Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sh1fty88
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 30-11 13:57
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel voor mezelf een Windows Small Business 2003 draaien met hierop de mogelijkheid tot
Outlook Web Access. Deze is extern toegankelijk gemaakt en ik kan ook gewoon inloggen en emails bekijken.

Wat is dan het probleem: Ik kan geen tekst type in het hiervoor bestemde vak bij een nieuwe email of een reply. Hier staat links bovenin een Rood kruis. het veld 'aan,cc,onderwerp' kan ik wel aanvullen.

De server gebruikt een self signed certificaat (Als ik mij niet vergis), ik heb er in ieder geval geen gekocht.

De webmail geeft dan ook de melding dat er geen certificaat aanwezig is, is dit ook gelijk de oorzaak van mijn probleem?

Zo ja, Hoe kan ik dit Self signed certificaat beschikbaar maken op de client?
Als ik het aangeboden certificaat van de website installeer werkt dit niet.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mvg,
Bas

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
nee certificaat is niet het probleem van jouw issue. heb je geen javascript errors ofzo? en welke browser probreer je?

www.degroot-it.nl

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-11 21:50
kijk eens bij je explorer settings -> invoegtoepassingen, waarschijnlijk heb je er teveel uitstaan ik heb dit ook gehad, alleen weet ik zo niet meer welke.

• jvc2001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:22
lijkt mij sterk op deze error waarvoor MS een patch heeft die je op je exchange server moet installeren

You receive an error message when you try to perform any editing tasks, or you must click to enable the compose frame in Outlook Web Access

• Sh1fty88
degroot schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:50:
nee certificaat is niet het probleem van jouw issue. heb je geen javascript errors ofzo? en welke browser probreer je?
Nee ik krijg geen foutmeldingen (op het certificaat na).

• Sh1fty88
rdfeij schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:56:
kijk eens bij je explorer settings -> invoegtoepassingen, waarschijnlijk heb je er teveel uitstaan ik heb dit ook gehad, alleen weet ik zo niet meer welke.
Ik heb dit op 3 verschillende Pc's geprobeerd, allen hebben dezelfde fout. ook een verse installatie van Windows 7/XP bied geen oplossing.

• dacken
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 15:12
Het is altijd een goede idee om een certificaat aan te schaffen i.v.m. veiligheid en de toepasbaarheid op mobiele devices. Let wel op als je zo'n certificaat koopt: koop er 1 die gebruikt kan worden i.c.m. mobiele devices.

Overigens is het handig om wat meer informatie over het probleem neer te zetten.

1) Welke browser op welk OS?
2) Is je SBS server up-to-date met alle laatste patches?

Edit:
Krijg je hetzelfde probleem als je op je server naar http://localhost/exchange gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door dacken op 16-08-2011 11:05 ]

• Sh1fty88
Werkt dit dan ook op een SBS Server 2003? ik zie dat deze niet in de lijst met besturingssystemen staat.

• jvc2001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:22
Unslaught schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:04:
[...]

Werkt dit dan ook op een SBS Server 2003? ik zie dat deze niet in de lijst met besturingssystemen staat.
ja dit werkt ook op een SBS 2003, het is de versie van exchange die bepalend is voor deze patch en deze is hetzelfde op een SBS als op een gewone 2003 waar naderhand exchange apart op geinstalleerd is

• Sh1fty88
Dan gaan we dat eens proberen, Thnx voor de tip.

• Sh1fty88
De update is geinstalleerd, server wordt vanavond opnieuw opgestart. laat het morgen weten of de fix gewerkt heeft.

Verwijderd

dacken schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:03:
Het is altijd een goede idee om een certificaat aan te schaffen i.v.m. veiligheid ...
Dit is natuurlijk onzin. Het al dan niet gebruiken van een self-signed certificate heeft enkel en alleen te maken met wie je vertrouwt. Heeft niets te zien met de encryptie zelf.

• Sh1fty88
De eerder aangegeven update heeft geholpen, de error/storing is nu niet meer. Super! nogmaals bedankt voor de Tip!
Pagina: 1