Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP nx8220 gaat niet aan.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Al sinds een tijdje wil mijn HP Compaq nx8220 niet meer aan. Al een paar maanden heb ik hem daarom in een kast liggen. Hoewel ik hem dus niet echt nodig heb, was het altijd wel handig hem bij de hand te hebben, dus ik zou het leuk vinden als hij het weer zou doen.

De symptomen:
- Bij het inpluggen van de stekker, gaat het accu lampje aan, hij laad dus op (ga ik van uit). Dit sluit een probleem met de adapter of kabel uit. Als er geen accu in zit gebeurt er bij inpluggen het volgende: acculampje groen, direct daarna oranje, daarna uit.

- Als ik met de stekker er in op de power-knop druk, gebeurt er niets. Geen lampjes, geen geluidjes, niets.

- Met de stekker er uit op de power-knop drukken geeft als resultaat:
- Vanmorgen: Het groene lampje naast de knop en het power lampje branden een paar seconden en gaan daarna weer uit, voor de rest geen teken van leven.
- Vanaf nu: Lampjes blijven branden en de fans gaan draaien. Dit blijft zo, voor de rest geen geluid of beeld. Ook geen piepjes. Ook uitzetten met de knop doet het niet, ik moet de accu loshalen.

Ik geloof dat dit alle informatie is die ik heb, maar mocht het onduidelijk zijn, vraag gerust. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.

Bij voorbaat dank,
Stephan

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-11 12:33
ik heb ook eens zoiets gehad met een vrij nieuwe laptop. de winkel zij toen dat de accu gerest moest worden. geen idee hoe ik me daar iets bij moet voorstellen.

het was toen iets met lang op de aan uit knop drukken zonder accu erin en dan terwijl de knop wordt ingedrukt, de accu plaatsen oid.

daarna deed ie het wel weer, maar later weer het zelfde probleem, en toen is ie ruim en maand op vakantiegeweest naar een reparateur oid. daarna nooit weer dat probleem gehad. het kan dus ook heel iets anders geweest zijn dan dat de winkel vertelde, en dat het de eerste keer "toevallig" wel werkte.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al flink aan het googlen geweest, ik vond een rare oplossing die voor anderen had gewerkt.
Daarbij moest ik de laptop op z'n kop houden zonder kabel en accu er in en de power-knop 30 seconden ingedrukt houden.
Het heeft wel iets gedaan, want nu gaat hij dus onder bepaalde omstandigheden wel aan, maar krijg ik nog geen beeld en geluid of wat voor reactie dan ook als ik knoppen indruk.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-11 06:36
Ik heb ook eens een laptop gehad die geen beeld en geluid gaf, dat heb ik toen gefixt door het batterijtje van het bios even los te koppelen (was zo'n type met een stekkertje). Daarna deed alles het weer.

Verwijderd

Topicstarter
Deze had ook een stekertje, half minuutje los gehad, geen verschil.
Tot nu toe al bedankt voor alle reacties. Ik hoop dat er een gouden tip komt

• Biemold
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-07 00:36
De NX8220 komt fabrieks af met een slecht gesoldeerde southbridge wat misschien de reden kan zijn dat de laptop niet meer opstart, je kan dit uittesten door:

- toetsenbord schroeven los te schroeven
- klipjes aan de bovenkant van het toetsenbord los te klikken
- toetsenbord eruit halen
- touchpad eruit trekken
- WLAN kaartje verwijderen
- stevig drukken op het Intel chipje
- Laptop aanzetten

Als je hierna verandering ziet kun je dit probleem oplossen door met een (sterke) haar fohn 5 minuten op de Intel chip te gaan blazen en daarna nog iets van een rubber object op de chip te plaatsen zodat er druk op blijft staan ;).

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Na het even te hebben laten rusten, heb ik hem er toch weer bij gepakt. Het zit me niet lekker dat hij het niet doet. Ik heb geprobeerd wat Biemold zei, maar helaas het hielp niet.
Wel ontdekte ik dat zodra de laptop aan gaat, die chip heel heet wordt, binnen zo'n tien seconden kun je er geen druk meer op houden.

Is dit normaal of is dit een nieuw symptoom?

groetjes,
Stephan
Pagina: 1