Tijdje geleden mijn systeem besteld en in elkaar gezet. Zit met een lastig probleem en ik ben ten einde raad. Probleem gaat over een 6950. Ik krijg 1 kaart gewoon niet aan de praat, de ander doet het gewoon. Kaart opgestuurd naar Afuture en weer terug gekregen met volgend bericht:
Wij hebben de videokaart voor u getest.
De kaart geeft probleemloos beeld via VGA op de bovenste aansluiting en via DVI op beide aansluitingen. Wij hebben bij elke optie Unigine Heaven 2.5 en 3D Mark 11 langere periode gedraaid zonder enig probleem. Het lijkt er dus op dat de videokaart niet defect is.
Opgestuurde kaart geeft bij mij geen beeld, in geen van de 2 sloten. Heb ook alle combinaties van powerconnectors geprobeerd en bovenste en onderste dvi aansluitingen geprobeerd, terwijl de andere kaart het wel doet. Gek genoeg draaien de fans wel als ik de kaart met de kabel aansluit verdwijnt de melding 'check signal cable' en wordt het scherm pikzwart. Haal ik de kabel eruit poped die melding weer up. Of te wel de kaart lijkt wel herkend te worden, maar geeft gewoon geen beeld. Zelfde geld als als ze allebei installereer met crossfire bridge. Heb met oude en nieuwe drivers geprobeerd, zelfs zonder drivers. Krijg alleen een zwart scherm. Overduidelijk voor mij dat hij kapot lijkt, maar waarom doet hij het bij Afuture wel dan?
Setup:
2x Club3D 6950 1GB
Intel® Core™ i5-2500K
GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit
2x DeLOCK Power Cable for PCI Express Card - 0.15m
Zalman CNPS9900A LED
Innovation Cooling Diamond 7 Carat Thermal Compound
NZXT CB-LED20-WT Sleeved 24x White LED Kit - 2 meter
Samsung Spinpoint F1 500GB (uit mijn oude pc)
Tagan TG600-BZ PipeRock 600 Watt (uit mijn oude pc)
Samsung Syncmaster T200 (van mijn oude pc)
Logitech G15 (van mijn oude pc)
Thermaltake Soprano DX (van mijn oude pc)
Lite-On DVD-RW LH-20A1S (van mijn oude pc)
ps. In dit topic dacht ik nog dat het aan de crossfire functie lag, maar achter bleek het gewoon de kaart zelf te zijn: http://nl.hardware.info/forum/thread...sfire-probleem
Wij hebben de videokaart voor u getest.
De kaart geeft probleemloos beeld via VGA op de bovenste aansluiting en via DVI op beide aansluitingen. Wij hebben bij elke optie Unigine Heaven 2.5 en 3D Mark 11 langere periode gedraaid zonder enig probleem. Het lijkt er dus op dat de videokaart niet defect is.
Opgestuurde kaart geeft bij mij geen beeld, in geen van de 2 sloten. Heb ook alle combinaties van powerconnectors geprobeerd en bovenste en onderste dvi aansluitingen geprobeerd, terwijl de andere kaart het wel doet. Gek genoeg draaien de fans wel als ik de kaart met de kabel aansluit verdwijnt de melding 'check signal cable' en wordt het scherm pikzwart. Haal ik de kabel eruit poped die melding weer up. Of te wel de kaart lijkt wel herkend te worden, maar geeft gewoon geen beeld. Zelfde geld als als ze allebei installereer met crossfire bridge. Heb met oude en nieuwe drivers geprobeerd, zelfs zonder drivers. Krijg alleen een zwart scherm. Overduidelijk voor mij dat hij kapot lijkt, maar waarom doet hij het bij Afuture wel dan?
Setup:
2x Club3D 6950 1GB
Intel® Core™ i5-2500K
GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit
2x DeLOCK Power Cable for PCI Express Card - 0.15m
Zalman CNPS9900A LED
Innovation Cooling Diamond 7 Carat Thermal Compound
NZXT CB-LED20-WT Sleeved 24x White LED Kit - 2 meter
Samsung Spinpoint F1 500GB (uit mijn oude pc)
Tagan TG600-BZ PipeRock 600 Watt (uit mijn oude pc)
Samsung Syncmaster T200 (van mijn oude pc)
Logitech G15 (van mijn oude pc)
Thermaltake Soprano DX (van mijn oude pc)
Lite-On DVD-RW LH-20A1S (van mijn oude pc)
ps. In dit topic dacht ik nog dat het aan de crossfire functie lag, maar achter bleek het gewoon de kaart zelf te zijn: http://nl.hardware.info/forum/thread...sfire-probleem