Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Uit snelheidsoverwegingen heb ik mijn oude Belkin Router (802.11g 54Mbps) vervangen door een nieuwe Sitecom WLR-3000 - Wifi Snelheid 300Mbps - Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n

Mijn instellingen:
Mode: AP
Band: 2.4GHz (B+G+N)
Channel: 6 (bekeken met inSSIDer 2.0 en wordt nauwelijks gebruikt in de omgeving)
Beveiliging: WPA2 (AES) met password

De volgende producten zijn aangesloten:
Windows Vista Desktop bekabeld
Windows Vista Laptop (Wireless -> Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection)
iPhone4 (laatste OS geen jailbreak)
iPad1 (laatste OS geen jailbreak)

Nu doet het volgende probleem zich onder deze instellingen voor. Als de iPhone en iPad in stand-by gaan, verbreken ze in veel gevallen de verbinding met de router. Dan moet je tot 2x toe het netwerk selecteren en soms vraagt hij zelfs om het password. Als bezoekers met de iPhone willen inloggen, moeten ze 2x het wachtwoord ingeven alvorens het lukt.

Dit is natuurlijk irritant dus heb ik wat zaken uitgeprobeerd en gecontroleerd (resetten netwerkinstellingen van iPhone en iPad, resetten router, veranderen band, veranderen channels, veranderen sleutel naar WPA TKIP) en kwam ik tot de volgende constatering:
Als ik de band instel op 2.4GHz N werken de iPhone en iPad naar behoren maar kan ik niet meer op internet met zowel mijn bekabelde Desktop als mijn Wireless Laptop. Ik krijg dan de melding dat er een DNS probleem is en de server van microsoft.com niet bereikbaar is.

Hiervoor had ik met mijn tragere Belkin router nooit dergelijke problemen en werkte alle apparaten zonder enig probleem met de WiFi.

Ik heb vele fora doorzocht en zie dat er meer problemen zijn tussen Apple en verschillende routers maar voor mijn bovenstaande probleem zie ik nergens een oplossing waar ik mee verder kan.

Misschien heeft iemand hier een idee wat ik over het hoofd zie? Alvast dank voor de moeite.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2011 17:05 . Reden: Verkeerde eenheid bij Band (GHz ipv MHz) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Een 2,4GHz band (2400MHz en wel 2412 t/m 2472MHz, betrekkelijk kleine bandbreedte van 60MHz dus) wireless AP ingesteld op de 300Mbps snelheid gebruikt 2 kanalen tegelijk van ieder 20MHz en overlapt dus met andere kanalen ongeacht welk kanaal. Jouw wireless apparaten echter ondersteunen geen 40MHz (fat channels) kanalen, wellicht veroorzaakt dit dan misschien wel het probleem. Kijk eens of channel width instellen op 20MHz helpt.
Heb je misschien ook je oude router snel vervangen en niet je modem even reset (tijdje uitzetten)? Vaak veroorzaakt dat ook problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je antwoord.

Beide suggesties uitgevoerd maar geen verschil in de resultaten.
Wat ik niet begrijp is dat mijn bekabelde desktop en laptop op de band 2.4GHz (N) niet willen verbinden en wel op de 2.4GHz (B+G+N).
Desktop en laptop beiden ouder dan 3 jaar. Kan het zijn dat de netwerkkaarten N niet aankunnen?

Verwijderd

Topicstarter
Bijkomend probleem: als ik iemand via Skype bel, vliegt de internetverbinding van de router er kortstondig uit maar herstelt zich dan automatisch weer.

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
De Intel 3945ABG ondersteund inderdaad geen Wireless-N dus het is logisch dat die niet verbind. Dat je bekabelde desktop geen verbinding krijgt is een beetje gek, aangezien dat niets met de instellingen voor het AP te maken heeft.

Heb je de laatste firmware voor de Sitecom?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook de laptop geeft bekabeld niet thuis op de N band.

Ik heb de laatste firmware erop staan dus daar kan het ook niet aan liggen. Soms blijft de iPhone in standby connected maar in de meeste gevallen verbreekt hij de verbinding en moet ik mijn Wifi opnieuw selecteren. De iPad vertoont een gelijksoortig gedrag al gaat deze iets minder vaak offline.
Het lijkt alsof er iets moduleert |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zet je modem uit en je router uit, reset je router naar fabrieksinstellingen en stel daarna alleen het broodnodige in als wireless beveiliging. Gewoon b/g/n moet werken en anders exit met de router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je suggestie uitgevoerd en ook compleet zonder beveiliging geprobeerd maar zonder resultaat. De Apple apparaten blijven de verbinding met WiFi verbreken.

De Sitecom wlr-3000 gaat terug naar Paradigit en we gaan kijken wat voor alternatief verkrijgbaar is. Ik ben bang dat de duurdere met Gigabit ook geen soelaas gaat bieden en dat ik hun andere merk (Linksys) ga proberen.

PS: zie op andere fora dat ik niet meer de enige ben met dit probleem

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 21:30
Hey Bananas,

Vandaag toevallig ook bij Paradigit geweest om thuis van WIFI gebruik te kunnen gaan maken.
Vooral voor de laptop van mijn vriendin en onze Iphones.

Heb de simpele gekocht, de Sitecom WLR 1000

Haar laptop connecte meteen draadloos en ook mijn vaste PC deed het met doorgelinkte UTP kabel ook.

Maar de IPhones doen dus helemaal niets, van alles geprobeerd zoals de 20 mhz, uitgeschakelde beveiliging
maar niets werkt. Iphone kan wel de router vinden maar geen enkele verbinding maken.

Ook ik ben door kennissen geadviseerd om te ruilen naar een Linksys, gaan we morgen maar meteen doen...
Ben benieuwd of je ook je problemen kunt verhelpen, succes!

psn = smeersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Maaarek. Dat sterkt me in de ruil. Mijn iPhone blijft connecten en disconnecten. Het lijkt wel alsof de apparaten elkaar in de weg zitten. Heb je het met je iPhone geprobeerd toen de laptop uit stond?

Op dit moment is mijn iPhone op de WiFi, laptop ook maar de iPad vraagt weer om een draadloos netwerk te selecteren. Ik ga zo naar Paradigit aangezien mijn ruiltermijn vandaag verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 16:59
ik had jou misschien kunnen helpen met/zonder teamviewer (is een stuk makkelijker voor mij) maar aangezien ik zometeen OOK weg moet kan dat helaas niet. ook raad ik aan (vooral als je veel op die laptop zit) om het op een G netwerk te zette (ipv N) dan vind je laptop het draadloze netwerk wel en MISSCHIEN lost het de probleme met die apple apparaten ook op. (-*houdt niet van apple*)

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Themperror thanks, helaas is de laptop het probleem niet maar de Apples wel. Ook op de G band blijft de iPhone disconnecten in stand-by en soms connect hij weer vanzelf. Je moet altijd 2x het netwerk selecteren voordat hij weer werkt. Dat is erg irritant.

Ook verlaagt het selecteren van de G band mijn Max Rate naar 18Mbps (inSSIDer 2.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 15:46
Sitecom, Belkin zijn nou niet echt merken die je als stabiel kan aanmereken. Zou eerder voor een wat duurdere systeem gaan. Heb zelf Cisco/Linksys AP geinstalleerd bij een vriendin.
2 iPhones, android, macbook, Windows laptop kunnen allemaalk te gelijk aanmelden geen problemen mee iig.

Daarnaast disconect de iPhone altijd WIFI als hij ong 10 min in stby staat.

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 24-08-2011 12:03 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@To_Tall dank, dat van de iPhone klopt maar dan meldt hij wel vanzelf weer aan. Bij deze moest je 2x aanmelden voor je weer contact had en soms deed hij het zelf.

Nu een Linksys E-2000 en alles werkt als een zonnetje met een gelijke signaalsterkte(!)

Saillant detail: terwijl ik in de winkel stond , kwam een andere klant met gelijkende problemen de Sitecom voor een Linksys ruilen. Ik denk dat de 1000 serie van Sitecom in de toekomst een firmware update kan verwachten.

Paradigit wist me te vertellen dat UPC de Sitecom aanraadde omdat het meer Plug&Play is en de Linksys tot voor een half jaar geleden connectieproblemen opleverde. Na een aanpassing van Linksys blijkt dit verholpen en ik kan dat bij deze bevestigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 21:30
@Bananas,

ook hier werkt alles prima met de Linksys E-1000, ook een erg makkelijke en duidelijke setup, kind kan de was doen.

Verkoper paradigit zei dat hij me in eerste instantie de sitecom had aanbevolen omdat deze het beste met het Ziggo modem zou samenwerken. De nieuwere versies van Linksys werken blijkbaar dus wel goed (en beter)

psn = smeersbergen

Pagina: 1