op zoek naar een nieuwe hdd. Het liefst wil ik een zo stil mogelijke hdd, die zo weinig mogelijk geluiden,trillingen en wartme produceert. Ik heb zelf al een beetje gekeken naar bepaalde schijven en las uit ervaringen dat de Spinpoint F3 schijven van Samsung en de Caviar Green series van Western Digital erg stille schijven zijn. Heeft iemand een suggestie van bepaalde merken en types hardeschijven? Alvast bedankt!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 13:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Misschien even kijken naar een SSD?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-01 19:39
Zelf een pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm gekocht met een pricewatch: Scythe Quiet Drive 2.5 inch - Internal HDD Silencer - op een plak rubber is 'ie na een halve meter letterlijk onhoorbaar. Dit geluidsniveau zou met veel meer laptopschijven mogelijk moeten zijn, die zijn over het algemeen een stuk stiller dan 3,5''-schijven - maar de performance/prijsverhouding is dan ook iets minder.
Ondanks de lagere performance is het wel magnitudes stiller dan m'n F4 Ecogreen in een Quiet Drive, en die zou stiller moeten zijn dan de F3 schijven. Dus als je een zo stil mogelijke HDD wil, zou mijn voorkeur uitgaan naar een SSD of een laptop-HDD in Quiet Drive :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat een SSD een te dure optie wordt, aangezien het een mediaschijf is voor programma's en films/muziek. De schijf moet dan ook minimaal 250gb zijn. Ik ben wel van plan om het OS op een 60gb SSD te installeren.

Een 2,5 inch hdd zou inderdaad ook een goede optie zijn, alleen heeft mijn behuizing enkel 5,25 inch sleuven. Is het dan mogelijk om de 2,5 inch schijf in deze converter te bevestigen? http://www.highflow.nl/behuizingen/harddisk-and-cd-dvd-cases/lian-li-hdd-converter-hd-322a-silver.html

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 22:40 ]

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:42:
Ik denk dat een SSD een te dure optie wordt, aangezien het een mediaschijf is voor programma's en films/muziek. De schijf moet dan ook minimaal 250gb zijn. Ik ben wel van plan om het OS op een 60gb SSD te installeren.

Een 2,5 inch hdd zou inderdaad ook een goede optie zijn, alleen heeft mijn behuizing enkel 5,25 inch sleuven. Is het dan mogelijk om de 2,5 inch schijf in deze converter te bevestigen? http://www.highflow.nl/behuizingen/harddisk-and-cd-dvd-cases/lian-li-hdd-converter-hd-322a-silver.html
Ja, lijkt mij wel.
Er staat dat je van één 3.5" bay, twee 2.5" bays maakt, dus daar passen 2.5" schijven in (SSD of HDD).

Of ik moet het verkeerd lezen...