Help ik word helemaal gek (Club3D 6950)

Pagina: 1
Acties:

• suppie
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-08-2021
Tijdje geleden mijn systeem besteld en in elkaar gezet. Zit met een lastig probleem en ik ben ten einde raad. Probleem gaat over een 6950. Ik krijg 1 kaart gewoon niet aan de praat, de ander doet het gewoon. Kaart opgestuurd naar Afuture en weer terug gekregen met volgend bericht:

Wij hebben de videokaart voor u getest.
De kaart geeft probleemloos beeld via VGA op de bovenste aansluiting en via DVI op beide aansluitingen. Wij hebben bij elke optie Unigine Heaven 2.5 en 3D Mark 11 langere periode gedraaid zonder enig probleem. Het lijkt er dus op dat de videokaart niet defect is.

Opgestuurde kaart geeft bij mij geen beeld, in geen van de 2 sloten. Heb ook alle combinaties van powerconnectors geprobeerd en bovenste en onderste dvi aansluitingen geprobeerd, terwijl de andere kaart het wel doet. Gek genoeg draaien de fans wel als ik de kaart met de kabel aansluit verdwijnt de melding 'check signal cable' en wordt het scherm pikzwart. Haal ik de kabel eruit poped die melding weer up. Of te wel de kaart lijkt wel herkend te worden, maar geeft gewoon geen beeld. Zelfde geld als als ze allebei installereer met crossfire bridge. Heb met oude en nieuwe drivers geprobeerd, zelfs zonder drivers. Krijg alleen een zwart scherm. Overduidelijk voor mij dat hij kapot lijkt, maar waarom doet hij het bij Afuture wel dan?

Setup:

2x Club3D 6950 1GB
Intel® Core™ i5-2500K
GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3
GeIL 8 GB DDR3-1600 Kit
2x DeLOCK Power Cable for PCI Express Card - 0.15m
Zalman CNPS9900A LED
Innovation Cooling Diamond 7 Carat Thermal Compound
NZXT CB-LED20-WT Sleeved 24x White LED Kit - 2 meter

Samsung Spinpoint F1 500GB (uit mijn oude pc)
Tagan TG600-BZ PipeRock 600 Watt (uit mijn oude pc)
Samsung Syncmaster T200 (van mijn oude pc)
Logitech G15 (van mijn oude pc)
Thermaltake Soprano DX (van mijn oude pc)
Lite-On DVD-RW LH-20A1S (van mijn oude pc)

ps. In dit topic dacht ik nog dat het aan de crossfire functie lag, maar achter bleek het gewoon de kaart zelf te zijn: http://nl.hardware.info/forum/thread...sfire-probleem

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Oompa-Loompa 💩

Als je het systeem hebt besteld, heb je het ook laten assembleren, want dan heb je namelijk geen deugelijk product en moeten zij het maar zien te vinden...

OT:
Heb je een andere PC waar je hem kan testen?

Heb je hem ook alleen gedraaid dus zonder de andere kaart?

• suppie
Ik heb 1/3 van mijn systeem bij Afuture besteld, 1/3 bij Freezinghardware en 1/3 uit mijn oude pc :P
Ik heb hetzelf in elkaar gezet en ik weet zeker dat dat goed gegaan is.

Ik heb geen andere pc waar ik hem kan testen, maar het rare is dus dat die andere kaart het wel doet onder dezelfde omstandigheden. Enige variabele is dus de kaart, dus die moet wel kapot zijn.

Ik heb hem in alle combinaties gedraaid, alleen, samen, ene boven, andere boven, wel/geen/ouwe/nieuwe drivers etc...

Ik ben hier al even mee bezig en heb ook voor de 2x verzendkosten + onderzoekskosten moeten opdraaien, maar ben niks opgeschoten!

Verwijderd

Dus als je ze omwisseld in het ander pci-ex slot dan doet ook maar 1 tje het?

Of het ene pci-ex slot is defect,of je moederbord is defect of de voeding is te weinig om deze in crossfire te voorzien,maar dat laatste lijkt mij niet waarschijnlijk.
Als de werkende kaart in alle bij de pci-ex slot`s het doet,en de andere niet dan misschien kan het moederbord het niet?
Is er een bios update,of is het moeder bord kapot?

Enigste variabel is de kaart ,dat is niet helemaal waar.
Ook het samen draaien is weer een andere som.

Maar mij word het langzaam duidelijk.
Als de ene kaart het doet in beide slot`s en de andere in geen 1,ook niet als single stand,dan zou je i.d.d zeggen de kaart is kapot.
Alleen dat gaat niet want het is getest.
Alleen bij jouw doet ìe het niet,onder geen enkele omstandigheid,maar die andere wel,in beide slot`s?

Heb je de igp in de bios uitgezet?
En is zou ook iets zijn met een "virtu"driver die bij dit bord geleverd word.

""Met deze driver kun je de IGP combineren met een dedicated videokaart, waarbij de IGP het simpele werk doet, en zodra er wat meer vereist wordt dan komt de dedicated kaart eraan te pas. De dedicated kaart draait daardoor op een heel laag pitje, waardoor je stroom bespaart. Dat klinkt heel mooi, maar hoe is het om er in de praktijk mee te werken. """ ik denk dat zoiets niet met crossfire werkt,en dus problemen op leverd.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 21:11 ]

• suppie
Het is steeds de kaart die het niet doet. Wisselen van slot heeft geen zin... het ligt niet aan het slot aangezien de werkende kaart het in beide sloten doet. Voeding is klein beetje mager voor crossfire maar moet dit kunnen draaien, zoals ik al zei deed die kaart het ook al niet alleen (zonder die andere kaart, dus in totaal 1 kaart).

Hoe kan het moederboard kapot zijn als die andere kaart wel herkend word en perfect werkt?
Bios weet ik weinig van, heb er niet mee lopen klooien.. kan de bios wel updaten via een programma op de meegeleverde pc, maar dan update hij van de werkende kaart. Want de niet werkende kaart wordt niet herkend in apparaatbeheer/Gpu-z/CCC/ga zo maar door.

"Alleen bij jouw doet ìe het niet,onder geen enkele omstandigheid,maar die andere wel,in beide slot`s?"
Dit is correct.

De igp in de bios staat uit, eerste device is pci-e.

Verwijderd

suppie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:13:
Het is steeds de kaart die het niet doet. Wisselen van slot heeft geen zin... het ligt niet aan het slot aangezien de werkende kaart het in beide sloten doet. Voeding is klein beetje mager voor crossfire maar moet dit kunnen draaien, zoals ik al zei deed die kaart het ook al niet alleen (zonder die andere kaart, dus in totaal 1 kaart).

Hoe kan het moederboard kapot zijn als die andere kaart wel herkend word en perfect werkt?
Bios weet ik weinig van, heb er niet mee lopen klooien.. kan de bios wel updaten via een programma op de meegeleverde pc, maar dan update hij van de werkende kaart. Want de niet werkende kaart wordt niet herkend in apparaatbeheer/Gpu-z/CCC/ga zo maar door.

"Alleen bij jouw doet ìe het niet,onder geen enkele omstandigheid,maar die andere wel,in beide slot`s?"
Dit is correct.

De igp in de bios staat uit, eerste device is pci-e.
Kun je die kaart niet eens op een ander moederbord proberen (van een vriend oid)? Als die het dan wel of niet doet heb je weer een stapje verder.

Verwijderd

Ja,als je dat heb uitgesloten ,dus allebij de slot`s zijn gewoon goed,en je hebt die andere kaart zelf nog nooit werkend gezien,dan ga je toch twijfelen.
Want de kaart doet het ook gewoon als alleen zijnde kaart niet.
Hij doet het eigelijk helemaal niet bij jouw,terwijl een andere kaart wel gewoon werkt.
Trek je conclusie`s.

De mogelijkheden worden wel steeds kleiner.
Ik zat te kijken bij de Review door Terw_Dan
productreview: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 review door TERW_DAN
en het is een super bord.
Je zal toch of de kaart ergens anders moeten proberen(die defecte)of een derde nieuwe(des noods tijdelijk).
Dan krijg je ook antwoorden.

• suppie
Tja, mijn probleem is dat ik totaal niet blij ben met dat Afuture. Meedere malen niet tevreden geweest. Moet altijd er achter aan zitten en ik weet dat als ik mijn pc voor een check wegbreng het zo een aantal weken kan duren.. en daar word ik gewoon niet vrolijk van.

En idd ik heb de kaart nog nooit werkend gezien, alleen de fans zien draaien. En ja dat board is idd super. Ik ga proberen een aantal vrienden te contacten om die kaart in hun pc uit te proberen. Anders moet ik em toch maar naar Afuture brengen.

ps. Ik had nog een oude Geforce GT220 liggen die het ook perfect doet trouwens..

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
ik heb zoiets ook gehad bij afuture maar toen heb ik gezegd als hij het werkelijk doet volgens jullie laat maar zien toen ben ik er naar toe gegaan en toen kregen ze hem niet aan de praat en heb ik een ander gehad

• suppie
Oh, dat meen je niet! Kan je wat meer info geven, over welke kaart het ging, en wanneer en hoe het contact met Afuture enzo verliep.

Ben jij toevallig die XzenoX van hardware.info of ben je weer iemand anders met een soort gelijk probleem? :P

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
ik ben niet die xzenox hoor;p
Ik had een HD 6950 gekocht bij ze.
Hij werd netjes op tijd geleverd ik wil hem installeren maar kreeg alleen zwart beeld
Toen heb ik hem terug gestuurd en na 2 weken kreeg ik hem terug dat hij het gewoon deed
dus ik weer proberen deed hij het weer niet
na 6 keer bellen had ik een medewerker zover gekregen dat als ik langs zou komen met die videokaart dat hij voor mijn neus zou laten zien dat hij het deed.
Maar hij kreeg hem ook niet aan de praat toen heb ik mijn geld terug gevraagd en heb ik ergens anders een HD6990 gekocht
Pagina: 1