Toon posts:

Antec Fusion HTPC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

In Antec-behuizingen zit veelal een blauwe led(s), zo ook in de Antec Fusion. Nu is blauw niet mijn favoriete kleur.

Weten jullie toevallig of de led(s) "eenvoudig" te vervangen zijn door een groene led?

Had al van een andere tweaker dat het in de Lian Li PC-C37 vrij makkelijk ging.

Thanx voor de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 12:31

yzx

je vervangt de blauwe led fans met groene led fans?

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

De leds zitten meestal in de randen van de ventilatoren. deze zitten meestal vast met hete lijm, dat kun je er zo van af trekken. zo niet, eerst even opwarmen. deze leds moet je desolderen en vervangen door je eigen (bestel ze bij conrad of haal ze bij de lokale elektronica boer) en klaar is kees :) zorg wel dat je gelijksoortige leds hebt en dat je ze wel goed om soldeerd. als je ze andersom doet doen ze t niet

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 19:42

TimvH

Kletsmajoor

Fordox schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 18:14:
De leds zitten meestal in de randen van de ventilatoren. deze zitten meestal vast met hete lijm, dat kun je er zo van af trekken. zo niet, eerst even opwarmen. deze leds moet je desolderen en vervangen door je eigen (bestel ze bij conrad of haal ze bij de lokale elektronica boer of op ledsbuy) en klaar is kees :) zorg wel dat je gelijksoortige leds hebt en dat je ze wel goed om soldeerd. als je ze andersom doet doen ze t niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnFeX3
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-10 22:33
(jarig!)
Ik heb de fans van mij antec 902 ook de leds verwisselt. Dat waren antec tri-cool fans, de ledjes daarvan kun je er zo met je duim uitdrukken. Het zijn 2 mm leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:37

thijsco19

KTM 990 SMT

goede site voor losse ledjes: Leds-Buy, en Budgetronics.

handig leesvoer:
circuitsonline.

bij de bovenstaande site's kan je ook de nodige weerstanden bestellen (als ze nodig zijn).

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-10 15:05
Blauwe, witte, groene en paarse/UV Leds hebben nagenoeg dezelfde weerstand. Bovendien is de weerstand vervangen in een fan een crime. Dus gewoon blauwe led bij de kop afknippen en de groene led eraan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 09:28
bedoeld TS niet de ledjes die de aan/uit, HDD status etc aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Turk

Ja die ook, alle ledjes bij antec zijn blauw.
Dus HDD activiteit en aan-uit knop.

Ik zal mijn neefje eens vragen of die en fijne soldeerbout heeft.

Dank voor de antwoorden en tips.
Pagina: 1