Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-02 21:55
Hallo allemaal,

ik heb een kleine twee weken geleden mijn Iphone 4 weggebracht naar een T-Mobile shop voor reparatie. Het probleem waarvoor ik hem wegbracht was dat als ik aan het bellen was mijn microfoon het niet leek te doen, terwijl als ik deze met een andere app gebruikte zoals Skype of geluidsrecorder, hij gewoon functioneerde. Dit lijkt mij dus een typisch garantie probleem.
Mijn telefoon is echter wel een keer gevallen en er zit een klein barstje in het scherm aan de onderkant, je ziet het bijna niet en ik stoor mij er ook niet aan.

Nu heb ik vanochtend een prijsopgave van T-mobile gekregen van €216,85 omdat het volgens hun technici buiten de garantie valt en gebeurd is door vallen/stoten/klemmen. Echter vind ik het niet erg dat er een klein barstje in zit en heb ik geen zin om dit bedrag te betalen, omdat T-Mobile de telefoon wil vervangen omdat dit goedkoper is. Ik heb contact op genomen met de klantenservice en na even aan de lijn te hangen werd mij verteld dat de telefoon alleen vervangen kan worden en ik dit bedrag dus moet betalen, of mijn telefoon terug nemen.

Is T-mobile niet verplicht om mijn telefoon binnen de garantie te repareren?
Ik heb namelijk het idee dat ze denken "schade aan het scherm, vervangen" en verder niet kijken naar het andere probleem.

Zijn er misschien andere mensen met zo'n zelfde probleem en hoe hebben jullie dit aangepakt of heeft iemand advies wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mijn telefoon is echter wel een keer gevallen en er zit een klein barstje in het scherm aan de onderkant, je ziet het bijna niet en ik stoor mij er ook niet aan
Maar hoe weet jij dat dit geen gevolgen heeft gehad voor het interne deel van de telefoon?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een telefoon hoort gewoon te kunnen vallen, ik zeg onzin van t-mobile!
Klagen en voor de rest is er niet veel wat je kan doen(je zou telefoon zonder reparatie kunnen terugkrijgen en bij apple care proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
FooLsKi schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:05:
[...]

Maar hoe weet jij dat dit geen gevolgen heeft gehad voor het interne deel van de telefoon?
Het probleem was er al voordat het toestel gevallen was waardoor het scherm barstte. Mocht dit zo zijn dan lijkt het mij nog sterk dat het ruim 200 euro kost om dit te repareren, volgens mij zijn dit de kosten voor het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De scherm zal nog niet eens 80 euro kosten voor hun, beetje hoge prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:09:
Een telefoon hoort gewoon te kunnen vallen, ik zeg onzin van t-mobile!
Klagen en voor de rest is er niet veel wat je kan doen(je zou telefoon zonder reparatie kunnen terugkrijgen en bij apple care proberen)
Volgens mij kan je bij apple niet terecht voor je garantie dan moet je bij je dealer (in dit geval T-mobile) zijn toch? Of zou een reparatie daar goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
TweakFox schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:10:
[...]

Het probleem was er al voordat het toestel gevallen was waardoor het scherm barstte. Mocht dit zo zijn dan lijkt het mij nog sterk dat het ruim 200 euro kost om dit te repareren, volgens mij zijn dit de kosten voor het scherm?
Echter kan T-Mobile of het reperatiebedrijf dat niet weten. Je kunt er bijvoorbeeld ook om liegen. Een scherm inclusief touchlaag is inderdaad vrij duur. Waarna deze ook nog ingebouwd moet worden en er zeer waarschijnlijk ook nog onderzoekskosten in rekening gebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:47
TweakFox schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:59:
Het probleem waarvoor ik hem wegbracht was dat als ik aan het bellen was mijn microfoon het niet leek te doen, terwijl als ik deze met een andere app gebruikte zoals Skype of geluidsrecorder, hij gewoon functioneerde. Dit lijkt mij dus een typisch garantie probleem.
Ik denk dat je daar fout zit. Lijkt mij eerder een klassiek voorbeeld van een software issue. De mic werkt namelijk wel.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:11:
Scherm kost misschien minder maar dan heb je nog de kosten die aan de reparatie hangen daarnaast is het IMO niet normaal om het laten vallen van een telefoon moet kunnen zonder defect te raken, het is een delicaat product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Biersteker schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:23:
[...]

Ik denk dat je daar fout zit. Lijkt mij eerder een klassiek voorbeeld van een software issue. De mic werkt namelijk wel.
Ik had mijn Iphone hersteld via I tunes maar dit hielp ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

yep, wat Biersteker zegt...

Verder zal de repair service van T-Mobile je toestel gewoon weer 100% in orde terug (moeten) sturen.. Dus compleet vervanging van je scherm + overige kosten.

Wees blij dat ze het niet onder de noemer "Waterschade" zetten ;)

Heb je zelf al iets geprobeerd om het defect te herstellen? Firmware restore via DFU ?

EDIT: Het probleem is namelijk niet hardware, gezien je microfoon wel werkt! Het is dus een software issue en dat gaat men toch niet doen bij T-Mobile repair. Daar zien ze alleen dat je scherm kapot is dus zullen ze die vervangen.

[ Voor 26% gewijzigd door WHiZZi op 15-08-2011 16:27 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:11:
Klein probleempje alleen; iPhones worden niet gerepareerd doorgaans, alleen vervangen. Noem het raar maar zo is het nou eenmaal. En applecare doet niks met iphones, daar is juist de provider verantwoordelijk voor :), tenzij het een los toestel is, dan moet je naar Van Leliveld Services (k*tzaak overigens, maar dat terzijde). Maar ook daar word eigenlijk alleen vervangen :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Napo schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:24:
[...]

Scherm kost misschien minder maar dan heb je nog de kosten die aan de reparatie hangen daarnaast is het IMO niet normaal om het laten vallen van een telefoon moet kunnen zonder defect te raken, het is een delicaat product gebruiksvoorwerp.
Foutje verbeterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Een delicaat product kan ook een gebruiksvoorwerp zijn. Mijn mening aanpassen is trouwens niet zo handig ;). Het zit een beetje op hetzelfde niveau als een laptop, ook een delicaat gebruiksvoorwerp. Een laptop laat je doorgaans ook niet vallen en als hij daardoor kapot gaat is het IMO een geval van "wie zijn billen brand moet op de blaren zitten".

[ Voor 42% gewijzigd door Napo op 15-08-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Het probleem hier is dat er door die reparateur van T-mobile inderdaad überhaupt niet verder wordt gekeken dan dat barstje in het scherm. Daarnaast liegen ze over de oorzaak van problemen. Ik heb eens een iPhone 3G ingestuurd die niet meer reageerde op de homeknop. Die kwam terug met de melding (de kenners voelen hem al komen): Waterschade. Ik heb daarop iemand van het reparatiebedrijf aan de lijn gehad, die wist te melden dat "het hele apparaat is van binnen geheel verroest. De schade is enorm en onherstelbaar". Ik mocht kiezen voor een nieuwe (dat moest dan 250 euro kosten, en toen was hij al vrij oud), repareren was blijkbaar onmogelijk.

Ik heb hem toen terug laten sturen en ik ben naar iPhoneWorld gegaan. Daar klopte ik aan (wat achteraf niet helemaal de bedoeling was, het is blijkbaar alleen op afspraak :+) en binnen een half uur liep ik naar buiten met een werkende iPhone. Het enige probleem was een gebroken (niet verroest!) contactje van de homeknop. Volgens de medewerker was de iPhone van binnen nog puntgaaf, het enige wat wees op eventuele waterschade was één verkleurd stickertje, en die dingen verkleuren al als je met iets te vochtige adem aan de telefoon hangt.

Uiteindelijk hebben we er toen voor gekozen om de onderzoekskosten ook niet te betalen aan T-mobile. Die gingen daar in eerste instantie niet mee akkoord, maar toen ze bij t-mobile doorkregen wat tegen ons was gezegd en wat de werkelijke staat van het apparaat was hebben ze het ons allemaal kwijtgescholden.

De moraal van het verhaal is (wat mij betreft) dat je beter naar een derde partij kunt gaan, ook al sta je volledig in je recht. Het grote probleem hier zit hem in het grote verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar het is verstandig om te weten dat je bij een derde partij mogelijk veel minder kwijt bent als je het laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ik zou graag naar een derde partij gaan als ik wist wat specifiek het probleem was (Zoals bij Patriot de homebutton). Dit weet ik helaas niet niet precies en misschien kunnen zij dit ook niet zomaar oplossen. Althans, daar ben ik bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:46

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Nouja, mijn probleem was in principe niet zoveel specifieker dan dat van jou. Als je de softwarematige problemen hebt uitgesloten (d.m.v. een factory reset, e.d.) dan zou ik het als ik jou was er gewoon op wagen. De onderzoekskosten bij iPhoneWorld zijn 30 euro, als je er niet voor kiest om te repareren ben je dat er maximaal aan kwijt dus. Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon het microfoontje vervangen en dat je dan uiteindelijk iets van 60 euro kwijt bent. In ieder geval ben je in het 'ergste' geval 30 euro kwijt. Het is natuurlijk aan jouzelf, maar als je niks doet dan heb je een niet-werkende telefoon waardoor je (naar ik aanneem) een nieuwe mobiel moet kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:06
Dit lijkt me meer iets voor SF :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:40

fynrd1

Fooled by Randomness

Probleem is hardwarematig, tijdens de val is een IC los gekomen deze moet opnieuw gesoldeerd worden en eventueel vervangen. Wat het nu niet doet is de omschakeling tussen een headset en geen headset. Resultaat is dat de telefoon helemaal geen microfoon detecteert of iets dergelijks. Je kan tijdelijk even met een headsetplugje snel erin en eruit en doorgaan totdat je hoorbaar bent.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 16:40:

De moraal van het verhaal is (wat mij betreft) dat je beter naar een derde partij kunt gaan, ook al sta je volledig in je recht.
Ik zou het alleen als laatste resort gebruiken. Lees meer: Verwijderd in "Over: (Veilig) online winkelen / faillis..."

Verder weet je natuurlijk niet wat er allemaal losgehaald moet worden om het huidige probleem op te lossen. Als daardoor het scherm ook de geest geeft dan is de reparateur ook verantwoordelijk voor die schade. Wellicht dat men om die reden de garantieclaim afwijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
fynrd1 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:53:
Probleem is hardwarematig, tijdens de val is een IC los gekomen deze moet opnieuw gesoldeerd worden en eventueel vervangen. Wat het nu niet doet is de omschakeling tussen een headset en geen headset. Resultaat is dat de telefoon helemaal geen microfoon detecteert of iets dergelijks. Je kan tijdelijk even met een headsetplugje snel erin en eruit en doorgaan totdat je hoorbaar bent.
Ik heb geprobeerd om met headset te bellen maar dit werkte ook niet. Als dit zo is wat jij zegt klopt het dan dat de microfoon / de headset bij Skype of een andere microfoon App, zoals de geluidsrecorder, wel gewoon werkt? of zou deze het dan ook niet moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:01:
[...]

Ik zou het alleen als laatste resort gebruiken. Lees meer: Verwijderd in "Over: (Veilig) online winkelen / faillis..."

Verder weet je natuurlijk niet wat er allemaal losgehaald moet worden om het huidige probleem op te lossen. Als daardoor het scherm ook de geest geeft dan is de reparateur ook verantwoordelijk voor die schade. Wellicht dat men om die reden de garantieclaim afwijst.
Maar... Als je al weet dat je de telefoon (of het apparaat) al hebt laten vallen en hierdoor eventuele zichtbare schade is. Lijkt het je dan niet slimmer om eerder naar een officieuze reparateur te gaan in plaats van de officiële?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazanir
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-07 22:44

Nazanir

Is pappa!

Ik zal niet te veel waarde hechten aan het oordeel van de reparateur. Er zit namelijk een stripje in het toestel dat uitslaat wanneer er vocht geconstateerd zou zijn (in principe een waterschade indicator), echter, zoals eerder al aangegeven werd, deze slaat al uit als je iets te druk in je mic hijgt. Volgens mij is dit ook bij kassa aan de kaak gesteld, want een barst in het scherm, een knop die er vanaf valt, allemaal dingen die niet aan waterschade te herleiden vallen.

Wat ik weet uit persoonlijke ervaring, dat er eigenlijk alleen maar naar uiterlijke schade gekeken word: Krassen, scheuren, barsten, knoppen die ontbreken, noem maar op. Als er iets is, wat niet met het oog geconstateerd kan worden, altijd een software update/reset. 9 van de 10 keer, komt zo'n toestel dan terug, zonder dat het euvel verholpen is.

Het flauwe is, voor je bij T-Mobile uitkomt, om je toestel te laten repareren, word er geloof ik wel een vragenlijst gepresenteerd, en dien je aan te geven wat het probleem is. Vaak genoeg zeuren mensen, dat een microfoontje defect is, een speakertje defect is of wat niet. geven dit aan. maar omdat er een krasje op het scherm zit, moet deze ook maar vervangen worden. Vaker dan niet, krijg je dan een prijs opgave die gunstiger uitpakt voor de provider.

Als je software problemen hebt, en je zit bij T-Mobile, probeer dan of zelf het probleem op te lossen (software upgrades, hard reset, etc), of ga eventueel naar een (vertrouwde) 3e partij.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Ik vind het belachelijk dat T-mobile zo met zijn reparaties omgaat... Maar goed het is niet anders.

Mocht ik bedenken om dit bedrag wel te betalen dan wordt voor dit bedrag mijn mobiele telefoon omgeruild waarbij de niewste beschikbare software op dit omgeruilde toestel geïnstalleerd is. Op deze omgeruilde mobiele telefoon geven zij standaard drie maanden garantie. Het toestel wordt omgeruild via partnerbedrijf Dynafix.

Betekend dit dat zij hem "omruilen" voor een gebruikt toestel? En hoe zit het dan met de garantie, want ik had hem nog geen jaar.

En als ik ervoor zou kiezen om hem terug te laten komen en naar een derde partij te gaan en het probleem zo iets is als fynrd1 is, aan welk bedrag zou ik dan moeten denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt daarmee de wettelijke garantie ingekort? Met andere woorden heb je feitelijk nog langer dan 3 maanden garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakFox
Bij T-Mobile krijg je standaard 2 jaar garantie op je telefoon, dus het lijkt me dat ik dan nog langer garantie moet krijgen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:20
Ja dat is waar, maar als hun zeggen "dit komt door dat hij gevallen is" is dat geen garantie en willen ze dus dat je gaat lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

TweakFox schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 01:14:
[...]

Ik heb geprobeerd om met headset te bellen maar dit werkte ook niet. Als dit zo is wat jij zegt klopt het dan dat de microfoon / de headset bij Skype of een andere microfoon App, zoals de geluidsrecorder, wel gewoon werkt? of zou deze het dan ook niet moeten doen?
Ik zeg ook meerdere malen, je kan het testen door even naar een andere telefoon te bellen en die op handsfree te zetten. Bij mij werkt het met een normale headset zonder microfoon. Dit probleem bestaat dus alleen tijdens het bellen. Voor de rest werkt de microfoon dus perfect, alleen in sommige gevallen werkt hij in de camera app ook niet. Ik ben zelf ook nog aan het zoeken waar ik hem zo goedkoop mogelijk kan laten repareren. Als jij een adresje weet keep me in touch:)
Ik had leiver dat me micrfoon gewoon stuk was kon ik gewoon een headset gebruiken als alternatief ofzo hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ondanks dat je eigenlijk bij de verkoper moet zijn voor reparaties kun je ook gewoon zelf een reparateur uitkiezen.

Ik heb onlangs een toestel met gebroken scherm naar Dynafix gestuurd. Die repareren gewoon met behoud van eventuele "fabrieksgarantie." Kosten: ongeveer 95 euro voor een nieuw scherm. Vind ik een zeer schappelijke prijs. Garantie blijft behouden en reparatie gaat sneller (omdat T-Mobile slechts tussenpersoon is en eventueel extra provisie vraagt). Bovendien repareren de reparateurs fabrieksfouten gewoon kostenloos, de factuur gaat naar de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

bedankt voor de tip, zien er niet uit als beunhazen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Nazanir schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:06:
Ik zal niet te veel waarde hechten aan het oordeel van de reparateur. Er zit namelijk een stripje in het toestel dat uitslaat wanneer er vocht geconstateerd zou zijn (in principe een waterschade indicator), echter, zoals eerder al aangegeven werd, deze slaat al uit als je iets te druk in je mic hijgt. Volgens mij is dit ook bij kassa aan de kaak gesteld, want een barst in het scherm, een knop die er vanaf valt, allemaal dingen die niet aan waterschade te herleiden vallen.

Wat ik weet uit persoonlijke ervaring, dat er eigenlijk alleen maar naar uiterlijke schade gekeken word: Krassen, scheuren, barsten, knoppen die ontbreken, noem maar op. Als er iets is, wat niet met het oog geconstateerd kan worden, altijd een software update/reset. 9 van de 10 keer, komt zo'n toestel dan terug, zonder dat het euvel verholpen is.

Het flauwe is, voor je bij T-Mobile uitkomt, om je toestel te laten repareren, word er geloof ik wel een vragenlijst gepresenteerd, en dien je aan te geven wat het probleem is. Vaak genoeg zeuren mensen, dat een microfoontje defect is, een speakertje defect is of wat niet. geven dit aan. maar omdat er een krasje op het scherm zit, moet deze ook maar vervangen worden. Vaker dan niet, krijg je dan een prijs opgave die gunstiger uitpakt voor de provider.

Als je software problemen hebt, en je zit bij T-Mobile, probeer dan of zelf het probleem op te lossen (software upgrades, hard reset, etc), of ga eventueel naar een (vertrouwde) 3e partij.
Dat met die valse waterschade meldingen klopt inderdaad. Dit is ook de rede waarom de iPad 2 (en mogelijk ook de iPhone 5), die indicators niet meer hebben. Bij de iPad 2 kan men alleen controleren op waterschade door te kijken of er iets van roest is (bijvoorbeeld bij de sim kaart in het geval een 3G iPad).
Pagina: 1