Windows 7 Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:54
Beste Tweakers,

Ik kamp met een probleem om Windows 7 te installeren.
Ik heb maanden geleden een Hackintosh geïnstalleerd, maar ik wou weer terug naar Windows. Ik kwam eergisteren terug van vakantie en gisteren had ik me Hardeschijf geformatteerd. Echter is er 1 partitie 8GB die ik niet kan formatteren ( wat ik zag was die van de bootloader voor OS X). Ook telkens als ik Windows Installeer op de partatie van 492GB krijg ik een foutmelding bij het installeren, Can't find installed ( Ik vond dat het of aan de DVD speler lag of aan de DVD zelf. Ik heb al verschillende DVD's gebrand en Windows7 maar nog steeds het zelfde probleem. ) Ik heb een Bootable USB gemaakt van mijn Blackberry maar hij wilt het ook niet booten. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Bvd,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Gewoon de partities die je ziet in de installer verwijderen, vervolgens een nieuwe laten maken door de installer. Waarschijnlijk heb je je harde schijf met een GUID partitie tabel geformatteerd tijdens de installatie van OS X.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfighter87
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:22
ubuntu live cd -> gparted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
@ MaximusTG dat klopt, maar ik kan die partitie niet verwijderen of formatteren, dat laat de Windows DVD niet toe. Ik heb ook Partition Magic Live CD gebruikt en dat lukt ook niet.

@Hellfighter87 Wat moe tik doen met de Ubuntu Live CD? Zou je het kunnen uitleggen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:00
Je pc opstarten met die Ubuntu Live CD en dan in Ubuntu het programma Gparted opstarten.

Met dat programma zou ja als het goed is de harde schijf wel moeten kunnen benaderen en die 8 Gb partitie verwijderen.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Nee, dat kan niet, want Ubuntu heeft tegenwoordig niet meer standaard gparted geinstalleerd staan. Er staan een andere app voor. Als je de NLse taal kiest dan heet het "schijfgereedschap"
Dus live cd (of usb) opstarten, kiezen voor NL, als ie geboot is kies je voor systeem -> beheer -> schijfgereedschap.
Daar kies je je harde schijf, en dan kies je voor "Station formatteren", dus niet "volume formatteren". Dan kies je voor MBR.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik ga het even doen Maximus, Hartelijk dank. Ik hou jullie op de hoogte. Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Mocht je een oude versie van Ubuntu gebruiken dan zou er natuurlijk nog wel gparted bij kunnen zitten. Maar komt in principe op hetzelfde neer. Je hoeft trouwens ook geen partitie aan te maken, dat kan je beter met de windows installer doen. Die ziet dan straks alleen lege ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gparted heeft een "eigen" live cd dus waarom Ubuntu gebruiken. ;)

http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik zag me hardeschijf STXXXXX en die is nu MBR 500GB helemaal leeg. Zag ook een van 8,6GB DISK0 maar daar kon ik niks mee doen. Ik ga nu Windows proberen te installeren en hopen dat het werkt. Gparted zit trouwens wel op de laatste Ubuntu Live Cd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Aha, dan hebben ze gparted alleen uit de standaard te installeren apps gehaald :). Maar dan is die 8,6 GB schijf gewoon een andere HDD? Of een verdwaalde usbstick of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
MaximusTG schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:48:
Aha, dan hebben ze gparted alleen uit de standaard te installeren apps gehaald :). Maar dan is die 8,6 GB schijf gewoon een andere HDD? Of een verdwaalde usbstick of zo?
Volgens mij bij de hackintosh was dat een partitie van de Bootloader, maar dat snap ik niet. Want hij gaf via de LiveCD aan eerst 470GB hDD, nadat ik ik hem naar MBR heb geformatteerd zag ik weer 500gb. Ik brand nu weer een Windows 7 DVD en dan probeer ik het. Hopelijk werkt het.

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
@MaximusTG Helaas maar alsof ziet hij 2 partities. 470gb waar ik Windows op kan installeren maar na een tijdje foutmelding krijg en dan de 8GB die ik niet kan formatteren, deleten of wat op installeren. Terwijl dat net weg was met de Ubuntu Live CD... Moet ik proberen met wat settings in de Bios? Moet hij op IDE? AHCI? RAID? Enchanced? Enig idee?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Kun je anders een screenshot posten van gparted of schijfgereedschap van je harde schijf? Denk niet dat je BIOS settings dit kunnen oplossen. Als je trouwens AHCI wil gebruiken moet je dat wel aanzetten voor je Windows 7 installeert, anders activeert windows de driver die je daarvoor nodig hebt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Bij het installeren bij stap 3 (Installing features)) krijg ik de foutmelding: Windows cannot install required files. The file may be corrupt or missing. Make sure all files required for installation are available, and restart the installation. Error code: 0x80070017. Ik start ubuntu live CD en dan stuur ik je de screen shot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm, die foutmelding kan wijzen op een corrupte dvd, of (lijkt mij) corruptie op je harde schijf. Het betekent dat de bestanden die Windows kopieert niet goed aankomen op de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low level format als laatste redmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Low level format, en hoe most ik dat doen? Oh jeej, eerste en laatste x dat ik dan ooit een Hackintosh doe. Moet het via Ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Post eerst die screenshot maar eens, en daarna kan je altijd nog eerst een andere dvd gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:31
Heb je die DVD's aan maximum-snelheid gebrand?

Als ik je foutmelding google vind ik een aantal resultaten waar de oplossing bleek te zijn:

DVD opnieuw branden met laagst mogelijke snelheid. (eentje zei er ook DVD-RW gebruiken ipv DVD-R maar dat lijkt me minder waarschijnlijk).

Ook zou het kunnen helpen om in de BIOS de grafische kaart uit te schaken (enkel onboard gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Een beetje gegoogle levert op dat die 8,6 GB disk komt doordat Drive Xpert aanstaat in je BIOS. Je hebt zeker een Asus mobo?
Maar volgens mij staat dat los van je andere probleem. Als ik goed kijk in die tweede screenshot staat daar dat de schijf bad sectors heeft. Lijkt me eerder dat dat is wat er mis is?

Edit: zet je schijf ff in een andere pc met windows erop, en gebruik de seagate tools:

http://www.seagate.com/ww...0VgnVCM100000dd04090aRCRD

of gebruik eerst een andere windows dvd

[ Voor 28% gewijzigd door MaximusTG op 16-08-2011 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Hey Maximus, ik ga straks even kijken naar dat in de Bios. Ik brand nu windows op de allerlaagste snelheid.

Er staat bij SMART SELF TEST: ReAllocated Sector Count (Warning) Count of remapped sectores. When the hard drive finds a read/write/verification error, it marks the sector as reallocated and transfers data to a special reserved area (space area)..

Voor de rest is alles goed.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hmm ja, de reallocated sector count geeft aan hoeveel stukjes van je harde schijf niet meer lees/schrijfbaar zijn en dus zijn verplaatst naar het reservestuk. Als dat getal erg hoog wordt is dat geen goed teken. Kans bestaat dat je schijf kapot gaat. Hoe oud is de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik denk dat hij nu 2 jaar oud is. 500GB van Seagate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Ik zie de 8gb schijf niet meer dus dat is opgelost. Ik mis wel 30GB aan ruimte, snap niet hoe dat kan, Denk dat de HDD het begint te begeven..... Ik ben bezig met installeren van Windows maar me scherm is zwart gegaan, ik zie wel dat de lampje van me DVD brand en geluid dat hij aan het laden is, wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Ruimte ben je niet kwijt, dat is omdat 1 GB letterlijk 1000000000 byte is, terwijl je os rekent met 1 KB=1024 bytes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
Maximus, Het is gelukt. Ik heb Windows Ultimate 64bit Op 2x snelheid gebrand en installatie is voltooid. Moet nu de laatste details invullen. Hartelijk dank voor je hulp
Pagina: 1