Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 418883

Topicstarter
Geachte lezers,

Kunnen jullie mij helpen bij het aansluiten van mijn tv aan mijn computers?

Ik zou graag mijn tv gebruiken als extra beeldscherm voor mijn pc. Om zowel beeld als geluid over te brengen van mijn pc naar mijn televisie heb ik gebruik gemaakt van component kabels.
Als ik echter alles aansluit krijg ik wel geluid op de televisie maar geen beeld. De televisie geeft aan dat hij geen signaal ontvangt over de kabel.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of weet iemand een oplossing?

Graphics kaart: Sapphire HD 4890 1GB OC
Televisie: LG 32ld350.
Beeldkabel: http://www.allekabels.nl/...-Video---DVI-I-Kabel.html
Audiokabel: http://www.allekabels.nl/...32/Jack---Tulp-Kabel.html

Ik hoop dat jullie mij kunnen verlossen, want ik kan het probleem niet ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Let op: Het apparaat met de DVI aansluiting moet wel een Component signaal op de DVI aansluiting aan kunnen. Dit is lang niet altijd het geval. Raadpleeg hiervoor de gebruiksaanwijzing van het betreffende apparaat.
Has je dat gechecked ?

Moet kunnen dus
◦Integrated AMD Xilleon™ HDTV encoder •Provides high quality analog TV output (component/S-video/composite)
•Supports SDTV and HDTV resolutions
•Underscan and overscan compensation
wellicht ergens aanzetten ofzo ?

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 14-08-2011 19:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07 13:35
Hoe heb je de andere monitor aangesloten? Als je bv hdmi gebruikt, dan zijn er veel videokaarten waarbij er dan een dvi poort niet meer werkt... die delen hetzelfde kanaal om het zo maar even uit te drukken. Als het goed is heeft die kaart 2 dvi aansluitingen... probeer de andere eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-07 18:58

job

Zeker weten dat je videokaart een component signaal kan uitsturen? Ik ken niet veel videokaarten die dat kunnen namelijk.
Waarom doe je het niet gewoon via dvi (desnoods met verloop naar hdmi)?

[ Voor 12% gewijzigd door job op 14-08-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MicGlou schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:38:
Hoe heb je de andere monitor aangesloten?
Als ik mijn computer normaal gebruik dan heb ik er 2 monitoren aanhangen. Het beeld breng ik dan over d.m.v. dvi kabels.
Met 1 normale monitor over DVI en mijn LG tv op de andere krijg ik geen signaal. Ook met enkel de LG tv aangesloten krijg ik geen signaal over de component kabel.
job schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:42:
Zeker weten dat je videokaart een component signaal kan uitsturen?
Waarom doe je het niet gewoon via dvi (desnoods met verloop naar hdmi)?
Ik weet niet zeker of een hd 4890 component signaal kan sturen, ik heb het niet in de handleiding kunnen vinden noch op internet.
Als ik het over hdmi (verloopstuk dvi -> hdmi) zou laten lopen dan heb ik ik geen geluid via de tv :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 12:01
de 4xxx serie heeft een "speciale" dvi uitgang waar ook geluid over kan. Zo kijkt mijn vriendin alle films op d'r tv met een 4870. Ook naar een LG tv trouwens, een 32LH3000.

[ Voor 19% gewijzigd door Slurpgeit op 14-08-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Slurpgeit schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:53:
de 4xxx serie heeft een "speciale" dvi uitgang waar ook geluid over kan. Zo kijkt mijn vriendin alle films op d'r tv met een 4870. Ook naar een LG tv trouwens, een 32LH3000.
Kun je mij wellicht meer vertellen over hoe ze zowel beeld als geluid overbrengt?

Gebruikt ze dan het dvi -> hdmi verloop stuk + hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 418883 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:50:

Ik weet niet zeker of een hd 4890 component signaal kan sturen, ik heb het niet in de handleiding kunnen vinden noch op internet.
Als ik het over hdmi (verloopstuk dvi -> hdmi) zou laten lopen dan heb ik ik geen geluid via de tv :(
Zou je toch eens beter moeten zoeken het koste mij 2 minute zoekwerk gewoon bij de fabrikant van de chipset (waat denk je dat mijn quote vandaan komt ?)

hdmi zou mijn voorkeur krijgen, ivm een kabeltje minder

[ Voor 5% gewijzigd door Fish op 14-08-2011 20:12 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-07 12:01
Anoniem: 418883 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:59:
[...]

Kun je mij wellicht meer vertellen over hoe ze zowel beeld als geluid overbrengt?

Gebruikt ze dan het dvi -> hdmi verloop stuk + hdmi kabel?
Yep. Werkt prima. Wel met het officiele Ati verloopstukje wat bij de kaart zat, weet niet of dat nog uitmaakt.

[ Voor 13% gewijzigd door Slurpgeit op 15-08-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Slurpgeit schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:30:
[...]

Yep. Werkt prima. Wel met het officiele Ati verloopstukje wat bij de kaart zat, weet niet of dat nog uitmaakt.
Thanks Slurpie, ik ga dat morgen dan eens proberen. FF een kabeltje halen bij de Saturn morgen na het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inmiddels kabel gehaald, en alles werkt :D

Bedankt voor het aandragen van een oplossing Slurpgeit. Bij dezen krijg je de award voor oplosser van het topic.
De award voor Captain Obvious gaat naar fish.
Pagina: 1