My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Maar waar zat dat ook alweer.
Een wedge (wig) zet je normaal tussen je tobo en de tobo aansluiting in. dus niet op je com port imho
maar een software oplossing ik snap niet dat ze het een wedge noemen,
Je moet ze vaak wel configuren met de meegeleverde barcodes in een usermanual
dus even aansluiten en het werkt gaat niet per definitie op
[ Voor 30% gewijzigd door Fish op 15-08-2011 15:35 ]
Ik zat me af te vragen of het doorsturen naar de terminal eigenlijk niet gewoon als tekst/toetsenbord gaat .. dus dat het doorgeven van lokale com poort misschien niet relevant is?
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
probeer je de software serverside of client side te draaien
Hoe heb je het aangesloten op de client ? en voor de zekerheid is wat voor client ? want ik preof dat dit niet de w7 bak is ?
[ Voor 33% gewijzigd door Fish op 15-08-2011 15:48 ]
klopt, dat zal dat tooltje dan idd doen.Nielson schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:45:
Als 'ie op de com-poort zit is het dus geen standaard keyboard emulatie maar moet deze ws actief uitgelezen worden, blijkbaar gebeurt dat met dat emulatie tooltje.
ja, maar die heb ik niet. Is wel iets waar ik in de toekomst naar toe wil, maar moet het nu eerst hier nog mee doen.Handiger is dan om een ps/2 of usb versie te gebruiken die wel native keyboard emulatie doet.
.. het tooltje draait lokaal. En alleen op mijn laptop. De werkstations in de fabriek lijken van deze tool geen gebruik te maken, want ik kan hem daarop niet vinden. Ik vermoed nu dus dat met de huidige configuratie van de scanner hij middels het tooltje werkt, terwijl ik hem ook kan configureren als keyboard-emulatie en je dan wellicht zonder de tool kunt, zoals die andere scanner dan in de productie draait momenteel. Klinkt wel logisch eigenlijk. Ik ga dit morgen verder uitzoeken!fish schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 15:47:
Je hebt het nu serieel werkend, dus geen tobo emulatie nu.
probeer je de software serverside of client side te draaien
De cliënt is een oude productie pc met Windows XP erop. Moet eigenlijk nodig vervangen worden en dan wellicht met USB erop, maargoed, daar kom ik er nu niet mee.Hoe heb je het aangesloten op de client ? en voor de zekerheid is wat voor client ? want ik proef dat dit niet de w7 bak is ?
Bedankt zover!
Waarschijnlijk 1 stapje teveel gedaan bij het configureren van de handscanner, maar hij doet het nu in ons pakket!
Wel vaag, lokaal op de pc in notepad of cmd doet hij niets, maar op de terminal server in het pakket zelf wel. Deze blijkt zelf ook actief COM1 te beluisteren. Het enige wat hij moest hebben was de communicatie instellingen (baudrate e.d.), type barcodes, header en terminator symbool en een eigen kanaal nr. om draadloos op te kunnen communiceren met het basisstation en dat is het.
Bedankt voor het meedenken