Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Gister ging de tv op onze slaap kamer stuk dus hebben we een nieuwe tv gekocht.

Nu wil het dat er geen analoge audio uitgang op de nieuwe tv zit voor mijn draadloze koptelefoon.

De tv hangt strak tegen de muur en heb geen ruimte om een reciever o.i.d. te plaatsen.

Hoe kan ik zorgen dat ik het geluid op mijn koptelefoon krijg?

Setup:
TV: LG 42PW451
Koptelefoon: Sennheiser RS 170
Streamer: Apple TV 2 (ATV2)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:20
Een DAC ertussen zodat je spdif kunt omvormen naar analoog geluid.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:16

DjVe

Hatsaflats!

Deze tv heeft inderdaad geen analoge uitgang (ook geen hoofdtelefoonuitgang), dus een DAC is wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's knap stom van je om hem dan toch te kopen en daar niet van tevoren bij na te denken. Maar dat had je zelf ook vast al wel bedacht ;)

Enige optie die ik zie is met een beetje geluk je SCART aansluiting - die sturen ook analoge audio uit. Alleen kun je die niet regelen, dus dan zit je nog met een extra apparaat te kijken.

Maar seriously: ik zou het ding gewoon terugbrengen en omruilen voor eentje die wel een hoofdtelefoonaansluiting heeft. De muurbeugels hebben meestal standaardmaten, dus met een beetje mazzel hoef je ook nog eens niet te boren :)

[ Voor 26% gewijzigd door The Eagle op 16-08-2011 09:50 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
Zoek maar eens op FiiO d3, een dac die je al in huis hebt voor 30 dollar. Dus als je TV bevalt ben je voor een goeie 20 euro klaar.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja erg dom maar ging er eigenlijk standaard vanuit dat er tegenwoordig wel op iedere tv een koptelefoon aansluiting zat. Welke DAC kan ik het best nemen? Liefst zo klein mogelijk.

Die FiiO d3 is niet echt verkrijgbaar in nederland.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam deze tegen. Is dat iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutalbasterd
Hij heeft geen Dolby Digital ondersteuning (voor analoge tv geen probleem) dus lastig als je veel verschillende soorten videobestanden wilt kunnen horen tijdens het afspelen.

This message was deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het kastje van Konig gekocht. Deze werkt perfect met zowel de ATV 2 als analoge en digitale tv.

Bedankt! d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Ho ho, voordat iedereen DACs gaat aanschaffen om er echter komt dat je TV misschien helemaal niet alle signalen doorgeeft over SPDIF... (kans is dat alleen digitale tv-uitzendingen van een interne tuner er uit komen)
Heeft de TV dan ook helemaal geen SCART-aansluiting meer en ook geen koptelefoonuitgang? Dat zou voor mij echt de eerste zijn! Volgens de site van LG heeft-ie ze allebei...

Op een Scart-aansluiting kun je altijd een verloop-blokje naar 3x cinch zetten (geel, rood, wit).
Op die rood-witte set kun je dan aansluiten wat je kennelijk al wel had voor je oude TV: iets dat naar je draadloze koptelefoon kan (wat me ook weer een vreemde verbindingsmanier lijkt, maar vooruit).
Dat kan allemaal achter de tv blijven.

Voorbeeld plaatje van het scart verloopblokje:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.googleusercontent.com/public/-ttZmXHYx1mewlwVVCFqu0rzS63Yxt19w55Q8sySbqWmWJR83RxGonpvAGAnycl6c_ZJidroKW97k7ytUB_1tmLcADH0CkRKXeWroQ0SmRdvtvUpvkZrjfjBr-cfZ5j2nX6GKyyM=s90-c
Bijna overal te koop. Zoek op "scart cinch"

Van die 2x cinch kun je ook weer verlopen naar 3.5mm koptelefoonaansluiting.

En hoe dacht je eigenlijk het volume van die koptelefoon te gaan regelen, op afstand, met DAC of de door mij voorgesteld verloopjes?

Of zit dat op de koptelefoon?

Want alleen de koptelefoonuitgang zal zich via de remote van de tv laten bedienen. En zelfs dan zal onhandig zijn.

[edit]
Het door jou gekochte kastje pakt alleen stereo-signalen, volgens de site.
Dat zou wat mij betreft betekenen dat als jij je ATV2 instelt om eventuele meerkanaals signalen direct over hdmi door te geven, en je tv zou in staat zijn om dat ook weer door te geven, dat je dan nog steeds geen signaal hebt.
Voor scart is de kans veel groter dat alle binnenkomende meerkanaals bronnen worden gedownmixed naar 2-kanaals.

[ Voor 13% gewijzigd door swiv98 op 16-08-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09 12:00
swiv98 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:18:
Ho ho, voordat iedereen DACs gaat aanschaffen om er echter komt dat je TV misschien helemaal niet alle signalen doorgeeft over SPDIF... (kans is dat alleen digitale tv-uitzendingen van een interne tuner er uit komen)
Heeft de TV dan ook helemaal geen SCART-aansluiting meer en ook geen koptelefoonuitgang? Dat zou voor mij echt de eerste zijn! Volgens de site van LG heeft-ie ze allebei...

Op een Scart-aansluiting kun je altijd een verloop-blokje naar 3x cinch zetten (geel, rood, wit).
Op die rood-witte set kun je dan aansluiten wat je kennelijk al wel had voor je oude TV: iets dat naar je draadloze koptelefoon kan (wat me ook weer een vreemde verbindingsmanier lijkt, maar vooruit).
Dat kan allemaal achter de tv blijven.

Voorbeeld plaatje van het scart verloopblokje:
[afbeelding]
Bijna overal te koop. Zoek op "scart cinch"

Van die 2x cinch kun je ook weer verlopen naar 3.5mm koptelefoonaansluiting.

En hoe dacht je eigenlijk het volume van die koptelefoon te gaan regelen, op afstand, met DAC of de door mij voorgesteld verloopjes?

Of zit dat op de koptelefoon?

Want alleen de koptelefoonuitgang zal zich via de remote van de tv laten bedienen. En zelfs dan zal onhandig zijn.
Werkt dit ook als je enkel scart ingang hebt en geen scart uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
De meeste tv's hebben tenminste 1 scart die zowel in als uitgang is. Plus vaak nog een scart die alleen ingang is.
Maar dat sluit niet uit dat oude+goedkopere/kleinere tv's wellicht alleen een ingaande scart hebben ja. En dan zal het niet werken nee.
Heb je het wel over hele andere TVs dan van de TO... (denk: oude klein crt-tv's van 15 jaar oud of goedkope modellen van 10+ jaar oud, naar mijn idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Gewoon een DAC kopen vanuit china die dingen kosten niks werken perfect.

Hebben trouwens alle LG's niet
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/5/a8/pJLu4LzqC0EsGc3kZ33aZQ==.jpg
http://audio-tv-foto.mark...43-dac-zilverkleurig.html

deze verkoopt ze wel voor de hoofdprijs maar je kan ze ook zelf laten komen via ebay voor 18/20 euro inclusief verzendkosten, en ja dat werkt perfect ( heb zelf er ook 1 en een LG tv )

En waarmee gebruikt hij scarrt ?, er ging toch een Apple TV in en een Koptelefoon ?.
Dan gaat het automatisch doorgelust worden.

En als er scart gebruikt wordt kan hij toch een TULP aansluiting gebruiken ?.

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De scart methode heb ik geprobeerd maar werkte helaas niet op deze tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:48:
De scart methode heb ik geprobeerd maar werkte helaas niet op deze tv.
Trust me de oplossing is of Koptelefoon aansluiting voor geluid proberen en alles op volume 3000000 moet zetten.
Of een simpele DAC scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Als deze TV al geeneens geluid doorgeeft op scart-1, dan vraag ik me nog sterker af of de optische uitgang dan ineens _wel_ onder alle gewenste omstandigheden geluid doorgeeft en of dat geluid dan via de afstandsbediening van de tv te regelen is.

Plus dat die DAC achter de TV wel een enorme kabelbos wordt.

Ben benieuwd wat het gaat worden. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:47

FeaR

In GoT we trust

swiv98 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:12:
Als deze TV al geeneens geluid doorgeeft op scart-1, dan vraag ik me nog sterker af of de optische uitgang dan ineens _wel_ onder alle gewenste omstandigheden geluid doorgeeft en of dat geluid dan via de afstandsbediening van de tv te regelen is.
Grote kans dat juist omdat alles naar de S/PDIF Out wordt gezet er geen audio meer over SCART gaat. Mijn TV doet ook niets over SCART qua uitvoer. Reden is omdat er al analoge uitgangen zijn op de TV. Scheelt wellicht weer wat in de productiekosten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1