Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 17:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Goedemiddag,

We hebben hier een barcodescanner van Quickscan met com aansluiting. Deze doet het lokaal (win 7) pas nadet je DL Wedge Emulation Utility hebt geïnstalleerd. Echter als je daarna een TS sessie opstart met onder lokale bronnen seriële poorten ingeschakeld gebeurt er desondanks niets.

Mijn voorganger heeft 2 van deze apparaten succesvol aan de praat gekregen maar nu was er 1 stuk en hebben we precies zo'n scanner gekocht. De andere doet het nog prima.

Helaas heb ik weinig tot geen ervaring met handscanners maar ik meende dat ze vrij 'dom' zijn. In feite simuleren ze een toetsenbord, dus zetten ze de ingescande code als tekst op het scherm. Je zou in cmd en notepad dus gewoon de output moeten zien verschijnen. Echter gebeurt dit dus wel lokaal, maar niet onder de TS sessie. Op internet wordt ik niet veel wijzer want het lijkt wel alsof niemand dit probleem ervaart .. zo simpel misschien?

Iemand die me in de goede richting kan wijzen? Heeft het wellicht met de Wedge te maken?

Alvast bedankt!

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik kan me herinneren dat windows 7 standaard ondersteuning had gegregen voor input via een seriele poort .

Maar waar zat dat ook alweer.
Een wedge (wig) zet je normaal tussen je tobo en de tobo aansluiting in. dus niet op je com port imho
maar een software oplossing ik snap niet dat ze het een wedge noemen,

Je moet ze vaak wel configuren met de meegeleverde barcodes in een usermanual
dus even aansluiten en het werkt gaat niet per definitie op

[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 15-08-2011 15:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
De scanner is ingesteld op station nr. en RS232 standard, dus baudrate 9600, parity geen, data bits 8 en stop bit 1. Lokaal werkt hij dan ook naar behoren.

Ik zat me af te vragen of het doorsturen naar de terminal eigenlijk niet gewoon als tekst/toetsenbord gaat .. dus dat het doorgeven van lokale com poort misschien niet relevant is?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Als 'ie op de com-poort zit is het dus geen standaard keyboard emulatie maar moet deze ws actief uitgelezen worden, blijkbaar gebeurt dat met dat emulatie tooltje. Handiger is dan om een ps/2 of usb versie te gebruiken die wel native keyboard emulatie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je hebt het nu serieel werkend, dus geen tobo emulatie nu.

probeer je de software serverside of client side te draaien :?
Hoe heb je het aangesloten op de client ? en voor de zekerheid is wat voor client ? want ik preof dat dit niet de w7 bak is ?

[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 15-08-2011 15:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Nielson schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:45:
Als 'ie op de com-poort zit is het dus geen standaard keyboard emulatie maar moet deze ws actief uitgelezen worden, blijkbaar gebeurt dat met dat emulatie tooltje.
klopt, dat zal dat tooltje dan idd doen.
Handiger is dan om een ps/2 of usb versie te gebruiken die wel native keyboard emulatie doet.
ja, maar die heb ik niet. Is wel iets waar ik in de toekomst naar toe wil, maar moet het nu eerst hier nog mee doen.
fish schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:47:
Je hebt het nu serieel werkend, dus geen tobo emulatie nu.

probeer je de software serverside of client side te draaien :?
.. het tooltje draait lokaal. En alleen op mijn laptop. De werkstations in de fabriek lijken van deze tool geen gebruik te maken, want ik kan hem daarop niet vinden. Ik vermoed nu dus dat met de huidige configuratie van de scanner hij middels het tooltje werkt, terwijl ik hem ook kan configureren als keyboard-emulatie en je dan wellicht zonder de tool kunt, zoals die andere scanner dan in de productie draait momenteel. Klinkt wel logisch eigenlijk. Ik ga dit morgen verder uitzoeken!
Hoe heb je het aangesloten op de client ? en voor de zekerheid is wat voor client ? want ik proef dat dit niet de w7 bak is ?
De cliënt is een oude productie pc met Windows XP erop. Moet eigenlijk nodig vervangen worden en dan wellicht met USB erop, maargoed, daar kom ik er nu niet mee.

Bedankt zover! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoetjuh
  • Laatst online: 10-01-2024
Misschien via iets als "NET USE COM1: \\TSCLIENT\COM1:" zo heb ik in het verleden nog wel eens een telefooncentrale via RDP "aangesloten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Ah, ik wist niet dat zoiets ook kon. Echter hebben we reeds een werkende constructie, dus lijkt het probleem hem toch in de programmering van de bascodescanner te zitten zoals hier boven aangegeven t.a.v. de keyboard emulatie. Ook wel zo logisch want dat is het enige wat is veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Windows Clients aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een client gerelateerd iets is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Topicstarter
Jeuh het werkt! :)

Waarschijnlijk 1 stapje teveel gedaan bij het configureren van de handscanner, maar hij doet het nu in ons pakket!

Wel vaag, lokaal op de pc in notepad of cmd doet hij niets, maar op de terminal server in het pakket zelf wel. Deze blijkt zelf ook actief COM1 te beluisteren. Het enige wat hij moest hebben was de communicatie instellingen (baudrate e.d.), type barcodes, header en terminator symbool en een eigen kanaal nr. om draadloos op te kunnen communiceren met het basisstation en dat is het.

Bedankt voor het meedenken O+

Pagina: 1