Toon posts:

TP-Link accesspoint werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allen,

Ik zal in een later stadium mij zelf voorstellen maar zit nu met een groot probleem.

Ik heb vanavond een tp-link accesspoint aangeschaft de TL-WA701ND, alle lampjes van de AP branden allen maar ik heb geen internet. Ik kan tevens ook niet op de site om je AP in te stellen komen de zogenaamde 192.168.1.254 is er iemand die mij kan helpen.

Alvast bedankt voor de reacties!!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-02 23:52
Hoe kom je erbij dat dat 192.168.1.254 zou moeten zijn?
Sowieso geeft je geen enkele informatie over hoe je netwerk eruit ziet en kunnen we dus niet zeggen wat je moet doen om te kijken waar de oorzaak ligt.
Als het de bedoeling is dat je zegt wat je probleem is en dan vervolgens het gewoon opgelost wil hebben dan kan ik je aanraden om gewoon iemand ervoor langs te laten komen, er zullen genoeg tweakers zijn die dat voor een redelijke vergoeding wel willen komen doen.
Ook komt niet naar voren wat je al hebt geprobeerd en waar je vastloopt, in de handleiding staat stap voor stap wat je moet doen om het access point te configureren.

[ Voor 14% gewijzigd door moppentappers op 16-08-2011 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
De AP werkt goed alle lampjes branden. Volgens het instructieboekje moet je daarna het AP configureren door op het internet 192.168.1.254 in te toetsen, daarna zou er een venster geopend moeten worden waar je de username en wachtwoord admin in kunt voeren. Maar als ik 192.168.1.254 invoer dan krijg ik op mijn webbrowers te zien dat zo'n site niet bestaat, dat bedoelde ik ermee. Ik heb hiervoor ook een AP geinstalleerd waard ik dat probleem niet had.
moppentappers schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:35:
Hoe kom je erbij dat dat 192.168.1.254 zou moeten zijn?
Sowieso geeft je geen enkele informatie over hoe je netwerk eruit ziet en kunnen we dus niet zeggen wat je moet doen om te kijken waar de oorzaak ligt.
Als het de bedoeling is dat je zegt wat je probleem is en dan vervolgens het gewoon opgelost wil hebben dan kan ik je aanraden om gewoon iemand ervoor langs te laten komen, er zullen genoeg tweakers zijn die dat voor een redelijke vergoeding wel willen komen doen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Mja, je zult wel in dezelfde IP-range moeten gaan zitten met de laptop of PC waarmee je de boel instelt. Als je netwerk 192.168.0.0/24 gebruikt, zal je never de nooit niet verbinding kunnen maken zonder eerst tijdelijk een ander IP in te stellen.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Wat is het IPadres van je PC? Zet dat in dezelfde range als het accesspoint (dat zal dus bijvoorbeeld 192.168.1.99 kunnen zijn) en probeer het dan nog eens. Werkt een ping naar 192.168.1.254 wel.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Doe maar gewoon eerst even een "ipconfig /all" op je pc en post die eens hier

want ik denk dat je een fixed ip hebt
btw als alle lampjes blijven branden zoals je zegt. dan is er meestal wel iets mis juist. maar mischien is deze router een uitzondering :P

verbind je draadloos of met een draadje ? soms kun je niet default via draadloos configureren

[ Voor 16% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 20:57 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je dat doen?
fish schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:55:
Doe maar gewoon eerst even een "ipconfig /all" op je pc en post die eens hier

want ik denk dat je een fixed ip hebt
btw als alle lampjes blijven branden zoals je zegt. dan is er meestal wel iets mis juist. maar mischien is deze router een uitzondering :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ga naar ->start->run
dan typ je "cmd"
en dan"ïpconfig /all" in het zwarte vlak

die tekts die dan komt plak je even hierzo

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 20:59 ]

Iperf

• moppentappers
http://www.tp-link.com/co...are%2f200912243135419.pdf

Daar staat precies wat je moet doen, zo te zien sla je zoals ik al dacht een stuk of 5 stappen over.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

moppentappers schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:00:
http://www.tp-link.com/co...are%2f200912243135419.pdf

Daar staat precies wat je moet doen, zo te zien sla je zoals ik al dacht een stuk of 5 stappen over.
idd je hebt gelijk denk ik
DHCP Server - Selecting the radio button before Disable/Enable will disable/enable the DHCP server on your AP. The default setting is Disable. If you disable the Server, you must have another DHCP server within your network or else you must manually configure the computer.
Toch vreemd van een consumentenbakje mag je wel verwachten dat dhcp aanstaat.
nou ja dat weten we weer

Edit:

Doe even wat moppen tapper vraagt, (boekje lezen, en doen wat er in staat natuurlijk)
En ik vroeg niet naar jou interpertatie wat er staat, maar om de hele lap tekst. we wisten al dat je het niet helemaal snapte dus. interpereren mag natuurlijk, maar post dan wel alle info.

nou nu moetje eerst maar het sexhebbende boekje lezen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 21:12 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bij config all gekeken en daar staat dat mijn dhcp uitstaat zou dat er mee te maken hebben, automatische configuratie staat wel aan
fish schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:04:
[...]

idd je hebt gelijk denk ik

[...]

Toch vreemd van een consumentenbakje mag je wel verwachten dat dhcp aanstaat.
nou ja dat weten we weer

• moppentappers
In de handleiding staat alles wat je moet doen stap voor stap beschreven, voer die stappen uit en vertel dan waar je evt. vastloopt.

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij staat er internet protocol versie 4 en 6 welke zou ik moeten gebruiken.
moppentappers schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:09:
In de handleiding staat alles wat je moet doen stap voor stap beschreven, voer die stappen uit en vertel dan waar je evt. vastloopt.

• moppentappers
Versie 4

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
@fish:

Het is geen router maar een accesspoint.

@jan huisen:

Wanneer je het accesspoint aansluit op een router, dan krijgt deze een IP-address toegewezen. Deze zit waarschijnlijk in dezelfde reeks als jouw computer. Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar je moet IPCONFIG intikken in de command prompt. In Windows XP doe je dit door te klikken op Start en Uitvoeren en dan CMD intikken. In Windows 7 doe je dit door op Start te klikken en dan CMD in het zoekvak intikken.

Stel dat jouw computer 192.168.0.100 heeft, dan zit het accesspoint ook in die range. Bijvoorbeeld; 192.168.0.101, 192.168.0.102, et cetera.

Je kan het accesspoint ook recht ook rechtstreeks aansluiten op je computer. Dus een netwerkkabel van het accesspoint naar de netwerkpoort in je computer of laptop. Wanneer je geen handmatige IP-address hebt ingesteld, maar deze automatisch laat toewijzen (standaard in de meeste gevallen zo), dan kan je waarschijnlijk wel 192.168.1.254 (zoals in de gebruiksaanwijzing staat) intikken in de adresbalk van de door jouw gebruikte browser.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:13:
@fish:

8)7 8)7 8)7 dom dom dom,

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de ap rechtsstreek op de modem van online aangesloten, ben nu bezig met wat moppentapper me uitlegde.
F4T4L_3RR0R schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:13:
@fish:

@jan huisen:

Wanneer je het accesspoint aansluit op een router, dan krijgt deze een IP-address toegewezen. Deze zit waarschijnlijk in dezelfde reeks als jouw computer. Ik weet niet welk besturingssysteem je gebruikt, maar je moet IPCONFIG intikken in de command prompt. In Windows XP doe je dit door te klikken op Start en Uitvoeren en dan CMD intikken. In Windows 7 doe je dit door op Start te klikken en dan CMD in het zoekvak intikken.

Stel dat jouw computer 192.168.0.100 heeft, dan zit het accesspoint ook in die range. Bijvoorbeeld; 192.168.0.101, 192.168.0.102, et cetera.

Je kan het accesspoint ook recht ook rechtstreeks aansluiten op je computer. Dus een netwerkkabel van het accesspoint naar de netwerkpoort in je computer of laptop. Wanneer je geen handmatige IP-address hebt ingesteld, maar deze automatisch laat toewijzen (standaard in de meeste gevallen zo), dan kan je waarschijnlijk wel 192.168.1.254 (zoals in de gebruiksaanwijzing staat) intikken in de adresbalk van de door jouw gebruikte browser.

• moppentappers
Het aansluiten van het AP op een router heeft geen zin tot het AP als DHCP client staat ingesteld of het statische IP adres in dezelfde range staat (en het IP adres niet al in gebruik is natuurlijk)
Standaard staat deze router overigens dus niet ingesteld als DHCP client.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ip adres is 85.151.35.149 maakt dat ook wat uit bij het invullen van het internet tp of moet ik gewoon die van de handleiding gebruiken
moppentappers schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:19:
Het aansluiten van het AP op een router heeft geen zin tot het AP als DHCP client staat ingesteld of het statische IP adres in dezelfde range staat (en het IP adres niet al in gebruik is natuurlijk)
Standaard staat deze router overigens dus niet ingesteld als DHCP client.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Dat is je externe wan ip, en nutteloos om de boel mee in te stellen.

Om je te kunnen helpen, wees eens volledig.
Welk modem heb je?
Heeft je huidige modem wel een router functie (zonee, dan is de accesspoint nutteloos)?

[ Voor 7% gewijzigd door job op 16-08-2011 21:24 ]

• Killerbert
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-02 15:08
De gebruiksaanwijzing is erg duidelijk.
volg deze gewoon. zo moeilijk is het niet. het ip 85.151.35.x is je externe ip adres.
die heb je in dit geval niet nodig

Op een dag drink je geen bier meer maar drink je Grolsch... My specs

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wil je max 1 apparaat via je ap laten verbinden met het internet

dus heb je bijv maar 1 laptop thuis? dan ku nje hem gewoon configureren zoals in het boekje, en dan aansluiten op je modem en wireless verbinden met de instellingen die je hebt gemaakt

als je meerdere apparaten aan het internet wil hangen ga je een minimaal een router nodig hebben.
dan zou ik je ap inruilen voor een wireless router

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer alles opnieuw te installeren. Op de AP wordt alleen maar een laptop op verbonden.

Verwijderd

Topicstarter
mensen sorry dat ik jullie vanavond heb lastig gevallen, maar het wil gewoon niet...

• moppentappers
Je moet de kabel van het AP aansluiten op je laptop en dan de stappen dus uitvoeren, had je dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
nee...

:|

effe opnieuw proberen
moppentappers schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:10:
Je moet de kabel van het AP aansluiten op je laptop en dan de stappen dus uitvoeren, had je dat gedaan?

• muppet99
  • Laatst online: 08-02 21:19
als je bij bv telfort zit is 192.168.1.254 al standaard het ip van je modem (dhcp server) dus als je naar dat adres gaat komt je dus uit bij je modem ;) je moet het accesspoint restten, alleen aan de stroom zetten en dan een draad erin. Pc een vast ip adres geven in de range van 192.168.1.X ik zou gaan voor 192.168.1.253. Dan via je browser gaan naar het eerder genoemde adres x.x.x.254. Dan zul je hem waarschijnlijk wel kunnen configureren....

EDIT: als het accespoint geen dhcp heeft... wordt het lastig ;)

[ Voor 6% gewijzigd door muppet99 op 16-08-2011 22:22 ]

Carpe Diem

• moppentappers
Laten we jan huisen niet teveel verwarren, als hij gewoon de handleiding volgt moet het goed komen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen sorry dat ik jullie stoor maar ik ben echt de weg kwijt.... Ik heb een modem van online zo'n witte daar heb ik dus de kabel van modem van online naar de tp-link ingeklikt, alle lampjes branden gewoon. Ik heb de gebruiksaanwijzingen gevolgd die jij mij hebt gegeven moppentappers.. maar het wil gewoon niet.. ufffffffffff

• moppentappers
Het makkelijkste is misschien als een tweaker even langskomt om je te helpen, het is overigens binnen hooguit 5 min. gepiept.
De kabel moet vanaf de TP-link direct in de laptop, vervolgens begin je bij hoofdstuk 3 en volg je de stappen.

Verwijderd

Topicstarter
Van de tp link direct in de laptop en daarna zeker in de modem? maar Moppentapper kan iemand niet op afstand het installeren?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 22:37 ]

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:25
Maar wacht eens even: Het is een accesspoint, geen router. De configuratie die TS wil (het accesspoint direct aansluiten op de modem) gaat dan ook niet werken. TS heeft geen AP nodig, maar een router, en dat is dit ding niet. Deze werkt alleen maar als je al een netwerk hebt draaien..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De ts moet maar één apparaat aansluiten, een ap is genoeg
(dat het niet handig te configuren wordt als je eenmaal een werkende verbinding hebt is bijzaak als het allemaal goed ingesteld is)

Toegeven een wireless router zou handiger geweest zijn i.v.m. het gebrek aan ervaring

[ Voor 18% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 22:40 ]

Iperf

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:29:
Ik heb een modem van online zo'n witte daar heb ik dus de kabel van modem van online naar de tp-link ingeklikt, alle lampjes branden gewoon.
Wat voor een witte? Nummer. type, merk, foto etc.

Verwijderd

Topicstarter
Moppentappers en overige leden die mij geholpen hebben HET IS GELUKT!!!!!....

Het werkt prima en ik heb er ook een wachtwoord gegeven ;-)

Moppentapper de handleiding die je mij hebt gegeven heeft me enorm geholpen, deze handleiding zat niet in de doos, het enige wat in de doos zat was dat je direct de 198.182....moet intikken op internet op de AP in te stellen.

Bedankt mensen!!!!

• moppentappers
Geen probleem, mooi dat het is gelukt.
Pagina: 1