Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:32:
Even een stap terug. Ik heb ca 40 schijfjes van 25 GB vol dat is al 1 TB opslag. Ik ben niet van plan die allemaal terug te gaan zetten. Bovendien kan een externe HDD kapot gaan en als ik daar geen backup van heb ben ik mijn foto's kwijt.
gewoon ff naar de MM in Rotterdam centrum fietsen, daar ligt momenteel de USB LG Bluray brander voor 99,- Die werkt prima op mac, en als je wilt branden ga je denk ik iets van Roxio nodig hebben. Dacht dat OSX standaard niet in staat was om BR te schrijven. Lezen is geen probleem, formaat is gewoon UDF.
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 10:40:
Ik heb een lite-on bluray brander uit mijn windows machine daar zou ik dan alleen een behuizing voor moeten hebben, maar is die dan compatible met mijn mac? En wellicht is dit handiger kan ik die net als mijn printer ook op mijn nas aansluiten zodat die via het netwerk zichtbaar wordt in mijn mac?
Niet alle behuizing doen het even goed, heeft vooral te maken met de chipset die gebruikt wordt voor de sata->nas connectie. Voor mijn samsung BR lezer heb ik uiteindelijk de USB print van een defectie lacie gebruikt, en dat met een dremel beetje opmaat gemaakt in een oude IBM externe CD speler casing.
[
Voor 35% gewijzigd door
kwaakvaak_v2 op 16-08-2011 09:45
]
Driving a cadillac in a fool's parade.