Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scan vergelijken met afbeeldingen in map*

Pagina: 1
Acties:

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 14:43
Beste Mede Tweakers,

Voor mij vader ben ik opzoek naar een specifiek stukje software.
Om eerlijk te zijn heb ik nog niet op google gezocht want ik weet niet precies waarna ik moet zoeken.

Het is namelijk als volgt:
Mijn vader spaart postzegels en scant elke dag nieuwe in. Daarna doorloopt hij bijna 30000 unieke zegels om te kijken hij de ingescande postzegel al heeft. Ik vroeg me af of er software is die dit kan doen en zoja hoe deze software heet.
Het mooiste zou zijn als de software rechtstreeks van de scanner kan aflezen en zoeken.

Wie zou mij hieraan kunnen helpen of een link in de goede richting kunnen geven?

Alvast bedankt.
Dhr_Soulslayer

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wat heb je zelf gevonden? Waarom werkt dat niet? Wat mag het kosten?

Zowat de eerste hit op Google: Image Comparer, € 29,95, dertig dagen gratis uitproberen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 16-08-2011 16:27 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Dhr_Soulslayer
CodeCaster schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:27:
Wat heb je zelf gevonden? Waarom werkt dat niet? Wat mag het kosten?

Zowat de eerste hit op Google: Image Comparer, € 29,95, dertig dagen gratis uitproberen. :)
Thnx, Zelf heb ik ook wel op image compare gezocht maar dan gaat de software meestal uit van een directory waarin zeg even 5000 foto's instaan waartussen dubbele staan. Zo werkt dit programma ook. Ik heb nog niet de optie gevonden waarbij je kan inlezen vanaf een scanner. Alleen vergelijken tussen 2 galerijen.

In mijn geval heb ik een dir van 5000 waaraan ik 1 nieuwe wil toevoegen maar ik wil eerste weten of deze al bestaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dhr_Soulslayer op 16-08-2011 16:59 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Dup Detector, is gratis en doet ook plaatjes van verschillende resoluties vergelijken. Je kan zelf instellen tot hoeveel % de plaatjes moeten overeenkomen.
Je kan of een hele "datasource"(folder) met zichzelf vergelijken, of een datasource vergelijken met een andere datasource.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
ik heb de titel even wat aangepast

Maar ik zou haast denken dat het makkelijker is om eerst de nieuwe postzegels te scannen en samen in een nieuwe map te zetten. Dan de map met de nieuwe vergelijken met de map waar de huidige collectie in staat. Of je dit direct vanaf de scanner voor elkaar gaat krijgen vraag ik mij af.

Desktop | Server | Laptop

• Dhr_Soulslayer
Rupie schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:27:
ik heb de titel even wat aangepast

Maar ik zou haast denken dat het makkelijker is om eerst de nieuwe postzegels te scannen en samen in een nieuwe map te zetten. Dan de map met de nieuwe vergelijken met de map waar de huidige collectie in staat. Of je dit direct vanaf de scanner voor elkaar gaat krijgen vraag ik mij af.
Ik denk ook dat dat de makkelijkste optie is. Zeker omdat ik eigenlijk opzoek ben naar een heel specifiek stukje software. Maargoed niet geschoten is altijd mis.

Hier mag een slotje op.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-11 12:25
XnView heeft ook een image compare functie. Kan je twee mappen opgeven en de plaatjes daarin op content vergelijken.
Pagina: 1