HDD swap NAS

Pagina: 1
Acties:

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:26
Ik zit met het volgende.
Heb een Icy-Box NAS met een 1TB schijf.
Tevens heb ik een QNAP NAS die ik wil gaan gebruiken.
Ik wil de 1TB overzetten in de QNAP en daar een extra schijf bijplaatsen.
Aangezien de ICY-BOX maar één schijf heeft, staat deze natuurlijk niet in RAID.

Is het mogelijk om deze schijf mét databehoud in de QNAP te plaatsen en een nieuwe erbij te zetten, ook met databehoud van de 1TB schijf?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dat ligt geheel aan welk systeem de beide NAS devices gebruiken, bijvoorbeeld ook welk bestandsysteem gebruikt is bij de Icy-Box en of de QNAP daar mee overweg kan. Kijk daar eerst eens naar zou ik zeggen. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Aangezien de ICY-BOX maar één schijf heeft, staat deze natuurlijk niet in RAID.
Niet waarschijnlijk maar het kan wel, soms heb je een nas-serie van bv 1, 2 en 4 bay modellen en draaien ze allen dezelfde software.
Ik wil de 1TB overzetten in de QNAP en daar een extra schijf bijplaatsen.
Kun je het dan niet beter omdraaien, één nieuwe schijf plaatsen, data vanaf de oude schijf hiernaartoe kopiëren, oude schijf leeg gooien en bijplaatsen in de qnap (uitgaande van raid1).