[HDD] Spint niet meer op

Pagina: 1
Acties:

• ImmortalSoul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-01 20:41
Ik probeer een harde schijf weer aan de praat te krijgen. Het is een Western Digital 250GB (model: WD2500AAKS).

Probleem is dat de harde schijf voor ongeveer 30 seconden zichzelf probeert op te laten starten (opspinnen, stoppen, opspinnen, stoppen), maar na 30 seconden houd hij ermee op en blijft hij stil.

Oorspronkelijk zit deze in een externe behuizing, zodra ik de externe HDD via USB aansluit krijg ik in Apparaatbeheer/Device Manager de External USB Drive te zien.
In Schijfbeheer/Disk management krijg ik de schijf wel te zien, maar zonder enige informatie over disksize etc en met de melding dat ik de schijf moet initialiseren (dit weigert hij overigens).

Wanneer ik hem direct op een moederbord aansluit krijg ik hetzelfde probleem. Zodra ik de PC aanzet probeert de HDD voor 30 seconden op te spinnen waarna hij stopt en stil blijft. In de BIOS wordt er ook niet herkend dat er een schijf aanhangt.

Ik vrees het ergste voor deze harde schijf, zijn er nog dingen die ik kan proberen om het ding een laatste keer op te starten?