Windows installeert niet. Desperate for help.

Pagina: 1
Acties:
  • 512 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-06 22:12
Beste tweakers,

Ik heb de laatste tijd nogal last van een trage pc met veel bsod's. Dus heb ik de windows 7 pliek pirate 64 bits oktober release versie cd erbij gepakt voor een reinstall. Na het verplaatsen van een paar belangrijke documenten op mijn externe hdd heb ik de dvd in de pc geplaatst en de terror begon...

Ik doe de cd erin en formatteer met mijn leuke kop alle partitites. Daarna kies ik de installatie plek van windows 7 en laat hem installeren. Ik ben zelf even wat anders gaan doen aangezien de unattended versie alles zelf doet. Ik kom terug en zie heel leuk een error: Foutcode 0x80070017. Dus ik op de pc beneden googlen wat dit inhoudt, en ik kom erachter dat de dvd hoogstwaarschijnlijk te snel is gebrand. Dus ik kijk op spotnet en zie een nieuwe versie van pliek, die moest ik natuurlijk hebben. Na het branden van de dvd ging ik voor een tweede poging. Weer dezelfde error... Dus nogmaals proberen maar nu via imgburn op schrijfstand 1x. Aanzetten en hij ging automatisch naar 4x... Dus helaas werkte ook deze versie niet.

Dus wat waren mijn opties nu. Ik op internet kijken en ik zie dat het via de usb kan, dit vond ik zeer interessant en heb toevallig een usb stick kunnen vinden met 14 gb. Dus ik de stappen volgen, met ntsf formatteren etc. Daarna windows verplaatsen (na het gemount te hebben) en in de pc. Werkt niet... Ik heb een gigabyte x48-dq6 moederbord, en bij het opstarten druk ik op f-12 en dan kan ik kiezen hoe die boot. Er zijn ongeveer 4 usb varianten, en allemaal tig keer geprobeerd. Maar dit wil niet werken.

Heeft iemand enig idee hoe ik windows 7 nu nog via de usb kan installeren?
Ik zou het liefst zo snel mogelijk weer gebruik willen maken van de pc!

Met vriendelijke groet,

Max Post

(als dit hier niet thuishoort dan hoor ik het graag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 21:19
Veel BSOD.. Errors bij installatie. Wat zegt memtest ?

http://www.memtest.org/ <- deze dus..

[ Voor 27% gewijzigd door Korvaag op 15-08-2011 21:36 ]

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06 21:32
Klinkt stom maar het heeft bij mij al op 3 verschillende pc's geholpen: cardreader ontkoppelen daarna pc aan en installeren.. Ik weet hoe vaag het klinkt, maar ik was toch blij dat ik het telkens weer probeerde..
Maar een memtest kan ook geen kwaad!

[ Voor 8% gewijzigd door Staatslot op 15-08-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Dat zou de BSOD's tijdens draaien niet verklaren. Neemt niet weg dat alles wat je kan proberen er 1 is, maar ik zou toch eerst voor de logische dingen gaan ipv dit soort long shots :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
Bedankt voor de snelle reacties!

De bsod's hebben ervoor gezorgd dat ik windows opnieuw wilde installeren. En aangezien er nu geen windows meer op staat kan ik die test wss niet doen :s.

Waar kan ik die cardreader vinden? Dit zou ik graag proberen :o

Mvg,

Max Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoKo
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-05 09:13
Cd/dvd controleren op ander systeem. Downloads zijn leuk, maar de source is nooit betrouwbaar IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 19:12
Gewoon de originele dvd kopen, dan heb je ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21
Wat je zou kunnen doen is een ubuntu livecd downloaden en testen (cdrw?) - geen dvd's nodig (al kan een dvdrw natuurlijk ook). En je test ermee: schrijver, lezer en systeem.

Wil je gelijk testen: zet hirens boot cd op een usbstick (howto's via google).

Andere optie is een officiële windowsCD. Klinkt stom, maar met het echte werk heb je ook echte ondersteuning van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farg0
  • Laatst online: 12-06 10:28
Een onaangepaste iso van windows 7 downloaden met spotnet en op usb zetten met Windows 7 usb tool ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:11
Hou oud is je HDD? Trage/Slome windows installs is meestal een HDD kenmerk, niet willen booten van cd lijkt meer op memory.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosnor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb ook last gehad van dit probleem met een hagelnieuwe pc. Memtest runnen. Vaak komen daar wel fouten naar voren. Memtest kan je runnen zonder Windows, wat eigenlijk de bedoeling was van het programma. Hoe je dat doet vind je hier.

Succes.

[ Voor 32% gewijzigd door hosnor op 15-08-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

hosnor schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:48:
Ik heb ook last gehad van dit probleem met een hagelnieuwe pc. Memtest runnen. Vaak komen daar wel fouten naar voren. Memtest kan je runnen zonder Windows, wat eigenlijk de bedoeling was van het programma. Hoe je dat doet vind je hier.

Succes.
Nou, helemaal probleemloos hoeft natuurlijk niet altijd waar te zijn.
Maar een pirated unattanded installatie kan natuurlijk een hoop meuk mee installeren, heb wel eens gezien dat er complete driverpakketten mee geleverd werden.

Ik zou dus ook een originele proberen, of desnoods alleen de kale image (deze kan je zonder key ook installeren). Wanneer je student bent kan je vaak ook via je school of plus.nl een originele dvd bestellen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
Windows installeert wel gewoon, alleen komt er een error naar voren. Ik heb de huidige windows ook met deze dvd geinstalleerd. Maar het probleem is dat via de usb de boot file niet gevonden wordt waardoor die niet kan installeren. Ik zal even memtest uitvoeren via de usb, als dit wel lukt dan :o.

Pliek staat trouwens bekend om uitstekende foutloze windows versies uit te brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
maxpost21 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 21:42:
De bsod's hebben ervoor gezorgd dat ik windows opnieuw wilde installeren. En aangezien er nu geen windows meer op staat kan ik die test wss niet doen :s.
Hoezo 'wss niet doen'. Als je de site even bekijkt dan zie je dat je hiervoor juist een iso of usb stick moet maken en dat het buiten je OS om gaat. De cd of usb stick even fixen bij vriend/buurman/weedikveel en je kan testen.

Edit: Ah.. je hebt inmiddels door dat het via USB kan. nm.

[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 15-08-2011 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpost21
Terwijl ik memtest probeerde te begrijpen vondt ik nog een dvd van Pliek. Deze werkte dus wel... Bedankt voor de hulp. Ik ben wel eigenwijs genoeg om nu alsnog de nieuwste Pliek erop te zetten :)

Met vriendelijke groet,

Max Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Problemen met je warez mag je echt zelf fixen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.