Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 10:23
Hallo tweakers,

ik heb sinds kort zoals vele het nieuwe ubee modem van ziggo ontvangen.

Mijn eerste indruk: Werkt snel en naar behoren.

nu een paar vragen:

Mijn grootste verlangen is Wake on Lan via internet (meestal via iphone, heb een app hiervoor).
Nu heb ik gelezen dat dit modem het officeel niet ondersteund. ( klopt dit ? ), ik heb mijn poorten doorverwezen naar de pc die dit ondersteund (dit heeft in mijn oude opstelling altijd gewerkt, deze pc heeft een static ip).
Nu kan ik wel als ik binnen mijn netwerk zit mijn pc opstarten over lan. maar vanaf buiten lukt dit niet ?

is het anders nog een idee om een vpn op te zetten (dit ondersteund die wel maar heb ik 0 ervaring mee) zodat ik bijv mijn iphone via vpn verbind met het modem en dat ik dan vanuit het vpn netwerk mijn pc start over WOL?
indien mogelijk met uitleg hoe ik de vpn het beste kan opzetten?

daarnaast nog een kleine vraag: ik heb een D-link Dir DIR 635 router. deze link ik nu aan mijn modem. deze werkt als switch alleen heb ik nu 2 aparte wifi punten waarmee ik kan verbinden. kan dat niet als repeater worden ingesteld ? zodat ik 1 wifi zie met 2 uitzend punten zodat ik niet steeds de dichtstbijzijnde hoef te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Over WOL:
Kijk je portforwarding even na, open poort 7 en 9 over UDP.

Over VPN:
VPN is mogelijk... Op 'een' computer maak je met een paar klikken een vpn server aan. (binnenkomende verbindingen) Neem aan dat er genoeg over te vinden is op het forum...

even kijken... yep! HOWTO: Windows VPN verbinding maken

Over WiFi:
Je kan beide routers dezelfde SSID geven en dezelfde instellingen.. (WPA, KEY etc,) Geef ze beide een ander kanaal, 11 en 5 ofzo. Dat zou al moeten werken zonder verdere aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bingvanmoorsel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-01 10:23
Hallo TimothuW,

Bedankt voor je reactie, sorry voor late reactie.

het wifi probleem is opgelost. Heb nu 1 mooi groot wifi netwerk top!

nu mijn WOL (wake on lan) verhaal.
ik krijg het nog niet goed. de poorten staan open en via mijn lan broadcast werkt dit ook super.

vandaar dat ik dacht: ik connect mijn iphone via VPN maar ik snap hier niets van. ik heb al menige tijd zitten zoeken op internet maar kan er nog geen soep van koken.

Moet ik in mijn modem de ipsec tunneling enablen ? ( kan ik daarmee een vpn met mijn telefoon starten) en zo ja, wat zijn egt de bassis dingen die ik nodig heb.

Iemand die me kan helpen met mijn Wake On Lan / VPN verhaal ? al is het een link naar hoe ik van men modem een vpn server maak is het al genoeg.

Bedankt alvast weer.
Bing