Goed programma gezocht om ISO's te converteren naar MKV

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
Ik ben nu ruime tijd de bezitter van een Mede8er 500X met een ingebouwde 2 TB harddisk. Mijn bestaande DVD collectie heb ik ondertussen al geconverteerd naar ISO bestadnen en deze staan nu op de Mede8er. Aangezien een gemiddelde ISO rond de 5 GB is, loopt de schijf nu langzaam aan vol, zeker met alle TV series die ik volg. Ik ben dus op zoek naar een goed programma waarmee ik de ISO's kan converteren naar bijvoorbeeld MKV bestanden om ruimte te gaan besparen.

Ik heb zelf al de nodige programma's geprobeert, o.a. DVDFAB, Handbrake en Any DVD Converter, maar ik krijg nooit een acceptabel resultaat, welke instellingen ik ook probeer. De ene keer krijg ik schokkende beelden met synchroon geluid en de andere keer vloeiende beelden met het geluid uit sync. Gezien de vele downloads die beschikbaar zijn van bijvoorbeeld TV series is het wel mogelijk om en vloeiende beelden en synchroon geluid te krijgen.

Mijn vraag is nu welk programma de tweaker gebruikt om zijn DVD collectie te converteren naar MKV met behoud van vloeiend beeld en synchroon geluid?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
ik zou hier even kijken, er zijn tal van tools voor dit soort dingen http://www.doom9.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 06:49

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Hoe kan je met Handbrake nou geen fatsoenlijk resultaat krijgen?

Lees de handleiding es die er bij zit, staan ook tal van guides op hun website. Ik heb al zo veel dvd's geconverteerd en werkelijk nog nooit een probleem gehad en ik ben echt geen expert op dit gebied. Beetje lezen en erin verdiepen, meer heb ik niet gedaan.

Ik ben bang als het je met iets als Handbrake niet lukt dat het je nergens mee lukt. Niet lullig bedoelt, maar het lijkt me dat je gewoon wat verkeerd doet omdat je niet precies weet wat je doet en daardoor verkeerde instellingen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sk0Ne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:15
Kun je niet gewoon je ISO mounten met Virtual Clone Drive/Deamon Tools en dan de gemountte ISO rippen naar .mkv? Gewoon maar een ideetje, zelf geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
InflatableMouse schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:06:
Hoe kan je met Handbrake nou geen fatsoenlijk resultaat krijgen?

Lees de handleiding es die er bij zit, staan ook tal van guides op hun website. Ik heb al zo veel dvd's geconverteerd en werkelijk nog nooit een probleem gehad en ik ben echt geen expert op dit gebied. Beetje lezen en erin verdiepen, meer heb ik niet gedaan.

Ik ben bang als het je met iets als Handbrake niet lukt dat het je nergens mee lukt. Niet lullig bedoelt, maar het lijkt me dat je gewoon wat verkeerd doet omdat je niet precies weet wat je doet en daardoor verkeerde instellingen gebruikt?
Ik heb diverse guides over Handbrake gelezen en toch vind ik het resultaat niet echt geweldig van wat er uit komt. Momenteen ben ik bezig met MediaCoder en de eerste standaard resultaten zijn goed te noemen. Nu bezig met het verder doorgronden van de opties om een nog beter resultaat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

CUDA edition? Het gaat misschien sneller, het levert niet echt mooi resultaat op. Zie http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Topicstarter
Nope, dat is weer een ander programma. Altijd fijn als namen veel op elkaar lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04 00:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zodra je enkel de film uit het iso bestand hebt geimporteerd (kan bijvoorbeeld met dvdshrink, maar dan niet krimpen, maar enkel de film-track exporteren), kun je dit bestand met verschillende programma`s (SUPER werkt erg makkelijk en ook freeware) converteren naar MKV.

Lees verder ook de handleidingen door op de eerder genoemde link op Doom9. Zo`n beetje iedere gangbare conversie is daar utgebreid besproken en beschreven :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Toen ik in het verleden nog veel DVD keek, gebruikte in DVD2DVD-r i.c.m CCE (Cinema Craft Encoder) om de film kleiner te krijgen zonder al te veel in te boeten in beeldkwaliteit. Uiteraard alleen de film zelf met audio en NL subs.

Ook overstappen naar xvid of divx (mpeg4) kan een uitkomst bieden. Ik hier geen ervaring mee.

Anoniem: 374387

Ik zou eerder gaan kijken naar extra opslagruimte dan naar een (andere) methode voor het omzetten van de media. Zo lang het slechts enkele DVD's zijn die je wilt omzetten als alles leuk en aardig. Als je elke DVD wilt gaan omzetten dan is de lol er snel af. Neem aan dat de Mede8er ook wel een USB aansluiting heeft.

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-04 13:56
Ik zou er niet aan beginnen als ik jou was, er is wat winst te boeken door alles naar mkv's met H264 te transcoderen maar dit is een zeer tijdrovend proces en uiteindelijk kun je misschien 2GB per film besparen (zeer optimistisch). Als het omzetten van zo'n film nu eens één uur duurt (wederom zeer optimistisch) dan win je 2GB / uur à 0,04 euro per GB = 8 cent per uur. Ik zou gewoon lekker een diskje bijkopen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Pagina: 1