• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik ben op zoek naar een blu-ray mediaspeler, met een component uitgang. Na enig zoekwerk kwam ik uit bij de HD Smart B1. Mooi, alles in een, compact en stil. Ook met zijn 270 euro redelijk aan de prijs. Als tweaker zijnde kreeg ik het idee om een HTPC te maken, die aan een aantal eisen voldoet. Waarom een HTPC:
  • Leuk om te doen.
  • Qua codecs toekomst-zekerder.
  • meer mogelijkheden (bv internet)
  • upgrademogelijkheden.
Mijn eisen:
  • budget, maximaal 270 euro (Smart B1)
  • het moet wel een beetje ogen
  • stil
  • BluRay
  • geen extreem grote HD, ik heb namelijk een NAS.
  • 5.1 geluid (SPDIF)
  • kwalitatief gelijkwaardig aan een Smart B1
Component uitgang laat ik varen. Ik trek wel een DVI kabel naar mijn projector, waar hij op wordt aangesloten.

Ik heb de volgende set uitgezocht
MSI 880 GM E41
55 euro
Alles zit er op wat er op moet zitten

AMD X2 250
47, 50 euro
het is maar een dual-core, maar deze moet zeker in staat zijn 1080p materiaal weer te geven.

2GB kingston Valueram
10 euro
2Gb genoeg? of voor de zekerheid toch maar voor 4 gaan.

500 GB HD of 30 GB SSD
30 vs 52 euro

Samsung SH B123 Bluray speler.
53 euro

Codegen MX-31 case
37 euro.

totaal kom ik dan uit op 232 euro voor de HD variant, of 254 voor de SSD variant.

Het kan dus blijkbaar goed! Zie ik echter iets over het hoofd? Zijn er op- en of aanmerkingen op de door mij gekozen oplossing? Ik hoor het graag!

Mijn voorkeur gaat uit naar de SSD variant!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:32

F.West98

Alweer 17 jaar hier

Je vergeet dat 30GB SSD veel te weinig is. Voor 100 euro heb je dacht ik al 80GB. 30GB is genoeg voor windows

2x ViewSonic VP-27885K | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• 107mb
  • Nu online
er hoeft ook alleen maar windows (of ubuntu icm xbmc) op te komen staan. Een grotere SSD is 20% verhoging van het budget tov een SSD en zelfs 30% tov een HDD....

[ Voor 19% gewijzigd door 107mb op 16-08-2011 00:10 ]

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-01 09:41
107mb schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:09:
er hoeft ook alleen maar windows (of ubuntu icm xbmc) op te komen staan. Een grotere SSD is 20% verhoging van het budget tov een SSD en zelfs 30% tov een HDD....
Houd bij de keuze van Ubuntu er wel rekening mee dat het erg lastig is om video-acceleratie werkend te krijgen met AMD-videokaarten.

• markvl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:04
Voor alleen een Windows/Linux installatie is 30GB meer dan voldoende. Mijn Windows 7 gebruikt met nog wat applicaties 15GB.

Maar kan XBMC BluRays spelen? Of moet je de kosten van een software player nog meenemen?

Ps. Ik heb zelf zowel een HTPC als een Dune B1. De HTPC is de afgelopen 3 maanden bijna niet meer gebruikt, gewoon omdat de Dune zoveel simpeler is.
Het is me meestal teveel moeite om te wachten op de Windows booten dan met muis/tb een applicatie te starten en een bestand te selecteren.
De Dune B1 is op HT gebied mijn beste aankoop sinds lang :)

[ Voor 45% gewijzigd door markvl op 16-08-2011 00:20 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:06

M2M

medicijnman

Er zijn voldoende gratis spelers beschikbaar voor windows om blu-ray af te spelen. Daar hoef je geen kosten voor te rekenen. En ik denk zelf dat 30GB voor een SSD voldoende is. Je zet er enkel windows op, een 4-tal kleine programmaatjes misschien, maar 30GB zou voldoende moeten zijn. Als je nog wat opslag wil moet je misschien kijken naar 2e hands HD's.

-_-

• 107mb
  • Nu online
Ik heb een windows 7 licentie thuis (die ik ooit aangeschaft heb voor bootcamp op een iMac). Ik heb mij eerlijk gezegd nog niet verdiept in een mooie skin, of media-software, maar daar moet vast wel een mooie freeware oplossing voor te vinden zijn.

Ik ben trouwens een ding vergeten... een Afstandsbediening. Is zo'n HTPC met een ipod touch via Bluetooth te bedienen??? of moet ik nog iets aanschaffen?

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-01 12:10
Er bestaat een hele mooie app om XBMC te besturen met je ipod. je kunt dan zelfs door je mediaverzameling bladeren en bijvoorbeeld muziek afspelen zonder dat je tv/projector aan hooeft te staan.Werkt wel alleen via wifi. Ongetwijfeld zijn er ook meer algemene programma's te vinden die via bluetooth werken en andere programma's kunnen aansturen

[ Voor 6% gewijzigd door accountabc op 16-08-2011 00:31 ]

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:20:
Er zijn voldoende gratis spelers beschikbaar voor windows om blu-ray af te spelen. Daar hoef je geen kosten voor te rekenen.
Welke dan? Ik ken alleen PowerDVD en TotalMedia Theatre. Maar dat zijn gewoon betaalde apps. Wat zijn dan de gratis alternatieven?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Verwijderd

VLC!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
VLC speelt BluRays af? Da's nieuw voor mij. Zal ik thuis even proberen.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
M2M schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 00:20:
Er zijn voldoende gratis spelers beschikbaar voor windows om blu-ray af te spelen. Daar hoef je geen kosten voor te rekenen. En ik denk zelf dat 30GB voor een SSD voldoende is. Je zet er enkel windows op, een 4-tal kleine programmaatjes misschien, maar 30GB zou voldoende moeten zijn. Als je nog wat opslag wil moet je misschien kijken naar 2e hands HD's.
ik heb een tijdlang met een 30gb SSD gewerkt is prima te doen met windows7 zolang je hibernate en pagefile uitzet.
maar ik zie eigenlijk het nut niet echt voor een ssd in een mediacenter behalve snel booten dan maar daar kun je ook gewoon sleep mode voor gebruiken lijkt mij.
Pagina: 1