Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[advies] keuze uit 2 goeie (SSD) i7 systemen

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een acer met 1e generatie i7 (920) processor (acer M7720).
m'n vrouw doet veel fotobewerking (bedrijfsmatig) en ik gebruik 'm meer voor het lichtere multitask-werk.

de reservepc heeft het begeven, dus we willen de M7720 degraderen tot 2e pc.

ik heb als nieuw systeem 2 pc's op het oog (hoe slecht kun je het hebben ;) ):

http://www.paradigit.nl/P...PT_SG6E2_049/default.aspx

en deze...

http://www.computerland.n..._1_2gb_no_os/details.aspx

doel: windows en de andere programma's op de SSD, data op de gewone harde schijf.

de huidige 1,5 tb is net krap, dus de 2tb van de AP is (voorlopig) voldoende.
bij de Acer zou ik 1 vd 2 hd's uit de oude Acer kunnen halen, of een nieuwe bijplaatsen.

de AP komt zonder OS. ik heb nog een W7 cd liggen.

welk systeem heeft jullie voorkeur en waarom?
is 64gb SSD ook genoeg (als ik nu windows+prog optel kom ik op 24gb. tel ik daar m'n desktop bij (veel losse mappen waar ik 'een keer' iets mee moet) kom ik op 120gb) voor mijn plan om er alleen W7 en programma's op te plaatsen?
werkt SSD net als een normale schijf, maar dan sneller?
is de AP zijn meerprijs waard, en waarom?

Verwijderd

Die Paradigit heeft een slappe grafische kaart voor deze prijs. Alleen zul je merken dat meeste mensen hier voorstander zijn van zelf samenstellen van het systeem en dan zelf in elkaar zetten. Je kunt het een en ander echter ook laten assembleren bij verschillende computerwinkels.

Wil je een high end gamesysteem dan zou ik eens hier gaan kijken: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2011

Wil je meer videobewerking en professionele applicaties draaien dan kun je de i7 2600K overwegen. Puur voor gaming en ook fotobewerking is de i5 2500K afdoende.

Je ziet daar zit een 128GB SSD in dat is voor jouw budget ook prima te doen. Je kunt er dan één of twee 2TB WD Black SATA3 bij zetten die voor een HDD goede prestaties neerzet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 19:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank chicane voor je reactie.

miss moet ik ff aanvullen met deze info:

de huidige i7 920 met 6gb ddr2 heeft soms best veel tijd nodig met de vele en grote photoshopbestanden. opslaan duurt soms (te) lang.

ik weet niet in hoeverre de 2e genaratie i7 is verbeterd.

ik zoek geen gamepc, dus vraag me af of ik wel een heel goede videokaart nodig heb (photoshop en acdsee zijn de belangrijkste grafische programma's)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:29:
dank chicane voor je reactie.

miss moet ik ff aanvullen met deze info:

de huidige i7 920 met 6gb ddr2 heeft soms best veel tijd nodig met de vele en grote photoshopbestanden. opslaan duurt soms (te) lang.

ik weet niet in hoeverre de 2e genaratie i7 is verbeterd.

ik zoek geen gamepc, dus vraag me af of ik wel een heel goede videokaart nodig heb (photoshop en acdsee zijn de belangrijkste grafische programma's)
Nee, dan heb je niet zo'n goede grafische kaart nodig.

Dit is een voorbeeld systeem, nog even zonder grafische kaart. Want hoeveel monitoren wil je aansluiten?
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Black WDBAAZ0020HNC, 2TB€ 111,80€ 111,80
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 17,50€ 17,50
1Fractal Design Define R3 (Zwart)€ 87,44€ 87,44
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 32,99€ 32,99
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 251,25€ 251,25
1XFX Pro 550W€ 54,90€ 54,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 166,-€ 166,-
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 46,40€ 46,40
1Asrock Z68 Extreme4€ 146,-€ 146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,28

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 10:51
Ik trek het net met 120 gig ssd maar ik heb ook wat steam games erop gezet die ik vaak speel.
Ben ik meestal als eerste in de server en mag ik team kiezen :)

Verwijderd

Haas82 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:
Ik trek het net met 120 gig ssd maar ik heb ook wat steam games erop gezet die ik vaak speel.
Ben ik meestal als eerste in de server en mag ik team kiezen :)
zeker toevoegende waarde deze info gezien de pc niet voor games word gebruikt ;)

Zou zelf voor zelfbouw pc gaan dan een van jouw 2 opties.
dan kun je meer tunen op wat je wilt. jij hebt meer aan cpu en geheugen voor foto bewerkingen dus steek daar je centen in.
heb zelf 160gb ssd en is meer dan genoeg. je kunt altijd minder belangerijke data op normale hdd zetten.

sterker nog, zou een 120gb ssd nemen voor windows en je apps als dat voldoende is.
neem daar naast een losse 40gb ssd als scratch disk voor al je foto bewerkingen.
dan heb je zeker geen vertragingen meer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2011 23:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
voor zelfbouw heb ik te weinig kennis. daarnaast lijkt de AP, behalve de videokaart, niet veel zaken te hebben die ik niet nodig heb. behoorlijk op maat dus...

de 2e ssd is trouwens wel een goede tip. het archief op de normale schijf en de werkbestanden op ssd.
(al weet ik nog steeds niet hoe snel ssd eigenlijk werkt, heb er alleen over gelezen)

de Acer blijft ook nog een overweging. als ik een HD bijplaats uit mijn oude systeem voldoet die ook aan mijn wensen.

Wil iemand zijn mening eens geven over het Acer systeem?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:33:
voor zelfbouw heb ik te weinig kennis. daarnaast lijkt de AP, behalve de videokaart, niet veel zaken te hebben die ik niet nodig heb. behoorlijk op maat dus...

de 2e ssd is trouwens wel een goede tip. het archief op de normale schijf en de werkbestanden op ssd.
(al weet ik nog steeds niet hoe snel ssd eigenlijk werkt, heb er alleen over gelezen)

de Acer blijft ook nog een overweging. als ik een HD bijplaats uit mijn oude systeem voldoet die ook aan mijn wensen.

Wil iemand zijn mening eens geven over het Acer systeem?
dan zou ik het computerland systeem doen.
waarom? omdat je hem kan oppakken en naar de winkel brengen als er wat is.
de acer kun je zo bij een defect 2 weken kwijt zijn omdat je hem moet opsturen.
alleen dat al lijkt mij een goed argument:)
tevens is de computerland pc een zelfbouw van hun.
misschien kun je hem laten aanpassen met een mindere videokaart en extra ssd?

Verwijderd

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.