Draadloze PC adapter gebruiken als AccessPoint?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Het korte verhaal:
ik heb 1 internet aansluiting en geen routers modems

Ik heb een WiFi apparaat (xbox) dat ik op internet wil hebben. Nu heb op mijn PC internet en er zit ook een draadloze adapter in.
Eerder had ik de xbox via een ethernet kabel aangesloten op mijn PC om vervolgens met internetdelen zo op internet te kunnen met mijn xbox.
Echter heb ik een nieuwe pc. Mijn idee was nu om de xbox via WiFI aan de PC te koppelen en dan internet te delen met deze verbinding(hetzelfde als eerst maar dan draadloos).

Alleen hier loopt het mis, ik moet mijn PC als router instellen of iets zodat mijn xbox er verbinding mee kan maken. Want gewoon 2 wifi apparaten met elkaar laten verbinden werkt niet. Ik neem aan dat er vast wel iets van software voor is. Of moet ik mijn draadloze netwerk een vast ip toekennen of iets?

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Voor de duidelijkheid het idee is dus ""Wifi apparaat<->Wifi verbinding<->PC(met wifi adapter)<->internet"

Edit: Windows 7

Voor de vergelijking eerst had ik dus:
(ik heb 1 internetaansluiting op mijn kamer, student)
Xbox->kabel naar PC-> PC met 2 netwerkkaarten, internetgedeeld->Xbox en PC met internet yay

En dit moet het worden

Xbox->wifi verbinding naar PC -> PC met netwerkkaart(internet) en WiFi adapter en internetdelen ->xbox (en pc) met internet!

alleen de xbox wilt nog niet verbinden met de PC of internet.

Tweede edit: Tips om andere spullen te kopen hoef ik niet. Zo kan het makkelijk zat en het werkt prima(Als natuurlijk).

laatste edit: Alles doet het normaal, dit was een makkelijkere oplossing dan een router kopen. Wifi stick geinstalleerd op PC en met windows 7 een ad-hoc netwerk gemaakt. Alles werkte perfect. Reden waarom ie het eerst niet deed was omdat de drivers van de stick corrupt waren geraakt tijdens installatie blijkbaar. 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Postius op 17-08-2011 13:43 ]

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-04 15:43

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heb je van je internet provider alleen een modem gekregen? Als je een modem/router combinatie hebt gekregen van je internet provider, dan kan je tussen je pc en router nog een switch plaatsen en daarop je xbox aansluiten.

Anders zou je een een WiFi netwerk moeten maken met je WiFi adapter. Hiervoor staat er onder andere op Lifehacker.com wel een handleiding. En hierna op je bekabelde verbinding "Internet Connection Sharing" starten en koppelen aan je WiFi adapter. Dat _zou_ moeten werken :P

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:34
Ubuntu/linux op de pc?
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1000942

't zal ook wel kunnen in windows, zou ik eens moeten googlen.

EDIT: Xp? http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=13190
EDIT2: Win7? http://www.kombitz.com/20...create-an-ad-hoc-network/

[ Voor 40% gewijzigd door jeroenikke op 16-08-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Download Connectify. http://www.connectify.me/

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:40
Heel simpel. In Windows Vista of 7 ga je naar het Netwerkcentrum. Daar maak je een nieuwe verbinding of nieuw netwerk aan. In dat menu kies je dan voor een ad-hoc-netwerk. Ook wel computer-naar-computer netwerk genoemd.

Dan heb je geen extra software of iets dergelijks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
webfreakz.nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:11:
Heb je van je internet provider alleen een modem gekregen? Als je een modem/router combinatie hebt gekregen van je internet provider, dan kan je tussen je pc en router nog een switch plaatsen en daarop je xbox aansluiten.

Anders zou je een een WiFi netwerk moeten maken met je WiFi adapter. Hiervoor staat er onder andere op Lifehacker.com wel een handleiding. En hierna op je bekabelde verbinding "Internet Connection Sharing" starten en koppelen aan je WiFi adapter. Dat _zou_ moeten werken :P
@adhoc netwerken. Om de 1 of andere reden doet die functie het wel maar wil mijn xbox ermee niet connecten. Ik zal is nog wat aanprutsen met de sugessties hier om erop terug te komen. Bij de ethernet kabel destijds moest ik nog de IP adressen op xbox en PC instellen.

Het hoofdprobleem wat ik heb als ik een adhoc netwerk op mijn PC maak is dat mijn draadloze adapter op niet verbonden blijft staan bij netwerkadapters. BIj de xbox krijg ik de foutmelding dat ie het IPadress niet kan ophalen van de router modem. Moet ik dan toch handmatig een IP instellen? Hoe moeilijk kan eht zijn om 2 apparaten via wifi met elkaar te verbinden zeg. :(

@maximus en de rest bedankt voor de links ben aan het lezen/kloten.

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 16-08-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ad-hoc werkt in mijn ervaring inderdaad niet zo handig en betrouwbaar. Je bent beter af met een simpel accespointje.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wanneer je wekende verbinding hebt (ad hoc of niet) zou gebruiken zou ik de adapters btw gewoon bridgen en geen ics gebruiken, dank kun je alles op je router afhandelen

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Nogmaals ik heb maar 1 internetverbinding en geen routers of modems.

Ik heb nu beide apparaten op het draadloze netwerk gekregen. Echter volgens mij pc heeft het draadloze netwerk internettoegang(heb het internet gedeeld). Alleen wilt mijn xbox nog niet connecten met mijn PC. Statisch IP probleem dat hij niet op kan halen.

De letterlijke melding: Can't connect to your hardware using a static IP adress.

[ Voor 11% gewijzigd door Postius op 16-08-2011 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok geen router thuis daar kan ik mee inkomen.
zet dan ics aan ofzo

maar geen modem :D ? echt wel.
tenzij je in een datacentrum woont of een kabeltje in de amsterdam exchange hebt, beide onwaarchijnlijk. zelfs al zou je daar wonen dan zou een router ruim in je budget vallen :+

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 20:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Of je bent student en woont in een studenten flat dus ik heb geen toegang tot een router of wat dan ook. Kan er inderdaad 1 achter de verbinding in mijn kamer hangen maar daar heb ik om een legio redenen geen tijd/zin etc in.

Overigens ben ik al iets verder.
Mijn xbox kan nu goed connecten met het draadloos netwerk. Mijn PC ook echter xbox naar PC heeft ie nog geen zin in.

[ Voor 77% gewijzigd door Postius op 16-08-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Andrieske
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-04 13:46
Koop een switch voor een tientje en het probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

The_Andrieske schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:16:
Koop een switch voor een tientje en het probleem is opgelost.
Ik heb zelfs nog wel een ouwe router slingeren kan je zo ophalen :P

edit draadloos he

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 16-08-2011 20:38 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Andrieske
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-04 13:46
fish schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:21:
[...]

Ik heb zelfs nog wel een ouwe router slingeren kan je zo ophalen :P
Hij heeft geen router nodig, als hij in een studente flat zit zal er zowiezo wel ergens een router staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:24
Kijk trouwens ook even naar het ip dat jij van de router krijgt, dus het IP van je pc
(Windowstoets +R Enter, CMD Enter, Ipconfig /all enter) Als het in de 192.168.0.xxx zit, dan gaat internet connection sharing niet werken. Die gebruikt exact dezelfde range. Als je toegang heb tot de router (Dus wat je er bij het dosscherm eruit krijgt als standaard/default gateway) Dan moet je de DHCP server even toewijzen in de 192.168.x. serie, waar x ieder ander getal is dan 0 ;) (Als je hier geen toegang tot hebt, moet je Connectify downloaden en daar zet je in 2 minuten een Wifi accespoint mee op)

[ Voor 30% gewijzigd door Biersteker op 16-08-2011 20:57 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Het probleem bij een router is dat ik mijn mac adres verandering weer moet doorgeven en ik geen draadloze router heb en deze niet ga kopen voor zoiets onzinnigs. Verder moet internet sharen werken want het heeft 4 jaar gewerkt.

Het mac adress probleem duurt natuurlijk maar een paar dagen. Ik ga het eens proberen met connectify.

De xbox kan dus ook niet direct op de internetaansluiting worden aangesloten ivm het mac adres.

[ Voor 12% gewijzigd door Postius op 16-08-2011 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261479

Niet om het een of ander, maar je moet wel heel erg krap zitten om zo'n crappy oplossing te gebruiken voor internet op je XBOX. Is al dit gezeur je echt dat tientje voor een 2ehands routertje waard...?

Ik heb vroeger overigens eens een laptop insteekkaartje gehad, PCMCIA, van een of ander onbekend merk, waar software bij zat om hem als router te gebruiken. Ik zal eens graven of hij nog ergens ligt, en kijken of ik de software daarvan kan uploaden. Ik weet dat het met de ingebouwde netwerkkaart van een latere dell laptop ook werkte, niet gegarandeerd met alle kaarten vermoed ik...

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 261479 op 17-08-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Postius schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:46:
Het probleem bij een router is dat ik mijn mac adres verandering weer moet doorgeven en ik geen draadloze router heb en deze niet ga kopen voor zoiets onzinnigs. Verder moet internet sharen werken want het heeft 4 jaar gewerkt.

Het mac adress probleem duurt natuurlijk maar een paar dagen. Ik ga het eens proberen met connectify.

De xbox kan dus ook niet direct op de internetaansluiting worden aangesloten ivm het mac adres.
Bijna alle routers (zo niet alle) die je tegenwoordig koopt hebben de optie om zelf van macadres te weizigen en/of die van je pc te klonen. juist vanwege het probleem wat je aangeeft

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 17-08-2011 00:39 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05 19:18

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Minor titelfix :)

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Goed alles doet het.
HIer en daar bedankt voor de hulp, al zoals gezegd al die tips van koop een router. Ga dan weg serieus. Beetje zinloos. Ik snap het idee, maar ik geef tot 3keer toe aan dat het niet hoefde. EN ik om legio redenen niet in staat ben of zin heb daarin(anders had ik meteen wel een router gekocht van het begin...DUH) en nee het is niet alleen geld want een reden kan zijn om iets niet te kopen.

Een switch zou dan ook nie werken want de xbox mag geen direct verbinding maken met internet het moet via mijn pc (of een router maar dat doen we dus niet)

In ieder geval was het vrij simpel allemaal. Extreem simpel net als bij mijn ander internet deel verbinding. Ik snap niet waarom internetdelen als ingewikkeld wordt gezien of ingewikkelder dan een router. Tis evenveel moeite. Ook op andere fora valt het me op dat de enige tip die veel mensen geven is koop een router, internetdelen is echt wel simpel alleen niemand gebruikt het geloof ik.

Het probleem was eigelijk alleen maar de drivers van de WiFi stick was iets mis mee gegaan. Een clean instal gedaan van alles. EN nu werkt het allemaal perfect. Kan ook met mijn telefoon en alle andere apparaten verbinden.

Ad-hoc verbinding van windows 7/xbox werkte eigelijk nadat de drivers goed waren ingeinstalleerd prima. Alleen jammer dat je er pas na 4 uur achter komt dat er een driver file corrupt was. Toen dit opgelost was was het hele accespoint en internet delen binnen 2 minuten gebeurd.
Anoniem: 261479 schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 00:28:
Niet om het een of ander, maar je moet wel heel erg krap zitten om zo'n crappy oplossing te gebruiken voor internet op je XBOX. Is al dit gezeur je echt dat tientje voor een 2ehands routertje waard...?

Ik heb vroeger overigens eens een laptop insteekkaartje gehad, PCMCIA, van een of ander onbekend merk, waar software bij zat om hem als router te gebruiken. Ik zal eens graven of hij nog ergens ligt, en kijken of ik de software daarvan kan uploaden. Ik weet dat het met de ingebouwde netwerkkaart van een latere dell laptop ook werkte, niet gegarandeerd met alle kaarten vermoed ik...
Ten eerste hoezo is het een crap oplossing? Omdat jij er niet mee bekend bent?.....Daarnaast 2de hands routers vindt er eerst maar is 1. Daarnaast is het 2de hands, en een tientje is het niet(vaak niet) en het moet ook nog maar in de buurt zitten, want verzenden met dit soort spullen is ook discutabel. In ieder geval bedankt voor de moeite.

Maar goed om af te sluiten in vind het wel raar dat internet delen blijkbaar ook onder ICTers als heel erg moeilijk wordt ervaren ofzo? Op andere fora waren er ook weinig mensen die er kaas van hadden gegeten.
Uiteindelijk is het makkelijker dan een router als het in 1 keer werkt(want routers heb je ook gekloot mee). Mac adress klonen kan inderdaad maar dat is toch ook onderdeel van de moeite.

Maar goed alles werkt. Het was extreem simpel, makkelijker dan een router gebruiken. Stick erin gestoken en met een ad-hoc draadloos netwerk werkte het in 1 keer. Prima.
Iedereen bedankt voor de moeite en de gegeven links, beetje zuur dat het aan een corrupte driver lag. Had een hoop getyp gescheelt

@fishie: Uiteraard, ik zou voor mijn eigen echte netwerk altijd een router instellen. EN dan nog wel het liefst met draad ipv draadloos. Echter die optie is er niet altijd. En voor 1 persoonskamers waar je alles in doet moet je soms is wat andere oplossingen pakken. Achteraf is het allemaal erg simpel. Als ik ook meer draadloze apparaten had gehad had ik mischien ook wel een router gekocht. Alleen het verbaasde me(vooral ook op andere fora). Tja het is niet de meest perfecte oplossing, aan de andere kant ik ken ook zat routers die om de zoveel tijd standaard vast slaan en gereset moeten worden. Das toch ook niet alles maar geen nood, mocht ik ooit echt iets van een woning krijgen ipv een kartonnen doos van 4m2 dan zal ik zeer waarschijnlijk wel voor een router gaan :9

[ Voor 20% gewijzigd door Postius op 17-08-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Natuurlijk is het geen probleem,

Maar het wordt over het algemeen toch gezien als een houtje-touwtje oplossing. Je pc moet altijd aanstaan om de rest te voorzien van internet, ics staat ook niet bekend als het meest gebruiksvriendelijke.

Daarom word meestal aangeraden om een wat stabieler infra structuur te bouwen. De één probeert je daar wat sterker van te overtuigen dan de andere.

in ieder geval veel geluk met je werkende verbinding. je hebt je er tenslotte toch doorgebeten zoals een tweaker betaamd

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 17-08-2011 13:52 ]

Iperf

Pagina: 1