Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Idere keer wanneer ik weer in Duitsland ben krijg ik sms-jes van 221 met een serie getallen erin. bijv. 360024551455 na het zoeken op internet zie ik mensen langs komen die ook dit probleem hebben.

Bijvoorbeeld hier en op
Tweakers

Maar nergens staat de oplossing. Ik heb KPN en een HTC desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-10 21:55
Er staat bij dat er misschien gebeld kan worden met de helpdesk van KPN of Hi. Heb je dat al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alex3305 schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:55:
Er staat bij dat er misschien gebeld kan worden met de helpdesk van KPN of Hi. Heb je dat al gedaan?
Ja, gebeld met de helpdesk maar die vind dat het raar is, maar kan geen oplossing bieden.

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Vorig jaar in engeland kreeg ik ook allemaal zulk soort berichten! (Toen nog op me Samsung galaxy spica) Na een dag of 2 had ik me mobiel maar uitgezet om extra kosten te voorkomen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

The_Double schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 17:20:
Vorig jaar in engeland kreeg ik ook allemaal zulk soort berichten! (Toen nog op me Samsung galaxy spica) Na een dag of 2 had ik me mobiel maar uitgezet om extra kosten te voorkomen.
Ik mag toch aannemen dat er geen enkele provider geld rekent voor het ontvangen van smsjes?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
Misschien een settings SMS voor mobiel internet in een SMS formaat dat je Telefoon niet begrijpt.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:00
Ik denk dat het een smsje is met de tariefinformatie in Duitsland. Ik krijg die namelijk elke keer als ik in Duitsland kom en er staat dan iets in van. Welkom in Duitsland, het bellen naar mobiele nummers in nederland kost XXX een sms versturen kost XXX enz.

Zo te zien snapt jou telefoon de codering alleen niet.

Edit: mashell kan ook gelijk hebben, echter heb ik die smsjes nooit gehad.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 18-08-2011 18:10 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

had het ook in .de op mn Galaxy SII , kwamen allemaal van een afzender "CB Messages" met als icoontje een zendmast.

ff op google zoeken wijst uit dat ik het kan uitzetten in de Samsung SMS application door bij settings "Cell Broadcasts" uit te vinken, misschien dat er voor de HTC SMS app eenzelfde oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
mashell schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:01:
Misschien een settings SMS voor mobiel internet in een SMS formaat dat je Telefoon niet begrijpt.
Die dus.

Heb een SIM kaart gekocht toen ik in Duitsland was (Vodafone) welke ik moest activeren met mijn mobiele telefoon. Hierna kreeg ik SMS'jes van 221 (en 16??) welke mijn Nokia 3309 niet begreep.

Toen ik het kaartje in mijn dongle stopte kon ik ze wel lezen en stonden daar de APN en MMS settings in met allemaal andere strings.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De tariefinformatie kreeg ik eerder altijd. Nu heb ik bij KPN mij afgemeld voor die tariefinformatie en dit gaat goed in elk land. (italie, tsjechie, belgie) alleen in Duitsland krijg ik de mysterieuze nummers.

Een optie voor de broadcast heb ik er niet bijstaan.
Pagina: 1