Wees consequent, maar niet altijd
enne, het is ook niet slecht ofzo denk ik, er zit toch zon powersave stand op ? probeer die is, dan gaat ie na zoveel minuten wat minder geluid produceren
Hij gaat wel mooi in Stand-By staan, maar hij blijft een takke herrie maken (slaapkamer). Mijn vorige Kyocera laserprinter ging helemaal tenminste uit!
HP in de spaarstand vreet nog behoorlijk veel
Toner is niet giftig of zo
En toner kan niet verdampen, tis poeder.
tnx..
Ook
Lees dit dan maar es...;)
OokDe toners van laserprinters kunnen mogelijk longaandoeningen veroorzaken. De inkt bevat giftige stoffen.
Jij sloopt je tonercartridge open en gaat toner snuiven?:?Op dinsdag 20 maart 2001 09:23 schreef Ook het volgende:
Toner is niet giftig??
[..]
Ook
Bij normaal gebruik kan het geen kwaad.
Powersave-opties zitten of in het menu of kunnen via de driver (of jetadmin voor een HP) ingesteld worden...
Ook
Kyocera toner is van keramiek gemaakt met kunsthars, dus hoe kan het dat er roet in zit ?????Op dinsdag 20 maart 2001 09:23 schreef Ook het volgende:
Toner is niet giftig??
[..]
Ook
Weet ik ook niet.... Ik grapte maar wat... (poging althans..)Op dinsdag 20 maart 2001 16:38 schreef Niels Saarloos het volgende:
[..]
Kyocera toner is van keramiek gemaakt met kunsthars, dus hoe kan het dat er roet in zit ?????
Ook
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Is de stroom op zolder gratis....?... en stroomverbruik ook niet (want hij staat op zolder).
Ook
De fuser gaat korter mee, hier zit immers een halogeenbuis in die continue verwarmd wordt en dus korter meegaat, dit zal op de 10 jaar een jaar of 2 korter zijn.Op woensdag 21 maart 2001 07:15 schreef Tony Vroon het volgende:
Ik laat mijn III-D in ieder geval altijd aanstaan. Lijkt me beter voor de levensduur van de fuser, en hij blijft beter stofvrij. Geluidsproductie speelt geen rol en stroomverbruik ook niet (want hij staat op zolder)
.
Aangezet worden is volgens mij voor de meeste apparatuur slechter voor de levensduur als een week continu aanstaan...
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Nee, kan ook met een parallelle printer, heb ik zelf ook een tijdje gehad. Nu draai ik weer lekker UTP op mijn HP LaserJet 4MP.. Relaxed!Op dinsdag 20 maart 2001 10:30 schreef Ook het volgende:
Is dat JetAdmin niet alleen voor "echte" netwerkprinters?? Dat werkt toch niet op een gedeelde printer aan een paralelle kabel...?
Ook
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Tja, een laserprinter is geen lamp he?Op woensdag 21 maart 2001 16:25 schreef Tony Vroon het volgende:
Mag je me toch eens vertellen waarom een lamp altijd stukgaat als je 'm aan doet. Als electronica stukgaat gebeurd dat heel vaak terwijl je 't aandoet.
Aangezet worden is volgens mij voor de meeste apparatuur slechter voor de levensduur als een week continu aanstaan...
Een lamp 24/7 aanzetten of 3x per dag effe aan is een heel verschil hoor. Ik zou liever dat 2e doen, 24/7 gaat hij minder lang mee.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Bij het inschakelen komt er een piekspanning door je spul.
Bij pc's is er niet altijd zo'n piek, maar daar gaat het ook over mechanica (fans, hd, printer,... ) die ook beter constant in beweging zijn dan in- en uitgeschakeld te worden. Hangt natuurlijk af van hoelang je iets kan uitschakelen, een lamp die enkele weken niet moet branden zou je beter uitschakelen. Maar voor de elektriciteitsrekening schakel je de lamp best altijd uit als ze niet meer nodig is, een kapotte lamp is namelijk goedkoper;).
Een gloeilamp zou 10.000 uren ofzo moeten kunnen branden (zie verpakking), heeft iemand zo'n lamp? Ik wel, het lampje van de deurbel brandt al 10 of 11 jaar constant. Ook nog een voordeel dat het buiten minder warm is
- stroomverbruik huis verdubbelt zodra dat ding aanstaat.
- een penetrante ozongeur komt eruit als het aanstaat. Roet/toner mag misschien potentieel gevaarlijk spul zijn, ozon komt altijd uit laserprinters en irriteert neus- en slijmvliezen. En m'n huisgenote met lichte asthma is er evenmin blij mee.
Oslik blyat! Oslik!
En als je 'm eens schoonmaakt hoeft de fuser ook veel minder lang te verhitten, het scheelt namelijk of je een luchtvolume moet verhitten met 'n schone fuser of met een fuser die bedekt zit onder 'n kilo stof....
Kyocera SUX ASSOp dinsdag 20 maart 2001 09:15 schreef Niels Saarloos het volgende:
KYO rules
HP in de spaarstand vreet nog behoorlijk veel
Toner is niet giftig of zo
En toner kan niet verdampen, tis poeder.
Welk type ?Op donderdag 22 maart 2001 16:08 schreef --Mulder-- het volgende:
[..]
Kyocera SUX ASSHebben er hier ook een paar op het werk, bagger spul, papier loopt vast, vage drivers, HP werkt tenminste altijd
Wie doet het onderhoud, hoe vaak gaat er een klep open ?
Vage drivers ?
Ennuh, HP is net zo erg met support , drivers, vastelopers en weet ik veel wat.
Vertel eens welke kyo en welke hp's je hebt ?