Toon posts:

Dell boxen op Asus Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb oude boxen gekregen van een Dell Dimension 8400, het zijn ong. 5 kleine boxen en een grote box. Ik zou deze graag aansluiten op mijn Asus (N61Ja) laptop voor betere kwaliteit geluid. Ik ben best een sukkel op het gebied van techniek, dus is er iemand die mij wil/kan uitleggen hoe ik dit kan doen, of het überhaupt mogelijk is en wat ik daar dan voor nodig heb in kleutertaal? Welke snoeren en geluidskaart(en) etc ? :P Misschien is er een andere website die het uitlegt? Ik zou het echt heel fijn vinden!

Mvg,

GuitarMusic

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Voor een 5.1 set (ongeveer) heb je een externe geluidskaart nodig op een laptop. Een simpele welke analoog 5.1 kan uitpoepen is meestal al voldoende.

Of je dit echter wilt is een andere vraag, aangezien de kwaliteit van die speakers (!) vaak niet super hoog is. En je daardoor beter een simpel speakersetje (van Logitech bijvoorbeeld) kunt aanschaffen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:28:
Ik heb oude boxen gekregen van een Dell Dimension 8400, het zijn ong. 5 kleine boxen en een grote box. Ik zou deze graag aansluiten op mijn Asus (N61Ja) laptop voor betere kwaliteit geluid.
Aangezien het hier om een 5.1 set gaat neem ik aan dat je deze aan moet sluiten via 3 x 3,5mm jack.
Er zijn laptops met 3 x 3,5mm jack als uitgang. Dan zou je in principe alles rechtstreeks op elkaar aan moeten kunnen sluiten. Ik zit mobiel, dus ik kan niet nakijken of de Asus N61Ja daar over beschikt.

Andere optie is om een externe geluidskaart te kopen met USB. Wel kijken dat de geluidskaart dan meerkanaals analoge uitgangen heeft in de vorm van 3 x 3,5mm jack.
alex3305 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:30:
Of je dit echter wilt is een andere vraag, aangezien de kwaliteit van die speakers (!) vaak niet super hoog is. En je daardoor beter een simpel speakersetje (van Logitech bijvoorbeeld) kunt aanschaffen.
Dell heeft in het verleden vooral Altec Lansing speakers bij hun producten geleverd. Er zijn diverse setjes geweest van Dell die zeker betere prestaties neerzetten dan een Logitech-setje. Dus de kwaliteit van Dell-speakers zou ik niet meteen onderschatten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Als ik de specs op de Asus website mag vertrouwen, heeft je laptop volgende aansluitingsmogelijkheden:
Interface 1 x Express card
1 x Microphone-in jack
1 x Headphone-out jack (S/PDIF)
1 x VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
1 x USB 3.0 ports
2 x USB 2.0 ports
1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert
1 x HDMI
1 x WLAN On/Off Switch
1 x E-SATA

En dus zie ik twee ganbare opties:
1. Je sluit het setje alleen via de front 3.5 (groene) aan je laptop aan. In dit geval krijg je geen echt surround geluid maar (waarschijnlijk) wel een geüpmixte 2.0. Dan krijg je geluid vanuit elke speaker, maar in games hoor je niet je vijanden vanachter aankomen.

2. je koopt een (externe) geluidskaart voor voor je laptop en die sluit je vervolgens kleurgewijs aan je speakerset aan.

De speakers met elkaar verbinden zou geen probleem mogen zijn, dat is gewoon de kleuren volgen.