Toon posts:

[ATI HD 5650 & HD 4200] Maar 1 kaart werkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik merkte dat Call of Duty Black Ops naar mijn idee ineens veel lagde ben ik maar gaan uitvogelen hoe dat komt en stuitte ik op het volgende in het AMD vision control center.

----
Primaire Adapter
ATI Mobility Radeon HD 5650

Uitgeschakelde Adapter

AMD M880G with ATI Mobility Radeon HD 4250

----

Processor: AMD Phenom II N930 Quad Core

Ik weet niet of die HD 4250 kaart eerder wel ingeschakeld geweest is, maar dat lijkt me wel anders zie ik het nut van 2 kaarten hebben waarvan 1 is uitgeschakeld niet.

Wat ik geprobeerd heb:

1. Drivers updaten van de 2 kaarten: hielp niets.
2. HD 5650 uitgeschakeld. Resultaat: HD 4250 werd de primaire kaart.

Dus mijn vragen zijn:

Kan ik HD 4250 laten samenwerken met HD 5650? Zo ja, hoe? Zo nee, wat is het nut van 2 kaarten hebben waarvan 1 is uitgeschakeld?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:56
De HD 4250 wordt gebruikt voor 2D weergave en de 5650 voor 3D weergave. Zo ben je energiezuinig in 2D, maar heb je performance in 3D :).

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik dus niet, tof om te weten :) Dus als ik het goed begrijp: HD 4250 werkt dus wel ook al zegt het control center dat ie uitgeschakeld is?

Verwijderd

Nee, het wil zeggen dat als je bv een briefje typt, de HD4250 is ingeschakeld, maar zodra je een (3D) spel gaat doen, dat de HD4250 zichzelf uitschakelt en de HD5650 inschakelt.

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan weet ik genoeg :)

Bedankt beiden!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Het komt er ook op neer dat je eigenlijk call of duty niet kunt spelen op een HD4250, met een beetje instellingen tenminste. Bovendien, als je denkt dat je performance issues hebt, draai even een benchmark en google even je specs. Dan weet je of je kaart een beetje presteert of niet.

-_-

Pagina: 1