Twijfel tussen 2 laptops. Welke zou jullie keuzen zijn ?

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
Beste Tweakers,

Al een aantal weken zit ik te twijfelen tussen 2 laptops. Helaas kan ik zelf niet de keuze maken omdat ik er niet zo enorm veel verstand van heb. Vandaar dat ik graag aan jullie zou willen vragen voor welke laptop je zou gaan en uiteraard ook waarom.

De MSI GX660-249NL:
pricewatch: MSI GX660-249NL

of

Lenovo Thinkpad i5 NTH4WMH
pricewatch: Lenovo Thinkpad T510 (NTH4WMH)

Wat zijn de taken die ik zoal ga doen:
-Middelzware games
-720 /1080p films kijken
-Photoshop.
Daarnaast uiteraard schoolzaken, office pakket.

Als jullie verder vragen hebben of meer informatie zal ik proberen zo snel mogelijk te antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Ronald Boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55
waarom geen sandy bridge model? voor dit geld kun je meer laptop krijgen. Kijk eens naar de best buy guides. Tip: Dell XPS serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Zijn m.i. allebei prima laptops. Voor dat geld zou je ook naar andere laptops kunnen kijken, idd naar een sandy bridge, weet niet waarom je bij deze 2 uitkwam?
Is die lenovo uberhaupt nog wel leverbaar..? En zo ja, voor welke prijs?

Voordelen per laptop die ik zo snel zie:

MSI:
grotere harde schijf
HDMI poort voor als je je laptop aan bv je TV wil kunnen hangen

Lenovo:
Firewire, voor als je een videocamera die werkt met tapes aan je laptop wil kunnen hangen
of je bv een harde schijf hebt die met firewire werkt
e-sata: voor als je zo'n harde schijf hebt
Windows 7 professional, voor als je laptop in een domein moet kunnen hangen (meestal, als je op je werk wilt/mag inloggen met je eigen laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik sluit me aan bij de Tweakers hierboven, voor dit budget kan je zeker een mooie SB laptop vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoes12
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 22:24
@ Ruud van Elk. Ik zal eens spitten. Maar op dit moment heb ik deze 2 laptops uitgekozen.
@ Dragon2, Top reactie, maakt mij keuze meteen een stuk makkelijker. Qua Grafische Performance en rekenkracht zijn deze volgens mij gelijk toch?
@Pixel, bedankt, ik zal ook eens een kijkje nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elmoes12 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:43:
@ Dragon2, Top reactie, maakt mij keuze meteen een stuk makkelijker. Qua Grafische Performance en rekenkracht zijn deze volgens mij gelijk toch?
Dat denk ik niet. De MSI heeft een HD5870m. De lenovo heeft een niet nader gespecificeerde grafische kaart, maar daarmee kan je echt geen games spelen. De HD5870m is als ik een gokje mag wagen, 6x sneller.

Ik vind beide laptops eigenlijk niet ideaal, de MSI is een loodzware gamebak met een relatief trage processor en ruk-accuduur, en de lenovo is een stevige zakelijke notebook met vermoeddelijk een lange accuduur. 2 verschillende notebooks, voor 2 verschillende doelen ontworpen.
Als je echt twijfelt tussen deze 2 notebooks: ga terug naar de tekentafel en kijk welk aspect je echt belangrijk vind aan een notebook: grafische kracht, accuduur, scherm, gewicht, en dat soort dingen.

Maar ik ga dit topic sluiten confirm het CSL beleid. Als je er nog niet uitkomt, maak dan een post in een van de NBBG topics: Best Buy Guide overzichtstopic. Daar zijn ze voor.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.