Gigabyte Z68XP-UD4 met i7 2600k crasht na 5 sec

Pagina: 1
Acties:

• pottink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-11-2025
Goeieavond allen :)

Ik had een nieuwe pc in elkaar gezet met volgende specs:
- Gigabyte Z68XP-UD4
- Intel Core i7 2600K
- Corsair Dominator 8GB DDR3 kit
- Antec HCG 750W voeding
- Club3D Radeon HD6950 2GB DDR5
- Corsair Hydro Series H80

Vanmiddag wat aan de slag gegaan met overklokken uit verveling zeg maar, maar blijkbaar is het ergens misgelopen. Ik heb wat zitten prutsen met de Turbo Mode (de multipliers van de turbo op 45), maar kon nog perfect booten en Windows draaide ook nog. Kreeg toen tijdens het benchmarken een BSOD van het geheugen, maar ik wist niet eerst wat ermee doen dus heb onder andere frequentie handmatig op 1600 gezet en dat leek toen wel te werken tot op een gegeven moment. VCore waardes had ik ook op 1.4V gezet op een gegeven moment.

Kon dus plots niet meer deftig booten, ding kapt er nu mee na 5 seconden. Krijg ook geen uitvoer meer van de Radeon graka. BIOS ook al meerdere malen gereset via CMOS batterij en de jumper, maar dat geeft ook geen resultaat. Als ik de computer aansteek draaien alle fans etc. maar valt hij uit na 5 sec om dan weer opnieuw te starten..

RAM heb ik reeds getest in een andere pc, daar ligt het dus niet aan.

Iemand suggesties? :)

[ Voor 3% gewijzigd door pottink op 15-08-2011 21:37 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Hoe heb je het RAM getest in die andere pc?

Ik zou beginnen om onderdelen uit te sluiten. Zo kaal mogelijk opstarten, andere voeding, ander grafische kaartje als je die hebt liggen. Je zou in ieder geval de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door kunnen lopen, daar zullen ongetwijfeld suggesties instaan die je nog even kunt proberen.

Desktop | Server | Laptop

• pottink
Alle RAM uit andere pc en de latjes apart én samen getest, werkte perfect.
Heb al enkele onderdelen eruit gesloopt om die uit te sluiten, enkel CPU en de hdd's nog niet getest.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
als ik zo wat rondkijk is 1,4V toch al best veel voor een SB, misschien was het te veel voor jouw exemplaar?
of misschien heb je te veel vermogen door het moederbord gejaagd?

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb van overklokken niet al te veel ervaring met kapotte hardware maar zo te lezen is er toch echt iets defect geraakt.

0. kijk of je ergens op het moederbord zwarte of bruine plekken ziet. Hoe klein deze ook is, vaak is het dan einde oefening :)
1. haal de cd rom 's en harde schijven los (ide kabels eruit, niet alleen stroom er af)
haal ook andere uitbreidingskaarten (tv kaart, lan kaarten, etc)
test met opstarten
2. plaats er ander geheugen in
test met opstarten
3. plaats een andere grafische kaart erin

ben benieuwd wat het gaat doen

[ Voor 6% gewijzigd door DeNachtwacht op 16-08-2011 22:21 ]

youtube.com/@hisrep

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Er is een speciaal forum voor overclocking, denk dat je daar beter terecht kunt!

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

• Jerdek
dubbel

[ Voor 93% gewijzigd door Jerdek op 16-08-2011 22:47 ]

• pottink
catfish schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:45:
als ik zo wat rondkijk is 1,4V toch al best veel voor een SB, misschien was het te veel voor jouw exemplaar?
of misschien heb je te veel vermogen door het moederbord gejaagd?
Mwa, ik las op een paar sites dat 1,4V voor VCore best veilig is voor een SB, ik zag overclocks met veel hogere VCores zelfs dus ik denk/hoop niet dat het de CPU is die de geest gaf.
Ik ga het de komende dagen eens proberen met een ander moederbord om te zien of daar het probleem niet ligt. Alle andere onderdelen lijken te werken in andere systemen.

• Jerdek
Nogmaals, er is een speciaal topic voor overclocking http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/51
Hier kun je heel veel vinden over hoe en wat, de do and don'ts enz

Pagina: 1