Toon posts:

Aritech td8401 tel.kiezer programmeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Al 5 jaar hangt er bij ons thuis een alarm systeem aan de muur, en natuurlijk werkte ie niet. De vorige eigenaar had deze laten de-activeren door de installatuur omdat ze het huis gingen verkopen. Vervolgens, toen wij erin kwamen, hebben we er niet naar omgekeken....

Tot vandaag; ik verveelde mij stierlijk, en dacht: laat ik eens kijken of ik dat ding weer eens aan de praat kan krijgen :)

Nu werkt het ding weer perfect (ook de sirene, 130 dB is echt hard als je er recht onder staat 7(8)7), maar ik heb alleen nog een probleem met de telefoon kiezer. Dit is een externe aritech td8401 die los van de installatie geprogrammeert moet worden dmv een aan te sluiten paneeltje.... die ik natuurlijk niet heb....

ik meen dat het ding ook via de pc geprogrammeert kan worden, via serial?

mijn vraag: hoe?

het programmeren gaat over een viertal adertjes, het lijkt me dan misschien mogelijk om via ptty of telnet het ding te kunnen programmeren?

op deze http://www.tycosafetyproducts-europe.com/english/pdf/datasht/intruder/TD8401%20Dutch.pdf link na heb ik nog niet veel technische informatie kunnen vinden over het ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-10 15:22
Hier staat een hoop informatie in, maar ik had geen zin om het allemaal te gaan lezen :-)
http://www.0900steunpunt....eerhandleiding_TD8801.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07
Vraag het eens op www.circuitsonline.net daar loopt als het goed is iemand rond die die dingen onderhoudt / installeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Ik heb ooit een cdtje gehad met een hele hoop aritech documentatie, vnl de CD series (waar deze ook onder valt)

Deel over de telefoonkiezer heb ik ff geupload: www.djsmiley.com/td84-8801.zip

Mocht iemand trouwens (uitgebreide) documentatie hebben van de nieuwere (ATS) serie.. ik houd me aanbevolen ;)

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 16-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:39
je kan dit programmeren met de CD3008 klavieren.
Dit is gewoon het klavier dat je gebruikt voor je alarm op en af te leggen. Normaal hangt dit wel tegen de muur neem ik aan? :D edit: indien er een Aritech CD reeks staat geinstalleerd bij je thuis (de kiezer is universeel en kan op alle alarmsystemen werken)

Die connector is maar optie (voor installateurs snel te programmeren zonder te schroeven) die klemmen komen overeen met de schroefklemmen ABCD op de print.
Dus klavier en TD recht op recht
ABCD > ABCD

[ Voor 14% gewijzigd door speedy090 op 17-08-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de info :D ik zal het straks eventjes doorlezen

@speedy090 helaas is het alarm van een ander merk, dus die vlieger gaat niet op
nu heeft mijn vader vandaag contact gehad met het installatiebedrijf, deze zouden het ding tegen
een vergoeding opnieuw programmeren... lijkt me echter fijner om dat zelf te doen, echter ze lenen het paneeltje (wss die cd3008) niet uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-10 21:22
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 19:17:
Thx voor de info :D ik zal het straks eventjes doorlezen

@speedy090 helaas is het alarm van een ander merk, dus die vlieger gaat niet op
nu heeft mijn vader vandaag contact gehad met het installatiebedrijf, deze zouden het ding tegen
een vergoeding opnieuw programmeren... lijkt me echter fijner om dat zelf te doen, echter ze lenen het paneeltje (wss die cd3008) niet uit :(
cd3008 is een standaard bedienpaneeltje van een aritech voor de CD serie. Desnoods koop je zo'n ding op marktplaats voor een paar 10tjes.

(wel ff zoeken, soms vragen ze voor een cd3008 los meer dan iemand die een complete set verkoopt met dat paneel als onderdeel 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swivrampage
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-08 15:18
als je in de buurt van den haag woont mag je mijn cd3008 wel een weekend lenen om te spelen/programmeren
Pagina: 1