HP Laserprinter altijd aan?

Pagina: 1
Acties:

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik heb een HP laserprinter (5mp) op ons servertje aangesloten. Zoveel printen we nou ook niet hier, maar dat ding staat wel altijd aan. Kan dat zomaar? Of verdampt m'n toner dan ofzo...? (kankerverwekkend heb ik gelezen!) Of slijt ie sneller als ie constant aanstaat? (hij wordt niet zo warm dus ik dacht dat het wel kon....)

Ook

Wees consequent, maar niet altijd

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:00
toner verdampen ? nee wees er maar niet bang voor ;)

enne, het is ook niet slecht ofzo denk ik, er zit toch zon powersave stand op ? probeer die is, dan gaat ie na zoveel minuten wat minder geluid produceren :)

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21

ChUcKiE

Dus........

Probleem heb ik ook met een 4Plus.

Hij gaat wel mooi in Stand-By staan, maar hij blijft een takke herrie maken (slaapkamer). Mijn vorige Kyocera laserprinter ging helemaal tenminste uit!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
KYO rules

HP in de spaarstand vreet nog behoorlijk veel

Toner is niet giftig of zo
En toner kan niet verdampen, tis poeder.

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Dei powersave optie komt me inderdaad wel bekend voor ja.. Maar kan je die zelf aanzetten dan?? Ik dacht dat een printer dat gewoon wel of niet kon.... Ik zie nl nergens waar ik dat dan aan kan zetten....?
tnx..

Ook

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Toner is niet giftig??
Lees dit dan maar es...;)
De toners van laserprinters kunnen mogelijk longaandoeningen veroorzaken. De inkt bevat giftige stoffen.
Ook

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 09:23 schreef Ook het volgende:
Toner is niet giftig??
[..]

Ook
Jij sloopt je tonercartridge open en gaat toner snuiven?:?:?
Bij normaal gebruik kan het geen kwaad.

Powersave-opties zitten of in het menu of kunnen via de driver (of jetadmin voor een HP) ingesteld worden...

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Is dat JetAdmin niet alleen voor "echte" netwerkprinters?? Dat werkt toch niet op een gedeelde printer aan een paralelle kabel...?

Ook

• Vm1heA
Op dinsdag 20 maart 2001 09:23 schreef Ook het volgende:
Toner is niet giftig??
[..]

Ook
Kyocera toner is van keramiek gemaakt met kunsthars, dus hoe kan het dat er roet in zit ?????

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Op dinsdag 20 maart 2001 16:38 schreef Niels Saarloos het volgende:

[..]

Kyocera toner is van keramiek gemaakt met kunsthars, dus hoe kan het dat er roet in zit ?????
Weet ik ook niet.... Ik grapte maar wat... (poging althans..)

Ook

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik laat mijn III-D in ieder geval altijd aanstaan. Lijkt me beter voor de levensduur van de fuser, en hij blijft beter stofvrij :). Geluidsproductie speelt geen rol en stroomverbruik ook niet (want hij staat op zolder) :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
... en stroomverbruik ook niet (want hij staat op zolder) :).
Is de stroom op zolder gratis....? ;)

Ook

• Vm1heA
Op woensdag 21 maart 2001 07:15 schreef Tony Vroon het volgende:
Ik laat mijn III-D in ieder geval altijd aanstaan. Lijkt me beter voor de levensduur van de fuser, en hij blijft beter stofvrij :). Geluidsproductie speelt geen rol en stroomverbruik ook niet (want hij staat op zolder) :).
De fuser gaat korter mee, hier zit immers een halogeenbuis in die continue verwarmd wordt en dus korter meegaat, dit zal op de 10 jaar een jaar of 2 korter zijn.

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mag je me toch eens vertellen waarom een lamp altijd stukgaat als je 'm aan doet. Als electronica stukgaat gebeurd dat heel vaak terwijl je 't aandoet.
Aangezet worden is volgens mij voor de meeste apparatuur slechter voor de levensduur als een week continu aanstaan...

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 maart 2001 10:30 schreef Ook het volgende:
Is dat JetAdmin niet alleen voor "echte" netwerkprinters?? Dat werkt toch niet op een gedeelde printer aan een paralelle kabel...?

Ook
Nee, kan ook met een parallelle printer, heb ik zelf ook een tijdje gehad. Nu draai ik weer lekker UTP op mijn HP LaserJet 4MP.. Relaxed!

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 maart 2001 16:25 schreef Tony Vroon het volgende:
Mag je me toch eens vertellen waarom een lamp altijd stukgaat als je 'm aan doet. Als electronica stukgaat gebeurd dat heel vaak terwijl je 't aandoet.
Aangezet worden is volgens mij voor de meeste apparatuur slechter voor de levensduur als een week continu aanstaan...
Tja, een laserprinter is geen lamp he? :?

Een lamp 24/7 aanzetten of 3x per dag effe aan is een heel verschil hoor. Ik zou liever dat 2e doen, 24/7 gaat hij minder lang mee.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Spijtig, maar elektronica aan en afzetten is slechter dan aanlaten (ook voor een lamp).
Bij het inschakelen komt er een piekspanning door je spul.

Bij pc's is er niet altijd zo'n piek, maar daar gaat het ook over mechanica (fans, hd, printer,... ) die ook beter constant in beweging zijn dan in- en uitgeschakeld te worden. Hangt natuurlijk af van hoelang je iets kan uitschakelen, een lamp die enkele weken niet moet branden zou je beter uitschakelen. Maar voor de elektriciteitsrekening schakel je de lamp best altijd uit als ze niet meer nodig is, een kapotte lamp is namelijk goedkoper;).

Een gloeilamp zou 10.000 uren ofzo moeten kunnen branden (zie verpakking), heeft iemand zo'n lamp? Ik wel, het lampje van de deurbel brandt al 10 of 11 jaar constant. Ook nog een voordeel dat het buiten minder warm is *D.

• dion_b
  • Laatst online: 09:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb ook een monster van een HP IIID. Staat in (vult...) een hoek van m'n woonkamer. No way staat die meer aan dan strict noodzakelijk. 2 redenen:

- stroomverbruik huis verdubbelt zodra dat ding aanstaat.
- een penetrante ozongeur komt eruit als het aanstaat. Roet/toner mag misschien potentieel gevaarlijk spul zijn, ozon komt altijd uit laserprinters en irriteert neus- en slijmvliezen. En m'n huisgenote met lichte asthma is er evenmin blij mee.

Oslik blyat! Oslik!

• Tony Vroon

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Als je last hebt van penetrante ozongeur wordt het misschien eens tijd om je ozonfiltertje te vervangen :).
En als je 'm eens schoonmaakt hoeft de fuser ook veel minder lang te verhitten, het scheelt namelijk of je een luchtvolume moet verhitten met 'n schone fuser of met een fuser die bedekt zit onder 'n kilo stof.... 8-).

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 14:21
Op dinsdag 20 maart 2001 09:15 schreef Niels Saarloos het volgende:
KYO rules

HP in de spaarstand vreet nog behoorlijk veel

Toner is niet giftig of zo
En toner kan niet verdampen, tis poeder.
Kyocera SUX ASS :( Hebben er hier ook een paar op het werk, bagger spul, papier loopt vast, vage drivers, HP werkt tenminste altijd

• Vm1heA
Op donderdag 22 maart 2001 16:08 schreef --Mulder-- het volgende:

[..]

Kyocera SUX ASS :( Hebben er hier ook een paar op het werk, bagger spul, papier loopt vast, vage drivers, HP werkt tenminste altijd
Welk type ?
Wie doet het onderhoud, hoe vaak gaat er een klep open ?
Vage drivers ?

Ennuh, HP is net zo erg met support , drivers, vastelopers en weet ik veel wat.

Vertel eens welke kyo en welke hp's je hebt ?
Pagina: 1