Toon posts:

bulldozer HT3.1 990FX moederborden HT3.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik zit te wachten op bulldozer maar nu zie ik bij de bulldozer info dat hij HT3.1 ondersteunt en bij alle mogelijke moederborden een ondersteuning voor HT3.0.
heeft iemand hier info over moet ik wachten op nog nieuwere moederborden of heeft dat geen toegevoegde waarde?

met vr gr een leek

Verwijderd

Ik denk niet dat je in het dagelijks gebruik veel gaat merken maar lees dit: http://www.tomshardware.c...port-AMD-Fusion,6179.html eventjes.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:41:
heeft iemand hier info over moet ik wachten op nog nieuwere moederborden of heeft dat geen toegevoegde waarde?
Haal gewoon een AM3+ bord met AMD 900 series chipset, deze zijn speciaal bedoeld voor de Bulldozers.

/edit: Ah, zie nu pas wat je bedeold, ook de moederborden met 900 series chipset vermelden maximaal HT3.0

Als ik het zo lees komt het mogelijk omdat deze chipsets en eventueel bijbehorende moederborden gebaseerd zijn op de 800 series. Vermoed echter niet dat de cpu serieus gebottlenecked wordt door de HT. Alle huidige AMD cpu's met HT 3.0 draaien deze maar op 2GHz terwijl dat volgens de specificaties maximaal 2.6GHz kan zijn, dus blijkbaar is al die bandbreedte nog niet echt nodig.

[ Voor 45% gewijzigd door Nielson op 15-08-2011 12:14 ]

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
vermoedelijk is de snellere HT maar nodig voor mobo's met meerdere sockets, dus eerder iets voor servers

Verwijderd

Als het goed is zijn de 990FX borden allemaal HT 3.1, de Asus Crosshair V Formula is het in iedergeval wel.
De fabrikanten geven het dan niet aan in de manual, maar ik denk dat het komt omdat ze niks over de Bulldozer mogen zeggen.

Als je kijkt bij de Geheugen snelheden zie je ook bij veel merken staan 800/1066/1333 | 1600 */1866*/2133*
Waarbij dan de * Overclocked betekend terwijl we nu al weten dat de Bulldozer 1866Mhz aan kan Zonder dat het Overclocking is.