Even een kort vraagje: is het mogelijk om de oudste Time Machine-backup vast te zetten, met andere woorden: dat die niet verwijderd wordt? Mijn Time Machine-disk is bijna vol en by design wordt dan de oudste backup verwijderd. Ik heb echter in de tussentijd mijn Mac een clean install gegeven en in de oude backups staan nog bestanden die ik voor de zekerheid wil bewaren.
Kopiëren uit de backups-folder lukt niet.
Mijn andere vraag: ik heb tussen het moment van clean install en het weer aanzetten van Time Machine een aantal tussenliggende backups handmatig verwijderd om ruimte te maken. Die staan nu in de trash en ik kan ze daaruit niet verwijderen. Permissions zijn ook niet aan te passen via Finder. Hoe krijg ik die backups alsnog uit de trash?
Kopiëren uit de backups-folder lukt niet.
Mijn andere vraag: ik heb tussen het moment van clean install en het weer aanzetten van Time Machine een aantal tussenliggende backups handmatig verwijderd om ruimte te maken. Die staan nu in de trash en ik kan ze daaruit niet verwijderen. Permissions zijn ook niet aan te passen via Finder. Hoe krijg ik die backups alsnog uit de trash?
Apparticle SharePoint | Apps | Articles