Toon posts:

Vraag over 3,5mm microfoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een vrij goedkope Trust headset gekocht. http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15486 Misschien wat dom maar ik geef niet zoveel om geluidskwaliteit, en de boxen zijn voor mij meer dan voldoende. Het probleem is alleen de microfoon, die is zo slecht dat ik als een robot klink. Plug ik me oude headset in (boxen kapot) dan doe die microfoon het wel goed, dus volgens mij ligt het niet aan me pc.

Mijn vraag is dan ook, aangezien dat ik mijn microfoon er uit kan halen, of er ook een andere (véél betere) microfoon ingeplugd kan worden? Komt het dan goed met de drivers etc?

Bij voorbaat dank! :)

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Het kan waarschijnlijk (als je zulke microfoons los kan kopen), maar de slechte kwaliteit kan ook door de analog-digital converter van de headset worden veroorzaakt. Heeft je oude headset een usb-aansluiting of 2x 3,5mm jacks? In het tweede geval kan je de roze jack in je Trust headset steken, om te proberen of dat goed werkt.

Een losse microfoon die je in de microfooningang van je pc stopt (ook met 3,5mm jack) zal in ieder geval goed werken. Het kan dan wel een probleem zijn om die nieuwe microfoon als standaard in te stellen, i.p.v. die van de headset.

[ Voor 204% gewijzigd door TBTL op 17-08-2011 20:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Hartstikke bedankt voor uw reply.
Mijn oude headset heeft inderdaad 2x 3,5mm aansluiting. Heb het nog even geprobeerd, en waar ik dus ook bang voor was, is waar. :P

Als ik de roze stekker achter in mijn moederbord stop, dan is er niets aan het handje. Steek ik deze vervolgens in mijn nieuwe headset dan kraakt en piept het aan alle kanten... Een nieuwe microfoon zal dan waarschijnlijk ook niets oplossen... Hartstikke bedankt voor uw advies, ik denk dat ik de headset zal retourneren. :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

En die USB-kabel is aangegoten zeker? Jammer.

Tja het is met een nieuw product ook niet zo handig (ivm garantie enzo ook) om de kabel door te snijden om er zelf wat 3,5mm stekkers aan te knutselen.

Ik snap eigenlijk überhaupt niet waarom ze zulke zooi verkopen, gewoon 3,5mm stekkers ipv. USB is goedkoper. Ach, het blijft Trust. :P Retourneren lijkt me het beste.

Ik vraag me trouwens af hoe je de speakers in je oude headphone hebt kunnen slopen? Enige opties die ik me kan bedenken zijn dat je muziek echt aso hard staat, of gewoon draadbreuk. Dat laatste is met een beetje mazzel ook te verhelpen als je het snoer afknipt 10cm van de hoofdtelefoon en er een nieuw verlengsnoer aanzet.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe is USB, maar ik ben geen tweakert die er zo 2x 3,5mm aanknutselt, daar ga ik helemaal niet aan beginnen. Ouwe is kapot gegaan door draadbreuk, aangezien wanneer ik de aansluiting een beetje draai of de kabel wat in een bochtje houd, dan doet ie het soms wel en soms niet. :P

En inderdaad, het blijft Trust, maar als je een student bent met minimumloon heb je niet zoveel keuze. :D Ik gebruik (tijdelijk) nu mijn nieuwe voor de boxen, en de oude voor de microfoon hangt om me nek. Niet comfortabel maar het werkt wel. :)

Hartelijk dank voor jullie hulp!

• TBTL
  • Niet online
Ik zou ook kijken voor draadbreuk, je luistert inderdaad wel heel hard als je die speakertjes hebt opgeblazen.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:10:
En die USB-kabel is aangegoten zeker? Jammer.

Tja het is met een nieuw product ook niet zo handig (ivm garantie enzo ook) om de kabel door te snijden om er zelf wat 3,5mm stekkers aan te knutselen.
Dan heb je wel een externe geluidskaart nodig voor de digitaal/analoog-omzetting, usb is digitaal en deze 3,5mm jacks zijn analoog.

[ Voor 13% gewijzigd door TBTL op 19-08-2011 20:29 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-01 12:45

Mentalist

[avdD]

TBTL schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:27:
Ik zou ook kijken voor draadbreuk, je luistert inderdaad wel heel hard als je die speakertjes hebt opgeblazen.

[...]
Dan heb je wel een externe geluidskaart nodig voor de digitaal/analoog-omzetting, usb is digitaal en deze 3,5mm jacks zijn analoog.
Ja nogal logisch, maar hoeveel systemen ken jij nu nog die geen geluidskaart onboard hebben?

En iedere willekeurige onboard geluidskaart vandaag de dag is 100x beter dan een Trust USB prutsding.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• TBTL
  • Niet online
Ah zo bedoel je, ik had begrepen dat je de usb-kabel wilde doorknippen en daar jacks aan wilde zetten.
Pagina: 1