Time Machine: backup backuppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Even een kort vraagje: is het mogelijk om de oudste Time Machine-backup vast te zetten, met andere woorden: dat die niet verwijderd wordt? Mijn Time Machine-disk is bijna vol en by design wordt dan de oudste backup verwijderd. Ik heb echter in de tussentijd mijn Mac een clean install gegeven en in de oude backups staan nog bestanden die ik voor de zekerheid wil bewaren.
Kopiëren uit de backups-folder lukt niet.

Mijn andere vraag: ik heb tussen het moment van clean install en het weer aanzetten van Time Machine een aantal tussenliggende backups handmatig verwijderd om ruimte te maken. Die staan nu in de trash en ik kan ze daaruit niet verwijderen. Permissions zijn ook niet aan te passen via Finder. Hoe krijg ik die backups alsnog uit de trash?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Canaria schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:28:
[...]
Volgens deze hint op de OS X hints site van Macworld (erg handige site btw!) kun je sparse image bundle bestanden wel kopieren van Time Machine wel kopieren naar een locatie naar keuze: http://hints.macworld.com...p?story=20080805230120120. Geen idee of dit precies is wat je zoekt, maar wellicht wel interresant leesvoer als je TM backups veilig wil stellen.
Permissions zijn ook niet aan te passen via Finder. Hoe krijg ik die backups alsnog uit de trash?
Al eens via de Terminal geprobeerd? Bijvoorbeeld via

code:
1
sudo rm -rf ~/.Trash

?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Canaria schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 21:28:
(...)
Dit zou wel moeten kunnen. Is je Time Machine back-up niet corrupt? Of dat de permissies op de Time Machine back-up niet kloppen of zo? Je kunt proberen om het Time Machine volume te herstellen in Schijfhulpprogramma als je dat nog niet had geprobeerd. Dat duurt echter heeeeeel lang als je veel back-ups hebt.

Hier stond achterhaalde informatie…