Hulp nodig bij aanpassen koeling asrock x58 extreme 3

Pagina: 1
Acties:

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2025
Afbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/6301171/640/6301171.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1272879902.jpeg

Hoi all

Ik ben bezig met het bouwen van een PC voor mijn vrouwtje.
De basis is bovenstaand moederbord die eerst in mijn PC zat maar daar voor vastlopers zorgde.
Ter RMA gestuurd, daar hebben ze niets gevonden.
Nu was die oude PC erg gevoelig voor warmte, dus ik wilde nu de koeling wat upgraden door de stock koelpasta onder de heatsinks te vervangen door arctic silver 5.

Aan de ene kant is dat geen probleem, daar zit de x58 chip, dus die kan ik gewoon insmeren volgens plan.

Aan de andere kant,(heatsink met de ventilator) heb ik wel een probleem, hier zitten 2 rijen chipjes met daaroverheen een soort matje van 1 mm dik van een soort kneedgum.
Uit ieder chipje komen 3 metalen pootjes waarmee ze op het mobo vastzitten.
Nu ben ik bang dat als ik het matje vervang voor arctic silver dat dit mischien sluiting veroorzaakt als het de metalen pootjes raakt.

Wat raden jullie me aan?

Alvast bedankt voor de hulp,

Red

Ok is nu geupdate met foto.
Rechts naast de stroomaansluiting voor de processor zie je 2 rijtjes van 8 chipjes, hier en daar zie je nog resten zitten van de grijze kneedpasta die erop zat.
Hierop zat dus het koelblok met de ventilator gemonteerd, zie foto 2.

Mijn vraag is dus of ik in plaats van die kneedpasta ook arctic silver kan gebruiken of dat ik dan grote kans heb op kortsluiting.

Als dat niet kan, hou ik me aanbevolen voor andere oplossingen of hoor ik graag waar ik een stripje kneedpasta kan halen.

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Thermal Pads. Even op maat knippen en tussen de mosfets en je koelblokje doen en klaar is Dorian.

[ Voor 87% gewijzigd door Fid3lity op 15-08-2011 16:11 ]

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-01 15:11

Nessuno

io sono nessuno

En zeker geen artic silver gebruiken aangezien die pads een stukje dikker zijn dan as .
En dan word of helemaal geen contact gemaakt of half oid

ps en idd a.s geleid stroom dus zou het daar zo ie zo niet gebruiken aangezien het volgens mij the stroom voorziening van je cpu is.

Na rose e cient spin

• reddorian
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-06-2025
OK bedankt guys.

Ik haal wel een nieuwe thermal pad dan.

Red

Op de digitale snelweg is geen maximumsnelheid.