WLAN Router, modem of acces point nodig?

Pagina: 1
Acties:

• luuksnijmegen
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-02 23:36
Hey allemaal,

Om te beginnen even de situatie uitleggen. Ik woon in een studentencomplex, waar internet inbegrepen in de prijs zit. Je krijgt een A4tje, met daarop een vast ip, gateway en nog meer wat je allemaal moet invullen, voordat het internet werkt. Klopt 1 cijfertje niet, dan heb je geen internet. Automatisch een ip toewijzen is er dus niet bij.

Nu heb ik 1 desktop pc via een kabel aangesloten. De kabel komt direct uit de muur, naar mijn pc. Voor zover ik zie dus geen extra kastjes oid. Nu wil ik graag een draadloos netwerk aanleggen om zo ook een laptop en mijn desire HD aan te sluiten. Ik moet dus het volgende doen:

Kabel van muur naar de router/modem/accespoint. Vanaf dit kastje een kabel naar mn desktop. De andere aparaten gaan draadloos erop. Nu moet volgens mij de router/modem/accespoint het VASTE ip hebben, en dan deelt die ip's voor de rest uit, correct?

Ik heb wat zitten kijken en zoeken, maar ik weet niet precies wat ik nodig heb. Volgens mij een router, maar ik twijfel ook over een accespoint. Een modem volgens mij niet.

Kan iemand mij vertellen of ik dus een router, accespoint of modem nodig heb, en of het voor de rest moet lukken zo?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:22

BCC

Het verhaal klopt best aardig. Je hebt een (WLAN) Router nodig. Hier stel je het door jouw gekregen ip in + gateway en je router zorgt voor DHCP+verbindingen naar alle aangesloten bedrade en eventuele draadloze apparaten.

De goedkoopste van de Mediamarkt moet hiervoor prima zijn: http://www.mediamarkt.nl/...S,10259,14912,185699.html

[ Voor 148% gewijzigd door BCC op 15-08-2011 16:44 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:19

lier

MikroTik nerd

Let wel even op dat de IP adressen die je uit gaat delen (DHCP scope) niet in hetzelfde netwerksegment mag zitten als je WAN IP adres (die van het papiertje). Als je niet zeker weet wat hiermee bedoeld wordt, post (indien je IP adres van je papiertje niet een publiek IP adres is) eens je IP adres en netwerk mask.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• rikm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 19:32
edit..

[ Voor 93% gewijzigd door rikm op 16-08-2011 10:10 ]

Where ever you go, there you are

• luuksnijmegen
Het vaste ip adres is een hele aparte, met 248.196.xxx.xx, en de ipadressen die worden uitgedeeld zijn toch in het kader van: 192.168.1.xxx? Dan krijg ik daar geen problemen mee neem ik aan? Ik ben nu niet thuis, zal vanavond eens mn ip posten.

Die van de MM ziet er goed uit. Neem aan dat deze ook voldoet? pricewatch: D-Link DIR-600 Wireless-N Home Router
Hij heeft 6 goede beoordelingen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-02 17:24

M2M

medicijnman

Nee, daar krijg je geen problemen mee. Bovendien zal elke router geschikt zijn.

-_-

• luuksnijmegen
Okee thx, dan ga ik zo een halen. Zal t posten als hij werkt, kan ik mooi lui van mn bank mn films bedienen en zonder draad internetten!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Soms werkt video streaming via WiFi niet goed omdat het daar niet genoeg bandbreedte voor heeft. Weet niet precies wat je van plan ben, maar houdt daar dus rekening mee ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Zou je toch meteen een pakken met Gigabit poorten, zoveel scheelt het niet in de prijs. Bijvoorbeeld deze.
Pagina: 1