Laptop kan geen draadloze netwerken meer vinden

Pagina: 1
Acties:
  • 2.863 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418991

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al 4 jaar een draadloos netwerk wat ik prima kon gebruiken. Tot vanmiddag. Van het een op het andere moment kan mijn computer geen draadloze netwerken meer vinden. Mijn eigen draadloze router niet meer, maar ook niet van de buren en een aantal netwerken die hij anders altijd wel kon vinden.

Heb een beetje op internet gezocht natuurlijk, en wel wat gevonden, waar ze een dergelijk probleem hebben, maar daar komen ze uiteindelijk niet met een oplossing ( [url]http://www.9lives.be/forum/software/667253-er-kunnen-geen-netwerken-gevonden-worden-en-toch-er-internet.html[url] ) Mijn schermen zien er het zelfde uit als op dit screen-shot: [url] http://i285.photobucket.com/albums/l...el/error-2.jpg [url]

De kaart van mijn laptop lijkt ook nog gewoon prima te werken, want een gewone LAN-verbinding met draad werkt wel.

Hieronder zal ik even de gegevens op een rijtje zetten:

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: PC_Van_Wouter
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: hybride
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : dynamic.ziggo.nl

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:
Mediumsatus:................: Medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving:...........: Intel (R) Wireless WiFi link 5100
Fysiek adres:......... 00-88-FA-0F-81-40
DHCP ingeschakeld:........... ja
Autom. confuguratie ingeschakeld: .... ja

Ik hoop dat iemand mij spoedig kan helpen!

Met vriendelijke groet,
Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Optie 1: Iets in Windows kapot, pak eens een Ubuntu LiveCD.
Optie 2: Je wireless netwerkkaartje is defect geraakt.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Anoniem: 418991 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:47:

De kaart van mijn laptop lijkt ook nog gewoon prima te werken, want een gewone LAN-verbinding met draad werkt wel.
Alleen is je wlan kaart een apart/ander stukje hardware dan je lan kaart, dus je wlan kaart kan wel degelijk gebreken hebben of helemaal overleden zijn.

De wlan kaart is ook prima te vervangen in je laptop aangezien dit een los kaartje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:16
Idd. Probeer eerst de software uit te sluiten dmv een liveCD oid.
Ook geen schakelaartje oid ergens zitten om je wifi in- of uit te schakelen?

Kan ook een hardwaredefect zijn (niet perse het wifi kaartje overigens). Wifi problemen is bv ook 1 van de symptonen bij een DV6xxx / DV9xxx die aan het doodgaan is. (wat ze allemaal doen vroeg of laat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heb je al in computer management gekeken wat de status van je WLAN hardware onderdeel is? Welk OS gebruik je?

En waarom gaat iedereen hier direct naar LiveCD kijken? Wat is er gebeurd met de standaard troubleshooting IN Windows?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:58
Heb je niet per ongeluk door een schakelaar de WiFi kaart uitgezet? Dit gebeurt nog weleens bij laptop gebruikers namelijk :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418991

Topicstarter
Ik gebruik windows vista. Een live cd heb ik niet, is het noodzakelijk die aan te schaffen?
Is er een mogelijk om te testen of m'n Wlan kaart kapot is?
Net nog ff bij apparaatbeheer gekeken maar daar staat niets vreemds.... Heb overigens geen schakelaartje omgezet op het toetsenbord van mn laptop, dat was het 1e waar ik naar keek. Wat is trouwens die trouble shooting? hoe kom ik daar en hoe gebruik ik die?
De computer die ik heb is een acer aspire 7730G.

Alvast bedankt voor de snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Je kan Ubuntu gratis downloaden en branden/op een USB-stick zetten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-05 16:24
Ik heb ook problemen mey mijn netwetk kaartje in de acer aspire 7730 g. Hij heeft wel vaste verbinding met netwerkkaart maar alleen 100 mbps ipv 1 gigabit. Ik heb geen livecd. Hoe kan ik die krijgem/ maken en hoe werkt het?

Ik ben enigzins leek op dat gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

(jarig!)
Je kan ook de bestaande drivers verwijderen en daarna opnieuw laten installeren met de originele drivers van Acer, dit heeft bij mij destijds geholpen.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

(jarig!)
Hulpprogramma Systeembestandscontrole (SFC.exe)
http://support2.microsoft.com/kb/929833/nl

[ Voor 36% gewijzigd door keur0000 op 28-09-2014 10:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
Thanks ik ga het proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guppie3
Ik heb de laptop met de windowsliveecd opgestart maar ook hier blijft de snelheid maximaal 100mbps ipv 1 gigabit. Soms valt de connectie ook weg als ik aan de kabel trek of duw in het slot. Ik vermoet dat het interne kaartje niet helemaal goed meer werkt. Is dit eenvoudig te vervangen? Het gaat om de acer aspire 7730 g

[ Voor 5% gewijzigd door Guppie3 op 02-10-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 11:14

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Graag een eigen topic openen (met meer info en inzet dan 2 regels aub), in plaats van een topic uit 2011 omhoog schoppen die over wifi ipv bekabeld gaat.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.